SA Startar inte alls
Jan Landfeldt
2025-02-03
To stop receiving notifications on forum posts unmark the star icon macOS
Efter uppdatering startar inte SA. Kör macOS el Capitan och har även provat i Monteray.
I Monteray säger SA att jag skall uppdatera och att det inte hittar vissa komponenter.
Har fungerat OK i El Capitan men när jag startade idag så fick jag meddelande att jag skulle uppdatera och det gick inte att komma förbi, så jag uppdaterade och då gick det inte att starta SA. Vad ska jag göra?
This answer was correct
Created byWilliam Zethraeus13:31 7 Mar 2025
Hej Jan!

Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen "Nummerserier", då kan du lägga in de nya serierna och då kommer det fungera som du vill.

Ring eller svara här om du behöver mer hjälp, och återkom gärna här med om det går bra.

Mvh William
William Zethraeus
2025-02-26
Hej Jan!

Tack för att du skriver in till oss.
Om jag förstår dig rätt så har du uppdaterat din Mac från El Capitan till Monterey. Jag rekommenderar dig att uppdatera till den senaste versionen som heter Sequoia.

Men oavsett om du har Monterey eller Sequoia så ska du kunna använda din Standard Accounts. Har du fått det att fungera än? Om inte, ge gärna en närmare beskrivning på vilket meddelande du får om att uppdatera, och vilka alternativ du kan klicka på.

Mvh William
Jan Landfeldt
2025-03-05
Created byWilliam Zethraeus10:27 26 Feb 2025
Hej Jan! Tack för att du skriver in till oss. Om jag förstår dig rätt så har du uppdaterat din Mac från El Capitan till Monterey. Jag rekommenderar dig att uppdatera till den senaste versionen som heter Sequoia. Men oavsett om du har Monterey
Hej! Fick igång den till slut den 26:e februari. Men nu idag går det inte att få igång serven igen. Får ett felmeddelande att servern är blockerad.Kan inte uppdatera Macen mer.
Vad kan jag göra?
Undrar......Janne
Jan Landfeldt
2025-03-05
Created byJan Landfeldt15:55 5 Mar 2025
Hej! Fick igång den till slut den 26:e februari. Men nu idag går det inte att få igång serven igen. Får ett felmeddelande att servern är blockerad.Kan inte uppdatera Macen mer. Vad kan jag göra? Undrar......Janne
Får följande felmeddelande
Files are pending for approval
Jan Landfeldt
2025-03-06
Created byJan Landfeldt16:00 5 Mar 2025
Får följande felmeddelande
idag fick jag igång SA men när jag ska börja bokföra januari vill programmet att verifikatet ska vara nästa nummer i 2024 istället för nummer 1.Vad ska jag göra
Files are pending for approval
Jan Landfeldt
2025-03-07
Created byJan Landfeldt15:27 6 Mar 2025
idag fick jag igång SA men när jag ska börja bokföra januari vill programmet att verifikatet ska vara nästa nummer i 2024 istället för nummer 1.Vad ska jag göra
Hej!
Har fortfarande inte fått svar på mitt problem.
This answer was correct
William Zethraeus
2025-03-07
Created byJan Landfeldt10:22 7 Mar 2025
Hej! Har fortfarande inte fått svar på mitt problem.
Hej Jan!

Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen "Nummerserier", då kan du lägga in de nya serierna och då kommer det fungera som du vill.

Ring eller svara här om du behöver mer hjälp, och återkom gärna här med om det går bra.

Mvh William
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Latest Posts
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.