Re: Jag hade för det första inte integrerat program för fakturor utan dom registrerade jag manuellt eftersom jag har ett annat faktureringsprogram.
Edwin
2016-11-17
Så här gör du:

A. Ladda ned programmet
1. Se till att du har din textbackup från First Office på en plats på datorn där du vet var den är
2. Ta bort Standard Accounts från datorn
3. Skapa en mapp på ditt skrivbord som heter Standard Accounts
4. Gå till www.standardinstall.com
5. Se till så att Platform är inställt på det operativsystem du använder (Windows, Mac OS X etc) samt Country = Sweden
6. Ladda ned Standard Accounts

7. Lägg Standard Accounts i mappen du skapade på ditt skrivbord tidigare

B. Installera programmet
1. Dubbelklicka på filen Standard Accounts som ligger i mappen på ditt skrivbord med samma namn
2. Vänta tills installationen är färdig och huvudmenyn dyker upp

C. Importera din textbackup
1. Klicka på Modul
2. Välj System
3. Klicka på Rutiner
4. Klicka på Importer

5. Klicka på Manuell filsökning
6. Leta red på din textbackup
7. Klicka på Öppna/Open
8. Vänta på att importen ska bli klar

När backupen är färdigimporterad vill Standard Accounts starta om sig själv. Du får därefter upp ett inloggningsfönster. Där loggar du in med användarnamnet och lösenordet som du använde i ditt gamla system.

Har du fortsatta problem efter att du genomfört ovanstående steg kan du återkomma här i forumet.

Med vänliga hälsningar

Edwin

Leave Comment
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Latest Posts
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.