Jag hade för det första inte integrerat program för fakturor utan dom registrerade jag manuellt eftersom jag har ett annat faktureringsprogram.
Österbymo Rör AB
2016-11-14
This answer was correct
Created byEdwin08:59 11 Jan 2017
Hej Birgitta,

Om du går in i modul Fakturering och sen Rapporter kan du skriva ut ett antal rapporter gällande kundfordringar. För leverantörsskulder har du på samma sätt ett flertal rapporter att välja mellan i modul Leverantör -> Rapporter.

Med vänliga hälsningar

Edwin
Edwin
2016-11-14
Hej Birgitta,

Har du läst svaret jag skrev i den här tråden?
http://forum.hansaworld.com/forum/viewmessage/4775/8331034

Om du vill svara på en tråd kan du skriva i textfältet längst ned på sidan under rubriken "Leave Comment". Trycker du på "New Message" kommer du att starta en ny tråd här på forumet istället vilket gör att det blir väldigt rörigt att följa med i konversationen.

Mvh

Edwin
HansaWorld Support
Edwin
2016-11-15
Birgitta skrev följande i ett mejl:

"Hej igen,

Jag har inte läst den för det fungerar inte!
Men jag måste få telefonhjälp i övergångsproccessen från First Office till Standard Account!
Jag har följt era instruktioner för databackup och allting, men det är ju inte ens samma kontonummer i detta nya program."

Hej Birgitta,

Vi har ingen telefonsupport längre utan det är här på forumet du får skriva om du behöver hjälp. Om du fortfarande känner att du måste prata med någon i telefon kan du kontakta en av våra partners. Du kan hitta deras kontaktinformation här:
http://www.hansaworld.com/partners2/sweden

Var är det du stöter på problem i övergången från FirstOffice till Standard Accounts? När du säger kontonummer, är det ert företags kundnummer i Standard Accounts du syftar på eller menar du era egna kunders kontonummer som ni själva har valt dem?

Jag föreslår att du följer nedanstående guide när du uppgraderar till Standard Accounts. Har du fortfarande frågor efter det kan du skriva här i forumet så ska vi försöka hjälpa dig.

Hur du uppdaterar:
1. Om du har en gammal HansaWorld-produkt börjar du med att ta en textbackup. För att ta en textbackup från First Office eller Books gör du enligt följande:

First Office:
Gå till Rutiner >> Exporter >> Databas textbackup

Books:
Gå till modulen System >> Rutiner >> Exporter >> Databas textbackup

Den här processen kan variera lite beroende på vilken version av First Office eller Books du använder. Är du osäker kan du söka på backup på www.hansamanuals.com
Det är viktigt att du minns vilket användarnamn och lösenord du använt i First Office eller Books.

Spara textbackupen med ett namn och förslagsvis dagens datum på en plats där du kan hitta filen igen. Ett namn i stil med TB20161231.TXT är att rekommendera, där 20161231 byts ut mot dagens datum. Blir du ombedd att skriva en backupkommentar kan du ignorera det.

2. Ladda ned Standard Accounts
A. Gå till www.standardinstall.com

B. Välj den plattform och det land ni önskar använda. Därefter klickar du på Standard Accounts och laddar ned filen på din dator.

C. När du öppnar Standard Accounts kommer du rakt in i Huvudkontrollen.

3. För att importera din Importera din textbackup
A. Gå in i modulen System

B. Klicka på Rutiner

C. Klicka på Importer

D. Klicka på Manuell filsökning och leta reda på din textbackup och välj den.

När backupen är färdigimporterad vill Standard Accounts starta om sig själv. Du får därefter upp ett inloggningsfönster. Där loggar du in med användarnamnet och lösenordet som du använde i ditt gamla system.

Obs! När du importerar din backup från Books eller First Office börjar du per automatik prenumerera på funktioner och moduler i Standard Accounts som ger dig samma funktionalitet som du hade i ditt gamla system. Om du inte vill ha den extra kostnaden måste du gå in på marknadsplatsen och avsluta din prenumeration. Gör du det samma dag som du importerat din backup kommer prenumerationen avslutas innan den första betalningen.

4. I marknadsplatsen kan du lägga till de moduler och funktioner du vill ha och det finns även olika modulpaket du kan välja. I Standard Accounts har vi en ”freemiummodell” vilket betyder att du kan gå in på marknadsplatsen och pröva olika moduler och funktioner. Du kan använda tjänsterna gratis tills du har nått din gräns, därefter kostar det 99 kr för varje tjänst du lägger till om du inte väljer en specifik paketlösning.

Österbymo Rör AB
2016-11-15
Hej,
Jag menar er kontoplan stämmer inte med mitt gamla First Office!
Mvh
Birgitta
Edwin
2016-11-15
Created byÖsterbymo Rör AB09:55 15 Nov 2016
Hej, Jag menar er kontoplan stämmer inte med mitt gamla First Office! Mvh Birgitta
Det är möjligt att du inte har samma inställningar på Standard Ekonomi som du hade på din tidigare produkt. Jag föreslår därför att du kikar på inställningarna i framförallt modulerna Fakturering och Redovisning för att se att de överensstämmer med inställningarna du brukade använda i ditt gamla program.

Du har också skrivit att du har använt ett annat program för fakturor utöver First Office. Om du har lagt in den datan i Standard Accounts är det möjligt att siffrorna inte stämmer överens eftersom vi inte kan garantera kompatibilitet med andra tillverkares program.

Mvh

Edwin
HansaWorld Support
Österbymo Rör AB
2016-11-15
Hej igen,
Jag får nu att jag måste kovertera leverantörer och gå in på underhåll och där finns inget att hämta, så hur kommer jag vidare då?
Med vänlig hälsning
Birgitta
Edwin
2016-11-15
Created byÖsterbymo Rör AB11:54 15 Nov 2016
Hej igen, Jag får nu att jag måste kovertera leverantörer och gå in på underhåll och där finns inget att hämta, så hur kommer jag vidare då? Med vänlig hälsning Birgitta
Var får du uppmaningen om att du måste konvertera leverantörerna?

Mvh

Edwin
Österbymo Rör AB
2016-11-15
Hej igen,

Ska jag lägga in leverantörerna manuellt då eller???

Med vänlig hälsning
Birgitta
Edwin
2016-11-15
Created byÖsterbymo Rör AB12:42 15 Nov 2016
Hej igen, Ska jag lägga in leverantörerna manuellt då eller??? Med vänlig hälsning Birgitta
Om det är leverantörerna från det utomstående programmet som du saknar så låter det som en lämplig idé.

Mvh

Edwin
HansaWorld Support
Österbymo Rör AB
2016-11-15
Hej igen,

Hur gör jag för att kunna komma åt rapporter som rör mitt räkenskapsår som är 1 juli till sista juni, alltså 0701-0630 varje år???

Med vänlig hälsning
Birgitta
Edwin
2016-11-15
Created byÖsterbymo Rör AB13:14 15 Nov 2016
Hej igen, Hur gör jag för att kunna komma åt rapporter som rör mitt räkenskapsår som är 1 juli till sista juni, alltså 0701-0630 varje år??? Med vänlig hälsning Birgitta
Hej,

Rapporter kan tas fram i alla moduler men för dig kanske det är mest intressant att göra det i modul Redovisning och sen klicka på Rapporter. Välj själv den rapport du vill köra och definiera tidsperioden du vill att den ska visa. Vill du ändra inställningar för ett visst räkenskapsår kan du göra det i modul Redovisning -> inställningar -> Räkenskapsår.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Österbymo Rör AB
2016-11-15
Hej,
Min fråga är HUR kan jag få ut en rapport med mitt räkenskapsår???
DET FUNGERAR INTE TROTS ATT JAG ÄNDRAT DÄR DU SKREV!!!

Med vänlig hälsning
Birgitta
Edwin
2016-11-15
Created byÖsterbymo Rör AB14:47 15 Nov 2016
Hej, Min fråga är HUR kan jag få ut en rapport med mitt räkenskapsår??? DET FUNGERAR INTE TROTS ATT JAG ÄNDRAT DÄR DU SKREV!!! Med vänlig hälsning Birgitta
Kan du berätta vilka steg du tar i programmet så jag vet var exakt du är när du upplevar att det inte fungerar?

Tack på förhand.

Mvh

Edwin
HansaWorld Support
Österbymo Rör AB
2016-11-15
Hej,
Jag har skickat ett mail.
Mvh
Birgitta
Österbymo Rör AB
2016-11-15
Hej,

Jag får detta svar när jag ska skriva ut en rapport:

Fel vid skrivning. Exporten kunde ej slutföras!

Med vänlig hälsning
Birgitta
Edwin
2016-11-15
Created byÖsterbymo Rör AB15:30 15 Nov 2016
Hej, Jag får detta svar när jag ska skriva ut en rapport: Fel vid skrivning. Exporten kunde ej slutföras! Med vänlig hälsning Birgitta
Hej,

Kan du skriva vilka steg du tar när du försöker skriva ut en rapport? T.ex. Modul Redovisning -> Rapporter -> Balansräkning etc.

Mvh

Edwin
Österbymo Rör AB
2016-11-15
Hej,
ja, exakt!

men nu fick jag detta när jag skulle logga in:---------------------------
Standard Accounts
---------------------------
Det finns leverantörer i detta företag. Du måste konvertera och flytta dem till kontaktregistret. Använd underhållsrutinen och rapporten konvertera leverantörer till kontakter.
OK

AREAPLACEMENTSIZE=31 lookup.hansaworld.net 443 -1

Jag förstår inte vad som menas?

Med vänlig hälsning
Birgitta
Edwin
2016-11-16
Created byÖsterbymo Rör AB17:48 15 Nov 2016
Hej, ja, exakt! men nu fick jag detta när jag skulle logga in:--------------------------- Standard Accounts --------------------------- Det finns leverantörer i detta företag. Du måste konvertera och flytta dem till kontaktregistret. Använd underhå
Hej Birgitta,

Har du försökt importera data från ett annat program till Standard Accounts? Du nämnde tidigare att du använt ett annat program för fakturor.

Mvh

Edwin
HansaWorld Support
Österbymo Rör AB
2016-11-16
Hej,

Nej, jag har endast importerat en databackup från First Office.
Mina fakturor har jag skrivit i ett program bredvid och sedan bokfört i First office på kontona 1210 osv.
Däremot har jag alltid kört leverantörerna i programmet så det måste gå att importera dom.

Med vänlig hälsning
Birgitta
Edwin
2016-11-16
Created byÖsterbymo Rör AB09:20 16 Nov 2016
Hej, Nej, jag har endast importerat en databackup från First Office. Mina fakturor har jag skrivit i ett program bredvid och sedan bokfört i First office på kontona 1210 osv. Däremot har jag alltid kört leverantörerna i programmet så det måste g
När dyker meddelandet om att du måste konvertera leverantörer upp i programmet?

Mvh

Edwin
Österbymo Rör AB
2016-11-16
Hej igen,
Jag kan inte läsa ditt meddelande här! Varför?

Det kommer så snart jag klickar på Standard Ekonomi Appen!

Med vänlig hälsning
Birgitta
Österbymo Rör AB
2016-11-16
Hej igen,
Vilken app ska jag gå in på Standard Ekonomi eller Standard Account?
Verkar som det är nåt konstigt med det! Ibland måste jag lägga in kod och ibland inte!

Men jag kan inte läsa dia svar nu!!!

Med vänlig hälsning
Birgitta
Österbymo Rör AB
2016-11-16
JAG FÅR INTE UPP DINA SVAR HÄR!!!!!

Med vänlig hälsning
Birgitta
Edwin
2016-11-16
Hej,

Alla svar jag skriver till dig kommer att dyka upp i den här tråden.

Standard Ekonomi och Standard Accounts är samma program/applikation. Accounts är bara det engelska namnet för samma produkt.

Om du trycker bort meddelandet om att du ska konvertera leverantörer, kan du använda programmet som vanligt då?

Mvh

Edwin
Österbymo Rör AB
2016-11-16
Hej,
Ja, det försvinner ju då, men jag ska gå via underhåll och konvertera leverantörer, men det finns inget att hämta när jag trycker på underhåll. Det kommer upp en blank ruta!

Med vänlig hälsning
Birgitta
Edwin
2016-11-16
Hej,

Om programmet fungerar att använda som vanligt när du trycker bort varningsrutan kan du bortse från den. Det kan vara så att varningen dyker upp av misstag av någon anledning.

Mvh

Edwin
HansaWorld Support
Österbymo Rör AB
2016-11-16
Hej,
Men jag kan väl inte jobba i systemet om jag inte har leverantörerna?

Mvh
Birgitta
Österbymo Rör AB
2016-11-16
Hej,

Dessutom börjar jag inte bokföra förrän jag känner att jag har med mig siffrorna från First Office gällade 2015-07-01:2015-12-31 och när jag vill ha en rapport på dom, så står det att det inte går att få ut för det är "fel vid skrivning exporten kunde ej utföras"??? Och det beror på att jag tydligen måste hämta datum som är inlagda, men det är inte samma som jag vill ha!!!
VAD ska jag göra???

Med vänlig hälsning
Birgitta
Edwin
2016-11-16
Created byÖsterbymo Rör AB10:28 16 Nov 2016
Hej, Men jag kan väl inte jobba i systemet om jag inte har leverantörerna? Mvh Birgitta
Om leverantörerna inte finns alls men fanns med i den backup som du importerade från First Office kan det ha blivit något fel i importen. Jag föreslår därför att du installerar om Standard Ekonomi/Accounts och gör om importprocessen på den nya installationen.

Följande steg gäller när du ska importera filen i Standard Accounts:

A. Gå in i modulen System

B. Klicka på Rutiner

C. Klicka på Importer

D. Klicka på Manuell filsökning och leta reda på din textbackup och välj den.

När backupen är färdigimporterad vill Standard Accounts starta om sig själv. Du får därefter upp ett inloggningsfönster. Där loggar du in med användarnamnet och lösenordet som du använde i ditt gamla system.

Mvh
Edwin
Österbymo Rör AB
2016-11-16
Hej,

Kan du berätta för mig hur jag gör med befintligt Standard Account/Ekonomi?

Ska jag ta bort dom först och hur??

Sedan har ni ju ändrat en del i mitt befintliga nu, och det försvinner väl då förstås??

Med vänlig hälsning
Birgitta
Österbymo Rör AB
2016-11-16
Hej igen,

Jag ser nu att kontakterna i Leverantörsregistret gäller våra kunder, alltså de som är fakturerade!!! Går det att flyttta dom till fakturor så kanske det fungerar att hämta hem leveantörerna???

Med vänlig hälsning
Birgitta
Österbymo Rör AB
2016-11-16
Hej igen

Nu ser jag att kontakterna ligger även under Fakturering, så kunderna är samma som leverantörerna vilket ju inte fungerar. Kan ni ta bort kontakterna under leverantörernas kontakter så kanske det fungerar?

Med vänlig hälsning
Birgitta
Sabrina Chrobok
2016-11-16
Hej Birgitta,

Kontaktregistret är detsamma oavsett var du är i programmet och vilken modul du har öppen. I kontaktregistret ligger alla dina kontakter dvs. kunder såväl som leverantörer och liknande. Det går inte att ändra på utan det är så det fungerar i Standard Ekonomi. Om du dubbelklickar på en kontakt och öppnar deras kontaktkort kan du definiera om du vill att kontakten i fråga ska vara en kund eller en leverantör.

Har du tittat igenom kontaktregistret noga för att se att dina saknade leverantörer inte ligger där någonstans?

Mvh

Sabrina på Hansaworld
Österbymo Rör AB
2016-11-16
Hej,
Jag ser kontakterna, men jag ser också att alla dessa kontakter är våra kunder och inte leverantörer. Jag ser det på numren som börjar på 0 och leverantörerna börjar på 5. Det är ju också detta jag får meddelande om från systemet!

Detta måste väl gå att få in för jag är inte säker på att det fungerar om jag ska installera nytt.....

Med vänlig hälsning
Birgitta
Edwin
2016-11-17
Created byÖsterbymo Rör AB13:59 16 Nov 2016
Hej, Jag ser kontakterna, men jag ser också att alla dessa kontakter är våra kunder och inte leverantörer. Jag ser det på numren som börjar på 0 och leverantörerna börjar på 5. Det är ju också detta jag får meddelande om från systemet! Dett
Hej Birgitta,

För att utesluta att det inte är något problem med din installation och din tidigare import är det första steget att du gör en ominstallation och importerar in din gamla backup igen i det nya systemet.

Mvh

Edwin
HansaWorld Support
Österbymo Rör AB
2016-11-17
Hej,
Berätta då för mig hur jag gör och i vilken ordning?

Ska jag ta bort Standard Account systemet först?

Med vänlig hälsning
Birgitta
Edwin
2016-11-17
Så här gör du:

A. Ladda ned programmet
1. Se till att du har din textbackup från First Office på en plats på datorn där du vet var den är
2. Ta bort Standard Accounts från datorn
3. Skapa en mapp på ditt skrivbord som heter Standard Accounts
4. Gå till www.standardinstall.com
5. Se till så att Platform är inställt på det operativsystem du använder (Windows, Mac OS X etc) samt Country = Sweden
6. Ladda ned Standard Accounts

7. Lägg Standard Accounts i mappen du skapade på ditt skrivbord tidigare

B. Installera programmet
1. Dubbelklicka på filen Standard Accounts som ligger i mappen på ditt skrivbord med samma namn
2. Vänta tills installationen är färdig och huvudmenyn dyker upp

C. Importera din textbackup
1. Klicka på Modul
2. Välj System
3. Klicka på Rutiner
4. Klicka på Importer

5. Klicka på Manuell filsökning
6. Leta red på din textbackup
7. Klicka på Öppna/Open
8. Vänta på att importen ska bli klar

Har du fortsatta problem efter att du genomfört ovanstående steg kan du återkomma här i forumet.

Med vänliga hälsningar

Edwin

Edwin
2016-11-18
Hej igen Birgitta,

Nu finns Standard Accounts att ladda ned på http://standardinstall.com/main

Lycka till!

Med vänliga hälsningar

Edwin

Österbymo Rör AB
2016-11-18
Hej igen,
Jag har kommit till punkt 2 i B Installera program och det kommer inte upp någon huvudmeny? Tala om vad jag ska göra. Hur stort ska programmet vara nu?

Med vänlig hälsning
Birgitta
Edwin
2016-11-18
Hej Birgitta,

Jag har nu fått höra av mina kollegor på utvecklingsavdelningen att det finns ett problem med den nuvarande versionen av Standard Accounts som gör att importer av backuper från First Office kan gå fel. Vi kommer därför att släppa en uppdatering till programmet så snart den är färdig vilket förhoppningsvis blir idag men annars på måndag. Mitt förslag är därför att du väntar med att installera programmet som du håller på med just nu eftersom det finns en risk att det kommer bli fel igen med importen om du fortsätter.

När den nya versionen är släppt, som inte har samma problem med importen, kan jag skriva här direkt så att du vet. Då kan du ladda ned den versionen och då ska allt fungera som det ska. Jag ber om ursäkt för att det låter rörigt men vi jobbar på att få det fixat så snabbt som möjligt. Har du några frågor är du välkommen att ställa dem här.

Med vänliga hälsningar

Edwin
Österbymo Rör AB
2016-11-21
Hej Edwin!

Nu väntar jag förtvivlat på svar ifrån dig, eftersom du skrev:

"Vi kommer därför att släppa en uppdatering till programmet så snart den är färdig vilket förhoppningsvis blir idag men annars på måndag".

Detta skrev du i fredags och min förväntan var stor att du skulle svara idag!!!

Med vänlig hälsning

Birgitta
Edwin
2016-11-21
Created byÖsterbymo Rör AB14:27 21 Nov 2016
Hej Edwin! Nu väntar jag förtvivlat på svar ifrån dig, eftersom du skrev: "Vi kommer därför att släppa en uppdatering till programmet så snart den är färdig vilket förhoppningsvis blir idag men annars på måndag". Detta skrev du
Hej Birgitta,

Jag har inte glömt bort dig! Jag sitter just nu och testar den nya uppdateringen för att se att den fungerar som den ska så att den inte lider av samma problem som den tidigare. Jag kommer att skriva här så fort den fungerande versionen är uppe.

Mvh

Edwin
Österbymo Rör AB
2016-11-21
Hej,

Tack för att du inte glömt mig!
Ser framemot att versionen fungerar!

Med vänlig hälsning
Birgitta
Edwin
2016-11-22
Hej igen Birgitta,

Nu finns det en ny version uppe på www.standardinstall.com
Om du laddar ned den och följer stegen i guiden som jag skrev i ett tidigare inlägg bör allt fungera som det ska. Om du har några frågor är det bara att ställa dem här i tråden.

Mvh

Edwin
Österbymo Rör AB
2016-11-23
Hej igen,
Jag har kommit till punkt 2 i B Installera program och det kommer inte upp någon huvudmeny? Tala om vad jag ska göra. Alltså samma sak som tidigare!

Med vänlig hälsning
Birgitta
Edwin
2016-11-23
Created byÖsterbymo Rör AB08:59 23 Nov 2016
Hej igen, Jag har kommit till punkt 2 i B Installera program och det kommer inte upp någon huvudmeny? Tala om vad jag ska göra. Alltså samma sak som tidigare! Med vänlig hälsning Birgitta
Hej,

Vad händer när du klickar på filen?

Mvh

Edwin
Österbymo Rör AB
2016-11-23
Hej,
Det laddas ner 64,1 MB och sedan kommer en större ruta där installationen sker och när jag trycker på finish så händer inget mera än att det kommer upp en genväg.

Med vänlig hälsning
Birgitta
Edwin
2016-11-23
Vad händer när du klickar på genvägen?

/Edwin
Österbymo Rör AB
2016-11-23
Hej igen,
Jag har fått fram huvudmenyn genom genvägen och försökte importera, men fick följande meddelande:
"There are Supplies in this Company. You must convert them and move to Contacts Register. Please use Convert Suppliers to Contacts Report and Maintenance"

Med vänlig hälsning
Birgitta
Österbymo Rör AB
2016-11-23
Hej igen,
Till höger i huvudmenyn står det nu: Shortcuts.
Med vänlig hälsning
Birgitta
Edwin
2016-11-23
Created byÖsterbymo Rör AB11:42 23 Nov 2016
Hej igen, Jag har fått fram huvudmenyn genom genvägen och försökte importera, men fick följande meddelande: "There are Supplies in this Company. You must convert them and move to Contacts Register. Please use Convert Suppliers to Contacts Report
Hej Birgitta,

Jag ska diskutera ditt problem med en kollega för att se om vi kan komma fram till en lösning på det. Jag återkommer när jag vet mer.

Mvh

Edwin
Österbymo Rör AB
2016-11-24
Hej,

Undrar om ni har någon lösning på problemet? För nu brinner det i knutarna, för min revisor kommer kontakta mig inom några dagar! Hoppas verkligen att ni ordnar till det så jag äntligen, efter 2 veckor i morgon, kan börja bokföra!

Med vänlig hälsning

Birgitta

Edwin
2016-11-25
Hej Birgitta,

Jag skickade ett epostmeddelande till dig angående ditt ärende. Var vänlig och titta på det om du inte redan har gjort det.

Mvh

Edwin
Österbymo Rör AB
2016-11-25
Hej,
När skickade du det? Hittar inte? Avsändare? Dag o tid?
Med vänlig hälsning

Birgitta
Edwin
2016-11-25
Tidigare idag. Titta så att det inte hamnade i skräpposten. Avsändare är från @HansaWorld.com och det skickades till din gitt48-adress.

Mvh

Edwin
Österbymo Rör AB
2016-12-23
Hej,
Kan du då tala om för mig vad som helt plötsligt blivit fel i Lev fakturor.
Fakturan är inlagd med tex 160507. Sedan ska jag göra en betalning av den fakturan före ffdagen!!! Konstigt va, ja, enligt programmet så står den kassarabattsdag den 160606 och vad är det för en datum??? Då går det inte att få in en betalning innan den 160606?????

MVh
Birgitta
Edwin
2016-12-27
Hej Birgitta,

Kan du beskriva ditt problem steg för steg? Alltså vad du fyller i vilket fält i leverantörsfakturan respektive betalningen och när du får ett eventuellt felmeddelande.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
This answer was useful
Österbymo Rör AB
2017-01-09
Hej,

Min revisor vill ha kundfordringslista och leverantörsskuldslista för bokslut 2015-07-01-2016-06-30.
Hur skriver jag ut dom?

Mvh
Birgitta Alm
This answer was correct
Edwin
2017-01-11
Created byÖsterbymo Rör AB09:05 9 Jan 2017
Hej, Min revisor vill ha kundfordringslista och leverantörsskuldslista för bokslut 2015-07-01-2016-06-30. Hur skriver jag ut dom? Mvh Birgitta Alm
Hej Birgitta,

Om du går in i modul Fakturering och sen Rapporter kan du skriva ut ett antal rapporter gällande kundfordringar. För leverantörsskulder har du på samma sätt ett flertal rapporter att välja mellan i modul Leverantör -> Rapporter.

Med vänliga hälsningar

Edwin
Leave Comment
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Back to the list
Latest Posts
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.