Dokument mallar automatiska transar
Bodbytryck
2017-01-15
Som vanligt slutar ovannämnda funktioner att fungera. Kan bero på att jag inte får någon faktura. ´Kan ni fixa en mera varaktig lösning,
Detta har i stort sett krånglat hela hösten

MVH

Fredrik Bergner

Bodbytryck

070-5794805
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Edwin10:55 8 Maj 2017
Hej igen Fredrik,

Kan du se din server nu på MyStandard? Det ser ut som att det har smugit sig in ett mellanslag i din epostadress vilket kan ha påverkat åtkomsten.

Mvh

Edwin
Edwin
2017-01-16
Hej Fredrik,

Jag beklagar strulet men det bör fungera nu. Jag ska undersöka vidare varför det här händer för er och vad som kan ligga bakom det. Utan fakturor antar jag också att ni inte har betalat för funktionerna? Det skulle förklara varför de slutar fungera.

En första åtgärd ni kan göra är att uppdatera Standard Ekonomi till den senaste versionen. Det gör ni enklast genom att logga in på ert konto på https://mystandard.hansaworld.com

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Edwin
2017-01-16
Hej igen,

Jag har mejlat fakturan i fråga till dig nu. Om du betalar den och skickar in ett bevis på betalningen till sweden@hansaworld.com kan vi markera i vårt system att betalningen är på ingående så att det inte slutar att fungera igen.

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-01-16
Hej

Jag har skickat pengarna, det verkar fungera nu

h

FREDRIK
Bodbytryck
2017-01-16
Hej igen

Jag har nu uppgraderat till 8,3 Mollnvarianten

men, jag noterar att få man skapar ny faktura / lev faktura får man inte någon förvald fakturanummer. /( Sista + 1)

Finns det någon inställning för detta

Med vänlig hälsning,

Fredrik
Edwin
2017-01-17
Skrivet av:Bodbytryck21:11 16 Jan 2017
Hej igen Jag har nu uppgraderat till 8,3 Mollnvarianten men, jag noterar att få man skapar ny faktura / lev faktura får man inte någon förvald fakturanummer. /( Sista + 1) Finns det någon inställning för detta Med vänlig hälsning, Fredrik
Hej,

Då kan det vara så att du inte har några definierade nummerserier. På marknadsplatsen går det att prenumerera på en funktion som gör det möjligt att definiera sina egna nummerserier. Då får du nya inställningar i programmet som låter dig göra det. Ett tips är att i så fall lägga in nummerserier för flera år framöver så behöver du i princip bara använda funktionen en gång.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Bodbytryck
2017-01-17
Hej Edvin

Vet int om jag kommit i nån problem loop men jag förstod inte

Jag körde 8.2 och då fungerade det då man valde kopia alternativt ny faktura kom automatiskt nästa verifikatnummer nästa fram. Är det något som tagits bort i 8.3 eller
Det fungerade bra tidigare känns onödigt att betala (1200:-) för något som man inte har användning för.

Jag fick en faktura i går 361270 som jag betalat igår. Idag kom en till nr 361386 (nästan likadan) ???

Har alla lika struligt eller... Skulle någon vilja ringa mig så finns jag på 070-5794805

Hälsningar

Fredrik B
Edwin
2017-01-18
Skrivet av:Bodbytryck20:12 17 Jan 2017
Hej Edvin Vet int om jag kommit i nån problem loop men jag förstod inte Jag körde 8.2 och då fungerade det då man valde kopia alternativt ny faktura kom automatiskt nästa verifikatnummer nästa fram. Är det något som tagits bort i 8.3 eller
Hej,

Om du fyller i numret manuellt, fungerar det då? Är det bokföring för 2017 det gäller? I så fall, har du några tidigare transaktioner i systemet för det här året?

Gällande fakturorna får jag be dig att skicka in en kopia av dem till sweden@hansaworld.com så kan vi titta så att allt står rätt till där.

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-01-18
Hej

Jag gjorde txtbackup 15 jan så fram till dess fungerade det bra. Jag har både med brutet räkenskapsår (2016-05 01-17-04-30) och med kalenderårs bokslut. För båda fungerade det till uppdateringen till 8,3

Samma problem överallt

Jag skickar 2 fakturor

Med vänlig hälsning,

Fredrik

Edwin
2017-01-19
Skrivet av:Bodbytryck17:31 18 Jan 2017
Hej Jag gjorde txtbackup 15 jan så fram till dess fungerade det bra. Jag har både med brutet räkenskapsår (2016-05 01-17-04-30) och med kalenderårs bokslut. För båda fungerade det till uppdateringen till 8,3 Samma problem överallt Jag skick
Hej Fredrik,

Jag tror att problemen kan ligga i att du ser ut att använda två olika registreringar vilket också förklarar varför du fått två fakturor. I vårt system har vi 6 stycken registreringar med namnet Bodbytryck (eller liknande). Den som du har betalat faktura för har kundnummer 1077088. Gå in i marknadsplatsen och tryck på kunduppgifter och titta under customer code att det faktiskt är den registreringen du är inne på.

På kundnummer 1030969 (Bodby Tryck) har du en aktiv prenumeration vilket är den faktura du inte har betalat. Jag har vidarebefordrat den till vår ekonomiavdelning. Vi behöver dock få en bekräftelse på vilket kundnummer det faktiskt är du använder så gå in på marknadsplatsen som beskrivet ovan och skriv sen här i forumet så vi vet.

Mvh

Edwin

Bodbytryck
2017-01-19
Skrivet av:Edwin08:50 19 Jan 2017
Hej Fredrik, Jag tror att problemen kan ligga i att du ser ut att använda två olika registreringar vilket också förklarar varför du fått två fakturor. I vårt system har vi 6 stycken registreringar med namnet Bodbytryck (eller liknande). Den som d

hej

Den kod som finns på marknadsplatsen är

1077088

Det var den faktura som du skickade till mig

Det finns inget kundnummer på fakturan

Med vänlig hälsning,

Fredrik B
Bodbytryck
2017-01-22
Skrivet av:Bodbytryck20:14 19 Jan 2017
hej Den kod som finns på marknadsplatsen är 1077088 Det var den faktura som du skickade till mig Det finns inget kundnummer på fakturan Med vänlig hälsning, Fredrik B
Hej Edvin eller den som tar sig an mitt problem

Allt fungerade bra igår, Jag noterade att mitt problem med verifikationsnummer kan ha fått en annan lösning i 8.3. Ver nummer skrivs inte ut förrän man har tryckt på spara. Men nu i kväll hittar den inte igen mitt företag. Antagligen finns det flera stycken "Bodbytryck" och mitt kommer inte upp

Vad göra ???

Med vänlig hälsning,

Fredrik B
Edwin
2017-01-23
Skrivet av:Bodbytryck16:28 22 Jan 2017
Hej Edvin eller den som tar sig an mitt problem Allt fungerade bra igår, Jag noterade att mitt problem med verifikationsnummer kan ha fått en annan lösning i 8.3. Ver nummer skrivs inte ut förrän man har tryckt på spara. Men nu i kväll hittar de
Hej,

När får du ett meddelande om att programmet inte hittar ditt företag?

Mvh

Edwin

Bodbytryck
2017-01-24
Skrivet av:Edwin09:23 23 Jan 2017
Hej, När får du ett meddelande om att programmet inte hittar ditt företag? Mvh Edwin
Hej

Jag har försökt att komma in på forumet några dagar.
Vet inte vd det beror på men nu lyckades jag

I söndags fungerade att bra, men spå tappade servern kontakten och efter det gick det int att komma in

I går och idag då man startar programmet så kommer man till Company 1 ibland till "Bodbytryck" som är tomt.

Vad göra

Edwin
2017-01-24
Skrivet av:Bodbytryck14:02 24 Jan 2017
Hej Jag har försökt att komma in på forumet några dagar. Vet inte vd det beror på men nu lyckades jag I söndags fungerade att bra, men spå tappade servern kontakten och efter det gick det int att komma in I går och idag då man startar progra
Hej Fredrik,

Kan det vara så att du har flera installationer av Standard Ekonomi på din dator och att du råkar öppna olika varje gång?

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-01-24

Kan säkert vara en del av problemet, men i datorn finns bara ett programm en st SA ver 8.3.180001
Kan de ligga någon dolt någonstans

Ska jag ta bor och installera om eller vad ?

Det börjar bli bråttom med moms mm

Bodbytryck
2017-01-24
Skrivet av:Bodbytryck17:14 24 Jan 2017
Kan säkert vara en del av problemet, men i datorn finns bara ett programm en st SA ver 8.3.180001 Kan de ligga någon dolt någonstans Ska jag ta bor och installera om eller vad ? Det börjar bli bråttom med moms mm
Jag fortsätter.

Kan det också var att hos Hansa finns en del gammalt som kan spökar till det. Jag har kört bokföringsprogrammen i ca 20 år.

Det var inte länge som nån noterade att jag körde Books,

Med vänlig hälsning,

FRedrik B
Edwin
2017-01-25
Skrivet av:Bodbytryck17:14 24 Jan 2017
Kan säkert vara en del av problemet, men i datorn finns bara ett programm en st SA ver 8.3.180001 Kan de ligga någon dolt någonstans Ska jag ta bor och installera om eller vad ? Det börjar bli bråttom med moms mm
Hej,

Testa att uppdatera till den senaste versionen av Standard Ekonomi och se om det hjälper. Det gör du enklast via din My Standard-sida på http://mystandard.hansaworld.com.

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-01-25
Skrivet av:Edwin11:58 25 Jan 2017
Hej, Testa att uppdatera till den senaste versionen av Standard Ekonomi och se om det hjälper. Det gör du enklast via din My Standard-sida på http://mystandard.hansaworld.com. Mvh Edwin
Hej

Uppdaterade ny version av SA som du skrev och följande händer

Startade den följande händer

1.set up
Please wait

We are launching your Company (ca 10 % visaren dras)

Därefter ny bild
1 Uppdate server

You have a newer Client than the Server that handles your data
You schould uppdate your Server or contact your system administartor

(två val) Quit / start the uppdate on My standard page

Vid tryck på ”start…” ’’

Hamnar man till My Standard / login

Efter log in

Och till ”Manage my Compnies”

Sen händer inget

Med vänlig hälsning,
Fredrik (får snart ett nervöst sammanbrott)
Edwin
2017-01-26
Skrivet av:Bodbytryck19:21 25 Jan 2017
Hej Uppdaterade ny version av SA som du skrev och följande händer Startade den följande händer 1.set up Please wait We are launching your Company (ca 10 % visaren dras) Därefter ny bild 1 Uppdate server You have a newer Client than the Ser
När du är inloggad på din My Standard-sida klickar du på Update Version som finns under Server Management.

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-01-26
Skrivet av:Edwin14:42 26 Jan 2017
När du är inloggad på din My Standard-sida klickar du på Update Version som finns under Server Management. Mvh Edwin
Hej Edvin
Hoppas detta kan ge någon ledtråd till problemen
Kan det vara så att mitt företag inte känns igen.
Jag är i stort behov av ett fungerande program .

På min My standard sida finns följande i raden längst upp

Manage my Companies Companies My Account More Logout
Om man klickar

Händer inget Händer inget Tillbaks till inloggning Händer inget Log out
eller lösenbyte

Altså bara My Account och logout går att trycka på

Ännu en gång ring mig 070-5794805 eller 090-57081
Fredrik Bergner
som kört era program i 20 år och snart får ett nervöst sammanbrott
Edwin
2017-01-27
Skrivet av:Bodbytryck18:28 26 Jan 2017
Hej Edvin Hoppas detta kan ge någon ledtråd till problemen Kan det vara så att mitt företag inte känns igen. Jag är i stort behov av ett fungerande program . På min My standard sida finns följande i raden längst upp Manage my Companies
Hej,

Kan du gå in i marknadsplatsen igen och se vad det är för kundnummer du har just nu?
Kolla sen vilken version du har av Standard Ekonomi genom att klicka på Standard Accounts uppe i det vänstra hörnet av skärmen och sen "Om Standard Accounts". Där står det vilken version du använder och vilket datum den har. Den server vi kan hitta som är kopplad till ditt företag är på version 2016-11-18 och den är kopplad till kundnummer 1106176. Vi kan uppdatera den manuellt men behöver ovanstående information först.

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-01-27

Hej

Jag kommer inte in på marknadsplatsen utan fastnar i det jag skrev den 25/1

"1.set up
Please wait

We are launching your Company (ca 10 % visaren dras)

Därefter ny bild
1 Uppdate server

You have a newer Client than the Server that handles your data
You schould uppdate your Server or contact your system administartor"

Med vänlig hälsning,
Fredrik

Edwin
2017-01-27
Skrivet av:Bodbytryck10:03 27 Jan 2017
Hej Jag kommer inte in på marknadsplatsen utan fastnar i det jag skrev den 25/1 "1.set up Please wait We are launching your Company (ca 10 % visaren dras) Därefter ny bild 1 Uppdate server You have a newer Client than the Server that handle
Okej, du bör dock fortfarande kunna se vilken version det är du försöker använda genom att följa stegen jag skrev i ovanstående inlägg.

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-01-27
Hej

Jag uppdaterade till den nya versionen av 8.3 24008 som du skrev den 25/1

Då den startar kommer man till " Uppdate your server......" och sen till "Manage my Companies"

Sen är det stopp

Med vänlig hälsning,
Fredrik
Edwin
2017-01-27
Skrivet av:Bodbytryck10:43 27 Jan 2017
Hej Jag uppdaterade till den nya versionen av 8.3 24008 som du skrev den 25/1 Då den startar kommer man till " Uppdate your server......" och sen till "Manage my Companies" Sen är det stopp Med vänlig hälsning, Fredrik
Hej,

Vi har uppdaterat din server. Pröva och se om det fungerar nu.

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-01-27
Skrivet av:Edwin13:39 27 Jan 2017
Hej, Vi har uppdaterat din server. Pröva och se om det fungerar nu. Mvh Edwin
Tyvärr inget bättre

Reconnecting server snurrade i 20 minuter. sen gav kan upp iallafall.

Har du något bättre förslag

Ska vi testa att starta ett nytt företag från gammal textbackup?

h

fredrik
Bodbytryck
2017-01-27
Skrivet av:Bodbytryck14:24 27 Jan 2017
Tyvärr inget bättre Reconnecting server snurrade i 20 minuter. sen gav kan upp iallafall. Har du något bättre förslag Ska vi testa att starta ett nytt företag från gammal textbackup? h fredrik
Nu försöker jag komma in men min inloggning verkar inte fungera

Programmet vill ha ny lösent, Har bytt lösen men inget hjälper.

h
Fredrik

Edwin
2017-01-27
Skrivet av:Bodbytryck14:49 27 Jan 2017
Nu försöker jag komma in men min inloggning verkar inte fungera Programmet vill ha ny lösent, Har bytt lösen men inget hjälper. h Fredrik
Hej,

Logga in nu på My Standard med din vanliga epostadress som du använder. Då ska du hitta ett företag som heter BODBYTRYCK. Tryck på Start så att servern drar igång. Efter det trycker du på Connect och väljer Download Client. När den är nedladdad startar du installationen. Dra dock inte in filen i applikationsmappen när installationen ber dig om det. Lägg den istället i en ny mapp du skapar på ditt skrivbord som du kan döpa till Standard Ekonomi.

När det är gjort kan du starta programmet och logga in.

Med vänliga hälsningar

Edwin
Bodbytryck
2017-01-27
Skrivet av:Edwin15:17 27 Jan 2017
Hej, Logga in nu på My Standard med din vanliga epostadress som du använder. Då ska du hitta ett företag som heter BODBYTRYCK. Tryck på Start så att servern drar igång. Efter det trycker du på Connect och väljer Download Client. När den är ned
Hej

Allt fungerade som du sa men då så man startar Standard A och gör Login och och matar in ID (epost) och password så svaras "incorrrect username eller password" jag har bytt passord via mail men alltidsamma svar .

Visst är username lika med epost?

Kommer inte vidare
Edwin
2017-01-30
Skrivet av:Bodbytryck21:20 27 Jan 2017
Hej Allt fungerade som du sa men då så man startar Standard A och gör Login och och matar in ID (epost) och password så svaras "incorrrect username eller password" jag har bytt passord via mail men alltidsamma svar . Visst är username
Hej,

Du ska kunna logga in med samma epost och lösenord som du använde för att logga in på My Standard.

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-01-30
Skrivet av:Edwin08:29 30 Jan 2017
Hej, Du ska kunna logga in med samma epost och lösenord som du använde för att logga in på My Standard. Mvh Edwin
Hej

Det är något som inte stämmer .
Jag kan logga in i forumet och på my standard men inte till programmet

Med vänlig hälsning,

Fredrik
Edwin
2017-01-30
Skrivet av:Bodbytryck08:59 30 Jan 2017
Hej Det är något som inte stämmer . Jag kan logga in i forumet och på my standard men inte till programmet Med vänlig hälsning, Fredrik
Har du en aktuell databastextbackup som du vet att du kan använda?

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-01-30
Skrivet av:Edwin09:24 30 Jan 2017
Har du en aktuell databastextbackup som du vet att du kan använda? Mvh Edwin
Hej

Jag gjorde en per den 15/1

Sen har jag inte kunnat använda programmet

H

Fredrik
Edwin
2017-01-30
Skrivet av:Bodbytryck10:00 30 Jan 2017
Hej Jag gjorde en per den 15/1 Sen har jag inte kunnat använda programmet H Fredrik
Då föreslår jag att du gör följande:

I programmet du laddade ned som du inte kan komma in i med ditt Standard ID, logga in med användarnamn USER1 och ett tomt lösenord.

Då kommer programmet att starta och be dig om en epostadress. Fyll i den du vanligtvis använder. När programmet startar kommer det att vara i princip tomt. Gå till modul System -> Rutiner -> Importer -> Manuell filsökning -> Leta upp din backup och importera den. Då bör programmet startas om och du får alternativet att logga in. Gör då det med den inloggningsinfo du brukar använda.

När du är inloggad kan du kolla att du har fått med dig allt i backupen (kontakter, verifikat etc) och att det ser bra ut. Gå också in i modul System -> Inställningar -> Företagsdata och kollat att den inte är tom.

Mvh

Edwin

Bodbytryck
2017-01-30
Skrivet av:Edwin10:24 30 Jan 2017
Då föreslår jag att du gör följande: I programmet du laddade ned som du inte kan komma in i med ditt Standard ID, logga in med användarnamn USER1 och ett tomt lösenord. Då kommer programmet att starta och be dig om en epostadress. Fyll i den du
Hej igen

Så vitt jag kan se fungerade importen bra
sen till installation

"Du kopplas till din server"
"Startar servern"
/ serven startar och drar till ca 25% sen står den still

H

Fredrik
Bodbytryck
2017-01-30
Skrivet av:Bodbytryck11:45 30 Jan 2017
Hej igen Så vitt jag kan se fungerade importen bra sen till installation "Du kopplas till din server" "Startar servern" / serven startar och drar till ca 25% sen står den still H Fredrik
En tanke

Är det problem med servern (molnet).

Hur kan vi göra för att få in den i min maskin.

FB
Edwin
2017-01-30
Skrivet av:Bodbytryck11:45 30 Jan 2017
Hej igen Så vitt jag kan se fungerade importen bra sen till installation "Du kopplas till din server" "Startar servern" / serven startar och drar till ca 25% sen står den still H Fredrik
Testa att starta om programmet och se om det fungerar då. Om det inte gör det och du får samma problem med att severn inte startar upp så kan du skicka backupen till mig i ett mejl så kan jag försöka ladda upp den härifrån. Mejladressen är sweden@hansaworld.com

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-01-30
Skrivet av:Edwin12:35 30 Jan 2017
Testa att starta om programmet och se om det fungerar då. Om det inte gör det och du får samma problem med att severn inte startar upp så kan du skicka backupen till mig i ett mejl så kan jag försöka ladda upp den härifrån. Mejladressen är swede
Mail skickat
Edwin
2017-01-30
Skrivet av:Bodbytryck12:49 30 Jan 2017
Mail skickat
Pröva att starta programmet nu och logga in med dina gamla inloggningsdetaljer.

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-02-16
Skrivet av:Edwin15:32 30 Jan 2017
Pröva att starta programmet nu och logga in med dina gamla inloggningsdetaljer. Mvh Edwin
Hej Hansa

Det är några dagar sen jag skrev sist, jag har försökt hitta de fel som gjort att jag inte kunnat logga in. Jag tror att hittat orsaken varför det inte har fungerat tidigare för mig. Om någon vill veta min teori då här gärna av Er

Sen till de andra

Som vanligt fungerar inte dokumentmallar och automatiska transar?. På marknadsplatsen står det jag inte har några aktiva prenumerationer. Faktura 361438 betalades omgående efter mottagandet. Jag har blivit lovad flera gånger att det ska börja fungera men…
Kan det vara på sin plats med en kreditfaktura?

Vidare

Det är något fel med exporten till Excel, Det blir en blandning av numeriskt format och textformat för sifferfälten, Bör utredas

Sen till sist
Så man valt svenska språket kommer iaf för mig en bandning av svenska och engelska. Visserligen fungerar allt men det skulle säkert se bättre med ett konsekvent språkutseende

Med vänlig hälsning
Fredrik
Edwin
2017-02-16
Skrivet av:Bodbytryck12:18 16 Feb 2017
Hej Hansa Det är några dagar sen jag skrev sist, jag har försökt hitta de fel som gjort att jag inte kunnat logga in. Jag tror att hittat orsaken varför det inte har fungerat tidigare för mig. Om någon vill veta min teori då här gärna av Er Se
Hej Fredrik,

Vi hör gärna din teori om varför du inte har kunnat logga in.

Pröva nu så ska dina prenumerationer fungera. Jag ser dock att du nu använder en ny registrering och inte den som du kan se om du loggar in på MyStandard.

Var upplever du engelska i programmet? Till nästa uppdatering kommer vi genomföra ett antal ändringar i språket för att fixa till de förbistringar som finns i dagsläget.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Bodbytryck
2017-03-16
Skrivet av:Edwin13:00 16 Feb 2017
Hej Fredrik, Vi hör gärna din teori om varför du inte har kunnat logga in. Pröva nu så ska dina prenumerationer fungera. Jag ser dock att du nu använder en ny registrering och inte den som du kan se om du loggar in på MyStandard. Var upplever
Hej Edvin

Har inte fått någon faktura och därför går antagligen programmet delvis slutat fungera. Jag tror du har lovat undersöka var felet ligger,

Sen engelskan. De finns på en massa ställen i rapporterna tex resultaträkningen huvud "Comparison :Accumlated in %"

Excel. Har det gjorts något så att rapporterna blivit bättre numeriska och textfälten samt datumfälten.

Med vänlig hälsning,

Fredrik B
Edwin
2017-03-16
Skrivet av:Bodbytryck09:54 16 Mar 2017
Hej Edvin Har inte fått någon faktura och därför går antagligen programmet delvis slutat fungera. Jag tror du har lovat undersöka var felet ligger, Sen engelskan. De finns på en massa ställen i rapporterna tex resultaträkningen huvud "C
Hej Fredik,

Vilken rapport är det du har problem med i Excel?

Har du någon prenumeration aktiv på marknadsplatsen som du inte har fått en faktura för?

Med vänliga hälsningar

Edwin
Bodbytryck
2017-03-16
Hej

Vid export till excel från huvudboken och då man öppnar Excel är en del värden som textformatoch en del som numeriskt format. Kan inte se någon tydlig anledning varför det blir så. ( Gäller alla rapporter)

Sen till faktureringen, måste mag beställa faktura varje månad eller ska det komma med automatik ?

h

fredrij
Edwin
2017-03-16
Skrivet av:Bodbytryck10:23 16 Mar 2017
Hej Vid export till excel från huvudboken och då man öppnar Excel är en del värden som textformatoch en del som numeriskt format. Kan inte se någon tydlig anledning varför det blir så. ( Gäller alla rapporter) Sen till faktureringen, måste m
Jag ska titta närmare på språkblandningen och excelrapporterna.

Du kan välja för hur många månader du vill ha en prenumeration när du startar den i marknadsplatsen. Då ska du kunna få en faktura i början som gäller för alla månader du valt.

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-03-30
Skrivet av:Edwin10:49 16 Mar 2017
Jag ska titta närmare på språkblandningen och excelrapporterna. Du kan välja för hur många månader du vill ha en prenumeration när du startar den i marknadsplatsen. Då ska du kunna få en faktura i början som gäller för alla månader du valt
Hej Edvin

Jag beställde 3 mån prenumeration i mitten av mars, har inte fått någon faktura och nu verkar dokumentmallarna slutat fungera. Hur är rutinerna.

Har du kommit fram till någon lösning betr Excelrapporterna ?

MVH

Fredrik
Edwin
2017-03-30
Skrivet av:Bodbytryck07:49 30 Mar 2017
Hej Edvin Jag beställde 3 mån prenumeration i mitten av mars, har inte fått någon faktura och nu verkar dokumentmallarna slutat fungera. Hur är rutinerna. Har du kommit fram till någon lösning betr Excelrapporterna ? MVH Fredrik
Hej Fredrik,

Jag har skickat ut en ny kopia av fakturan till den adress du har registrerad (förnamn.efternamn@bodbyn.nu). Jag ska höra med ekonomiavdelningen om varför du inte har mottagit den tidigare. Om du skickar in en kopia av betalningen till sweden@hansaworld.com kan jag se till att den bokförs direkt så att du får tillgång till prenumerationen. Jag kan dock bara se att du har prenumererat på integrerad bokföring vilket också fakturan visar. Dokumentmallar hade du för februari men inte för mars eller senare.

Gällande excelrapporterna så kan problemet bero på dina inställningar i Excel för hur punkter repsektive kommatecken ska tolkas av programmet. Har du punkt som decimaltecken kommer alla numeriska värden med komman att tolkas som text eller vice versa.

Med vänliga hälsningar

Edwin
Bodbytryck
2017-03-30
Skrivet av:Edwin08:06 30 Mar 2017
Hej Fredrik, Jag har skickat ut en ny kopia av fakturan till den adress du har registrerad (förnamn.efternamn@bodbyn.nu). Jag ska höra med ekonomiavdelningen om varför du inte har mottagit den tidigare. Om du skickar in en kopia av betalningen till sw
Hej

I de excel dokument som exporteras finns bara kommatecken med de hamnar ändå som numeriska resp text. Jag har lyft över till en widdowsdator och då tolkas allt numeriskt. Kan detta bero på den excelversion som sitter i serven. Kan man kanske åtgärda detta genom att inte köra mot servern utan jobba lokalt?
Edwin
2017-03-31
Skrivet av:Bodbytryck11:46 30 Mar 2017
Hej I de excel dokument som exporteras finns bara kommatecken med de hamnar ändå som numeriska resp text. Jag har lyft över till en widdowsdator och då tolkas allt numeriskt. Kan detta bero på den excelversion som sitter i serven. Kan man kanske
Hej,

Hur menar du den excelversion som sitter i servern? Om dokumenten tolkas rätt på en annan dator låter det som att det är någon inställning som måste fixas till på excelinstallationen på din dator.

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-04-03
Skrivet av:Edwin12:51 31 Mar 2017
Hej, Hur menar du den excelversion som sitter i servern? Om dokumenten tolkas rätt på en annan dator låter det som att det är någon inställning som måste fixas till på excelinstallationen på din dator. Mvh Edwin
HEJ

Automatiska transar fungerar inte. Det står att jag inte har några aktiva prenumerationer.

Betr eEcxel

Har du kollat att det fungerar på Mac datorer? Allt fungerade före nyår sen hände något.

h

Fb

Edwin
2017-04-04
Skrivet av:Bodbytryck15:18 3 Apr 2017
HEJ Automatiska transar fungerar inte. Det står att jag inte har några aktiva prenumerationer. Betr eEcxel Har du kollat att det fungerar på Mac datorer? Allt fungerade före nyår sen hände något. h Fb
Hej,

Du har inga aktiva prenumerationer på marknadsplatsen? I så fall behöver du upprätta en ny prenumeration om du vill ha tillgång till integrerad bokföring.

Har ni gjort några förändringar efter nyår? Och ni hade Mac även tidigare? Från vad jag vet har det inte skett några förändringar i hur rapporterna och Excel fungerar.

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-04-04
Skrivet av:Edwin09:39 4 Apr 2017
Hej, Du har inga aktiva prenumerationer på marknadsplatsen? I så fall behöver du upprätta en ny prenumeration om du vill ha tillgång till integrerad bokföring. Har ni gjort några förändringar efter nyår? Och ni hade Mac även tidigare? Från v
Hej

Jag beställde och betalade fram till den 31/5. fakt 361713. Ska man ändå förnya varje månad. Hoppa att det inte kommer någon ny faktura.

Jag återkommer betr Excel.
Edwin
2017-04-05
Skrivet av:Bodbytryck15:45 4 Apr 2017
Hej Jag beställde och betalade fram till den 31/5. fakt 361713. Ska man ändå förnya varje månad. Hoppa att det inte kommer någon ny faktura. Jag återkommer betr Excel.
Hej,

Har du betalat för flera månader framöver ska det inte komma fler fakturor innan perioden är slut. Kan du inte se integrerad bokföring under aktiva prenumerationer i marknadsplatsen?

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-04-05
Hej

Jag fick inget svar om man måste förnya prenumerationen på marknadsplatsen varje månad fastän man har betalt för flera månader.

Med vänlig hälsning,

Fredrik B
Edwin
2017-04-06
Skrivet av:Bodbytryck17:36 5 Apr 2017
Hej Jag fick inget svar om man måste förnya prenumerationen på marknadsplatsen varje månad fastän man har betalt för flera månader. Med vänlig hälsning, Fredrik B
Hej,

Nej, den ska inte behöva förnyas om ni har betalat för mer än 1 månad. Då ska den rulla på tills prenumerationstiden är slut.

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-04-11
Skrivet av:Edwin07:35 6 Apr 2017
Hej, Nej, den ska inte behöva förnyas om ni har betalat för mer än 1 månad. Då ska den rulla på tills prenumerationstiden är slut. Mvh Edwin
Hej Edvin

Knepigt. Den rullar inte på, ( i alla fall för mig) Så jag klickade i och fick en ny faktura som ska betalas på 10 dagar.

Kan du meddela ekonomi om att det finns en betald faktura och be dom kreditera den utställda.

Är det något problem så här av dig.

Med vänlig hälsning,

FRedrik B

Mikael
2017-04-12
Skrivet av:Bodbytryck18:58 11 Apr 2017
Hej Edvin Knepigt. Den rullar inte på, ( i alla fall för mig) Så jag klickade i och fick en ny faktura som ska betalas på 10 dagar. Kan du meddela ekonomi om att det finns en betald faktura och be dom kreditera den utställda. Är det något probl
Hejsan Fredrik.

Vi har nu krediterat den nya fakturan som nämnts ovan. Du skall få denna inom kort.

Med vänlig hälsning,
Mikael
Bodbytryck
2017-04-15
Skrivet av:Mikael08:30 12 Apr 2017
Hejsan Fredrik. Vi har nu krediterat den nya fakturan som nämnts ovan. Du skall få denna inom kort. Med vänlig hälsning, Mikael
Hej Hansa

Nytt problem

I fredags mitt i abetet slutade programmet att fungera

Provade ett antal gånger att starta om men inget händer

Samma idag

MVH

Fredrik Bergner

Bodbytryck
Edwin
2017-04-15
Skrivet av:Bodbytryck07:00 15 Apr 2017
Hej Hansa Nytt problem I fredags mitt i abetet slutade programmet att fungera Provade ett antal gånger att starta om men inget händer Samma idag MVH Fredrik Bergner Bodbytryck
Hej,

Hur menar du att det slutade fungera? Har det kraschat och kan inte starta upp igen eller är det funktionalitet du saknar?

Mvh

Edwin
HansaWorld
Bodbytryck
2017-04-15
Skrivet av:Edwin08:38 15 Apr 2017
Hej, Hur menar du att det slutade fungera? Har det kraschat och kan inte starta upp igen eller är det funktionalitet du saknar? Mvh Edwin HansaWorld
Hej

Programmet slutade att fungera i fredags

Det går inte att starta upp. Har provat några gånger i fredags och även dag, Då jag startar kommer man bara fram till "Company 1" .

Vad göra ?
Bodbytryck
2017-04-16
Hej Igen
Provade att ansluta företaget men kommer inte vidare. Fastnar i en massa missing htc osv.

Behöver prioritering på detta

Ring mig gärna 070-5794805

Hälsningar

Fredrik
Edwin
2017-04-18
Skrivet av:Bodbytryck20:32 16 Apr 2017
Hej Igen Provade att ansluta företaget men kommer inte vidare. Fastnar i en massa missing htc osv. Behöver prioritering på detta Ring mig gärna 070-5794805 Hälsningar Fredrik
Hej,

Har du prövat att starta om er server via MyStandard?

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-04-18
Har startat om MyStanderd får "server running" men vid programmstart kommer felmeddelande "327 Alert /user /fredrikbergner/desktop/standardEkonomui ny/hob/hansa.htc missing"

Var är felet

Fredri
Edwin
2017-04-18
Skrivet av:Bodbytryck12:14 18 Apr 2017
Har startat om MyStanderd får "server running" men vid programmstart kommer felmeddelande "327 Alert /user /fredrikbergner/desktop/standardEkonomui ny/hob/hansa.htc missing" Var är felet Fredri
När jag själv försöker ansluta till ditt kundnummer fungerar det och jag kommer fram till inloggningsrutan. Jag föreslår att du installerar om programmet och prövar att ansluta igen till kundnummer 1077088 genom att klicka på Ange företagsinfo i huvudmenyn.

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-04-18
Menar du i rutan anslut företag Där finns bara företagsnamn eller momsregistreringsnummer

fb
Edwin
2017-04-18
Skrivet av:Bodbytryck12:53 18 Apr 2017
Menar du i rutan anslut företag Där finns bara företagsnamn eller momsregistreringsnummer fb
Testa att söka efter kundnumret ändå så ska du kunna hitta det.

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-04-18
Skrivet av:Edwin12:56 18 Apr 2017
Testa att söka efter kundnumret ändå så ska du kunna hitta det. Mvh Edwin
Svarar Alert No sever found
Edwin
2017-04-18
Skrivet av:Bodbytryck12:59 18 Apr 2017
Svarar Alert No sever found
Pröva att söka efter 1106176 så ska du få upp företaget.

/Edwin
Bodbytryck
2017-04-18
Skrivet av:Edwin13:06 18 Apr 2017
Pröva att söka efter 1106176 så ska du få upp företaget. /Edwin
Hittade den Bodbytryck, Nu snurrar "Reconnecting"

fb
Bodbytryck
2017-04-18
Står fortfarande och snurrar

Bodbytryck
2017-04-18
Programmet startade efter om start av servern. Men nu krävs lösen för varje bolag i programmet, samt en ruta om uppdatering om nyare klient

Är det som det ska ?
Edwin
2017-04-18
Skrivet av:Bodbytryck13:43 18 Apr 2017
Programmet startade efter om start av servern. Men nu krävs lösen för varje bolag i programmet, samt en ruta om uppdatering om nyare klient Är det som det ska ?
Om servern är på en senare version är klienten (programmet) så måste du uppdatera den senare.

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-04-18
Skrivet av:Edwin14:03 18 Apr 2017
Om servern är på en senare version är klienten (programmet) så måste du uppdatera den senare. Mvh Edwin
Hej

Dagens mejl konversation var väl ett fall framåt men
-
1/ Jag har samma datum och Build på Server och klient (170307)

2 Har 6 företag i min databas men kommer bara in i ett av dem. De andra kräver lösenord (som ej går att förnya)

3/ PÅ Bodbytryck där jag kommer in finns bara verifikationer fram till 2016-12 och som senaste bokföringsdag skrivs 2015-07-08.

4 På de andra företagen kommer man vid inloggning till (lite tryckande på lösen) till tre val
uppdatera nu
öppna web klient
Avsluta

Jag provade detta i torsdag men då havererade allt

5 / Då jag provat ett företag och försöker med Bodbytryck kommer
” ALERT En olicensierad användare är inloggad. Du får inte logga in förrän han/hon har loggat ur”

Har gått till Mystandard för att stoppa

En hel del som synes

Skulle se fram mot en uppdaterad fart i konversationen

H

Fredrik
Bodbytryck
2017-04-19
Skrivet av:Bodbytryck16:44 18 Apr 2017
Hej Dagens mejl konversation var väl ett fall framåt men - 1/ Jag har samma datum och Build på Server och klient (170307) 2 Har 6 företag i min databas men kommer bara in i ett av dem. De andra kräver lösenord (som ej går att förnya) 3/ PÅ Bo
Hej Edvin

Liten fundering under natten

Kan det vara så att min databas havererat. Kan man från Backup starta om igen, Behöver nog lite hjälp/instruktioner om detta skulle vara fallet.

Med vänlig hälsning,

Fredrik B
Edwin
2017-04-19
Skrivet av:Bodbytryck16:44 18 Apr 2017
Hej Dagens mejl konversation var väl ett fall framåt men - 1/ Jag har samma datum och Build på Server och klient (170307) 2 Har 6 företag i min databas men kommer bara in i ett av dem. De andra kräver lösenord (som ej går att förnya) 3/ PÅ Bo
Hej,

När du anslöt, var du noga med att skriva in 1106176 när du sökte efter ditt företag? Du ska alltså inte söka efter Bodbytryck utan skriv in numret och när BODBYTRYCK dyker upp i listan väljer du det.

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-04-19
Skrivet av:Edwin09:10 19 Apr 2017
Hej, När du anslöt, var du noga med att skriva in 1106176 när du sökte efter ditt företag? Du ska alltså inte söka efter Bodbytryck utan skriv in numret och när BODBYTRYCK dyker upp i listan väljer du det. Mvh Edwin
Hej

Igår skrev du att jag skulle skriva in 1077088

Vad gäller ?

H

Fredrik
Edwin
2017-04-19
Skrivet av:Bodbytryck11:28 19 Apr 2017
Hej Igår skrev du att jag skulle skriva in 1077088 Vad gäller ? H Fredrik
Ja det gjorde jag men du skrev då att du fick ett felmeddelande om att servern inte hittades. Då bad jag dig söka efter 1106176 som ska resultera i att rätt företag dyker upp.

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-04-19
Hej

Det fungerade bra med det andra kundnummret men nu har den tuggat "reconecting" i 20 minuter

Är det bara att vänta eller.

Med vänlig hälsning,

Fredrik
Bodbytryck
2017-04-19
Hej

Nu har jag tittat på reconnecting i 1,5 timmar

Ger upp för i kväll
Bodbytryck
2017-04-19
Hej
Slutet blev samma problem som förut fast jag bytt kundnummer. (1106176) Får upp mina företag (nästan) men inga transaktioner

Hör gärna av dig hur vi går vidare. Jag tror att de kan ligga flera kundnummer som ställer till det

Edwin
2017-04-20
Skrivet av:Bodbytryck20:02 19 Apr 2017
Hej Slutet blev samma problem som förut fast jag bytt kundnummer. (1106176) Får upp mina företag (nästan) men inga transaktioner Hör gärna av dig hur vi går vidare. Jag tror att de kan ligga flera kundnummer som ställer till det
Jag har startat om er server nu. Testa och se om du får samma resultat. Det är alltså inga transaktioner alls som syns i programmet?

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-04-20
Hej

Nu svarar servern att en annan olicincierad användare är inloggat
och att jag inte får logga in
Edwin
2017-04-20
Skrivet av:Bodbytryck08:26 20 Apr 2017
Hej Nu svarar servern att en annan olicincierad användare är inloggat och att jag inte får logga in
Pröva nu. Enligt vad jag kan se är servern inte igång och ingen är inloggad.

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-04-20
Jag kommer in men det finns inga transaktioner för 2016

Kommer bara in i ett företag

Måste vi ta om allt från min backup från januari eller finns det någon backup hus Er

Känner mig stressad over detta
Edwin
2017-04-20
Skrivet av:Bodbytryck09:34 20 Apr 2017
Jag kommer in men det finns inga transaktioner för 2016 Kommer bara in i ett företag Måste vi ta om allt från min backup från januari eller finns det någon backup hus Er Känner mig stressad over detta
Har du kvar installationen som senast fungerade för dig? Gå i så fall in i mappen där den är installerad. Högerklicka på filen Standard Accounts.hdf och välj "Visa paketets innehåll". I den mappen, titta och se om du kan hitta någon backup där. Dessa heter vanligtvis något i still med TB20170420.TXT. Om din gamla installation låg i applikationsmappen går du in i Bibliotek -> Application Support -> HansaWorld för att hitta filen där.

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-04-20
Hej

Inte så enkelt.

Kan man göra en ny installation och använda min gamla textbackup från januari

Hälningar

FB
Edwin
2017-04-20
Skrivet av:Bodbytryck14:03 20 Apr 2017
Hej Inte så enkelt. Kan man göra en ny installation och använda min gamla textbackup från januari Hälningar FB
Ja det kan du göra.

Du kan testa att importera backupen direkt in i din befintliga installation så ska det skriva över tidigare data.

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-04-20
Skrivet av:Edwin14:16 20 Apr 2017
Ja det kan du göra. Du kan testa att importera backupen direkt in i din befintliga installation så ska det skriva över tidigare data. Mvh Edwin
Det ät något som iallafall inte fungerar

Importen såg bra ut men bara från 2015 fanns med

Ska jag lägga upp ett nytt företag som inte heter Bodbytryck och importera dit,

Bodbytryck
2017-04-20
Jag noterade vidare att fastän jag använt kund 1106176 så går den iallafall tillbaka till kund 1077088

Vad beror det på?

FB
Bodbytryck
2017-04-21
Gomorron Edvin

Jag la upp en ny kundnummer importerade från den gamla backupen
såg bra ut. en då den krävde min lösen så startade mitt gamla kundnummer (1077088)
Allt ser bra ut men det är en hel del jobb att mata in 3,5 månaders bokföring för 5 företag

Skulle du gottgöra mig något får du gärna kompensera med några månader dokumentmallar,

Med vänlig hälsning,

Fredrik B

Edwin
2017-04-21
Skrivet av:Bodbytryck06:07 21 Apr 2017
Gomorron Edvin Jag la upp en ny kundnummer importerade från den gamla backupen såg bra ut. en då den krävde min lösen så startade mitt gamla kundnummer (1077088) Allt ser bra ut men det är en hel del jobb att mata in 3,5 månaders bokföring för
Hej,

Jag beklagar givetvis att du har haft problem. Tyvärr har jag ingen befogenhet själv att ge ut några kompensationer även om jag skulle vilja.

Med vänliga hälsningar

Edwin
Bodbytryck
2017-04-21
Okay då men kanske någon annan kan.

Men för att förebygga kommande problem Hur är dem med backuper

Vad jag kan se så finns det backuper i .hdf filen men de är på ca 6 k den bup som jag tog i januari är på 64 Mb
Samma storlek på filerna i Mystandard men på ungefär 600K

I programmet finns "kör tidsinställd backup" men jag ser inte att den startar på sammansätt som före jul,

Med vänlig hälsning,
FB
Edwin
2017-04-21
Skrivet av:Bodbytryck09:56 21 Apr 2017
Okay då men kanske någon annan kan. Men för att förebygga kommande problem Hur är dem med backuper Vad jag kan se så finns det backuper i .hdf filen men de är på ca 6 k den bup som jag tog i januari är på 64 Mb Samma storlek på filerna
I företaget som du skapat nu, Bodbyns tryckeri, kan jag se en backup i molnet på 62 mb. Om du loggar in på MyStandard, kan du se din server där? I så fall ska du ha backuperna där. Tidsinställd backup skickar en backup till molnet.

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-04-21
Hej Edvin

Detta är inget för nervsvaga

I programmet som jag nu kör är i -- Marknadsplatsen-- Kontoppgifter -- kundnummer 1077088, Bodbytryck,

Kommer inte åt Mystandard

Jag kommer inte åt Bodbyns Tryckeri

Med vänlig hälsning,

Fredrik
Edwin
2017-04-21
Skrivet av:Bodbytryck11:59 21 Apr 2017
Hej Edvin Detta är inget för nervsvaga I programmet som jag nu kör är i -- Marknadsplatsen-- Kontoppgifter -- kundnummer 1077088, Bodbytryck, Kommer inte åt Mystandard Jag kommer inte åt Bodbyns Tryckeri Med vänlig hälsning, Fredrik
Företagsinformationen du har i själva programmet och inte i marknadsplatsen, vad anger det för företagsnamn? System -> Inställningar -> Företagsdata. Jag kan se att en server är igång och den heter Bodbyns tryckeri.

Vad har du angett för epostadress i inställningarna för företagsdata, respektive den användare du är inloggad med? Det är denna epostadress du ska använda när du loggar in på MyStandard.

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-04-21

Hej¨

I företagsdata finns bara" Bodbytryck" och min e-pstadress "fredrik.bergner@bodbyn.nu"

Använder jag dessa kommer jag till Bodbytryck.

Jag hittar ingenstans Bodbyns Tryckeri

Edwin
2017-04-21
Skrivet av:Bodbytryck12:30 21 Apr 2017
Hej¨ I företagsdata finns bara" Bodbytryck" och min e-pstadress "fredrik.bergner@bodbyn.nu" Använder jag dessa kommer jag till Bodbytryck. Jag hittar ingenstans Bodbyns Tryckeri
Om du loggar in på MyStandard nu så ska du ha tillgång till servern du är inne i. Tidigare var Brita.Berger at ertföretagsnamn.nu det enda Standard-ID som hade tillgång men jag har nu lagt till din adress.

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-04-21
Hej

Tyvärr kommer jag inget längre än förut

Med vänlig hälsning,

Fredrik
Edwin
2017-04-21
Skrivet av:Bodbytryck14:06 21 Apr 2017
Hej Tyvärr kommer jag inget längre än förut Med vänlig hälsning, Fredrik
Hur menar du? Ser du inte servern när du loggar in på MyStandard? Om Brita loggar in med sitt Standard-ID, ser hon den?

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-04-21
Skrivet av:Edwin14:47 21 Apr 2017
Hur menar du? Ser du inte servern när du loggar in på MyStandard? Om Brita loggar in med sitt Standard-ID, ser hon den? Mvh Edwin
Det är jag som har gjort allt

Ock jag kommer bara till de gamla Bodbytryck med detta gamla kundnumret

och hon kommer inte in alls

FB
Edwin
2017-04-21
Skrivet av:Bodbytryck14:54 21 Apr 2017
Det är jag som har gjort allt Ock jag kommer bara till de gamla Bodbytryck med detta gamla kundnumret och hon kommer inte in alls FB
Ser du flera servrar när du är inne på MyStandard? I så fall kan du kolla om någon av dem har status "Running" när du samtidigt är inne i programmet. I så fall är det servern som du använder.

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-04-21
Skrivet av:Edwin15:00 21 Apr 2017
Ser du flera servrar när du är inne på MyStandard? I så fall kan du kolla om någon av dem har status "Running" när du samtidigt är inne i programmet. I så fall är det servern som du använder. Mvh Edwin
Ser bara en server om den är "not running" nummer 1077088

H

Fredrik
Bodbytryck
2017-04-23
Hej Edvin

Har Jobbat hela helgen för att återställa bokföringen. (Har en bra bit kvar) Känns lite knasigt att någonstans finns en backup som jag inte kommer åt.

Som sagt jag ser bara servern 1077088

Hälsningar

Fredrik

Edwin
2017-04-24
Skrivet av:Bodbytryck21:00 23 Apr 2017
Hej Edvin Har Jobbat hela helgen för att återställa bokföringen. (Har en bra bit kvar) Känns lite knasigt att någonstans finns en backup som jag inte kommer åt. Som sagt jag ser bara servern 1077088 Hälsningar Fredrik
Hej,

Skulle du kunna ta en skärmbild av hur MyStandard ser ut för dig och skicka den till sweden@hansaworld.com?

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-04-24
Edvin

Nu har jag skickat skärmdumpar till dig ( 2 ggr)

H

Fredrik

Edwin
2017-04-25
Skrivet av:Bodbytryck10:57 24 Apr 2017
Edvin Nu har jag skickat skärmdumpar till dig ( 2 ggr) H Fredrik
Tack, jag har fått dina mejl. Jag ska undersöka vidare varför du inte kan se din serverp på MyStandard.

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-04-25
Skrivet av:Edwin09:08 25 Apr 2017
Tack, jag har fått dina mejl. Jag ska undersöka vidare varför du inte kan se din serverp på MyStandard. Mvh Edwin
Hej Bra att du kollar

Ser du om det finns någon backup senare än 15 januari som jag kan komma åt

Även om jag lagt tillbaka en hel del vore det bra med en så sen backup som möjligt

MVH

Fredrik
Bodbytryck
2017-04-26

Hej Edvin

Hur går det med undersökningen om server på My Standard

Har du någon prognos när det ska vara ordnat och ev åtkomst av backuper

Med vänlig hälsning,

Fredrik
Edwin
2017-04-28
Skrivet av:Bodbytryck15:29 26 Apr 2017
Hej Edvin Hur går det med undersökningen om server på My Standard Har du någon prognos när det ska vara ordnat och ev åtkomst av backuper Med vänlig hälsning, Fredrik
Hej,

Jag försöker undersöka det med hjälp av en kollega. Du är inlagd som användare så varför du inte kan se servern är väldigt oklart. Jag återkommer när jag vet mer.

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-04-28
Hej

Jag har tagit några backuper undre sista veckan. Ser du om de verkar vara okay

Meddela mig

Med vänlig hälsning,

Fredrik
Edwin
2017-04-28
Skrivet av:Bodbytryck13:19 28 Apr 2017
Hej Jag har tagit några backuper undre sista veckan. Ser du om de verkar vara okay Meddela mig Med vänlig hälsning, Fredrik
Hej,

Jag kan se att du har tagit backup varje dag med undantag för 24 april.

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-04-28
Tack för det.

Fredrik

Edwin
2017-05-04
Hej Fredrik,

Om du loggar in på MyStandard nu, kan du fortfarande inte se "Bodbyns tryckeri"?

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-05-04
Hej

Jag har nu loggat in men det är bara mindre än förut. I stort sett bara mitt Customer nummer. ( det gamla)

Ingen server eller backup synligt

Jag har nu lagt ner mellan 50 - 60 timmars arbete på att återställa bokföringen.

Jag skull uppskatta om du kunde skicka mig en aktuell backup per mail eller på annat lämpligt sätt

H

Fredrik

Edwin
2017-05-04
Skrivet av:Bodbytryck12:35 4 Maj 2017
Hej Jag har nu loggat in men det är bara mindre än förut. I stort sett bara mitt Customer nummer. ( det gamla) Ingen server eller backup synligt Jag har nu lagt ner mellan 50 - 60 timmars arbete på att återställa bokföringen. Jag skull uppska
Hej,

Om du loggar in nu, kan du se servern? Vi försöker fixa till det så att du ska kunna se din server och dina backuper.

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-05-04
Ingen skillnad, ingen server Bara mitt kundnummer

Fredrik
Bodbytryck
2017-05-05
Hej

Hur går det? Händer det något

H

Fredrik

Edwin
2017-05-05
Skrivet av:Bodbytryck11:38 5 Maj 2017
Hej Hur går det? Händer det något H Fredrik
Hej,

Kollegorna som har hand om MyStandard tittar på problemet. Jag återkommer när jag vet mer.

Mvh

Edwin
Det här svaret är korrekt:
Edwin
2017-05-08
Hej igen Fredrik,

Kan du se din server nu på MyStandard? Det ser ut som att det har smugit sig in ett mellanslag i din epostadress vilket kan ha påverkat åtkomsten.

Mvh

Edwin
Bodbytryck
2017-05-08
Hek Edvin

Nu kan jag se servern i My standard.

Känns lite lugnare att jag kan se min server och se mina Backuper.

Som sagt jag har säkert lagt ner 60-70 timmar samt en heldel sömnlösa nätter.

Så någon kompensation tex ett antal månader fria integrerad bokföring skulle sitta bra.

Om inte du har bemyndigande kanske någon annan har.

Jag har noterat några buggar i programmet som jag återkommer till

Hälsningar

Fredrik B

Kund sedan 25 år
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.