Kan ej få kontakt med servern
11-11-18
Hej!
Det står att ni har 24 tim support. Men har ej fått någon respons denna helg. Jag är användare av Standard accounts bokföringsprogram (den del som är gratis, och som ersatte min tidigare köpta version Office). Det har varit och är en hel del strul, och nu har jag ej kunnat logga in mig på hela helgen, svaret jag får är att "kan ej koppla upp sig mot servern - försök senare"

Gick in och försökte uppdatera ifall det var något sådant, men inget fungerar behöver desperat hjälp att få igång bokföringssystemet igen.

Mvh
Pia Björkman
Team MassageNu
Åland (Finland)
Per
11-13-18
Hej Pia.
Tack för ditt meddelande.

Var står det att vi erbjuder 24 timmar support?
Vi ska kunna ge ett svar på en fråga som är ställd på forumet inom 24 timmar.
Det är möjligt att någon av våra partners kan erbjuda en 24-timmarsupport ifall ni är intresserade utav detta:
https://www.hansaworld.com/en/partners2/sweden

Vad gäller er fråga så rekommenderar jag er till att logga in på MyStandard och sedan ladda ner en ny klient:
1. Gå till https://mystandard.hansaworld.com/loginpage logga in med det Standard ID som ni registrerat + lösenord.
2. När ni kommit in på MyStandard, klicka på eran server som visas till vänster (Team MassageNu)
3. I mitten har ni nu en meny, klicka på "Start" för att starta upp servern (ifall den inte redan är igång)
4. Efter att servern startat upp, scrolla ned tills ni kommer till "Connect" Klicka där och välj att ladda ner klient
Använder ni Mac så måste ni skapa en ny, tom mapp på skrivbordet dit ni lägger den nya klienten, lägg den alltså inte i Applications, eftersom det redan finns en klient där.
Starta upp klienten och koppla er upp.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
11-13-18
Hej Per!

Jag vet ej vad problemet är. Det är under helgen som jag ej har kommit kunnat koppla upp mig på HansaWorlds server.

Nu när det är vanlig vardag så fungerar allt som vanligt utan att jag gjort något!!??

Så inte vet jag vad som händer.

Mvh

Pia Björkman
Team MassageNu
11-13-18
Med anledning av din fråga om 24 tim support:

detta står på sidan https://www.standard-accounts.com/eng/accounts/support

Online Support
HansaWorld is committed to providing you with an excellent support service. We offer a year round, 24 hour support service to our customers from anywhere.

Jag trodde det menade 24 tim per dygn och from anywere

:-)

Mvh
Pia
Per
11-13-18
Tack för ditt meddelande.

Så ni kommer in på programmet nu, men inte tidigare under helgen?
Ifall detta sker igen, vänligen gör som jag rekommenderade innan och starta om servern, alternativt ladda ner ny klient.


Vad gäller supporten:
HansaWorld erbjuder olika typer av support-resurser, alltifrån vägledningar och manualer, till detta forum.
Efter att ett ärende blivit postad här på forumet så besvarar vi frågorna inom 24 timmar.
Vårat forum bevakas av HansaWorlds tekniska experter över hela världen, inte endast lokalt.
Dessa anställda värderar noggrant varje fall och siktar på att erbjuda en lösning så fort det är möjligt.
Dessa lösningar finns alltid tillgängliga över forumet för alla användare som kommer i kontakt med liknande problem.


Mvh.
HansaWorld Support
11-14-18
Hej igen!

Idag har jag problem igen.I går kom jag in på befintlig genväg till bokföringen. Idag är det åter stopp.
Har nu försökt att ladda upp en ny client. När jag försökte följa råden att starta upp från Mystandars - Download Client och sedan välja uppdatera befintlig client så blev det stopp,
Försökte igen och det blev en ny client på skrivbordet och den är tom dvs jag har inte min bokföring i detta konto.. Jag sliter mitt hår, ...vad gör jag nu??
Per
11-14-18
Hej.

Då servern redan är på senaste versionen 8.5 2018-05-31 så ska du inte behöva uppdatera klienten ifall du laddat ner den från Mystandard (alltså från servern)

Alltså du ska bara gå till "Connect" och välja ladda ner klient. Du ska inte uppdatera själva klienten eftersom den är på senaste versionen och det finns ingen nyare version.

.....


Det jag kanske misstänker här är att du har ett annat företag i MyStandard med samma namn, som kanske använder en annan version:
Det jag finner i databasen är två olika företag som båda heter "Team MassageNu":

1153794 Team MassageNu Skapad 07-12-2017
1164627 Team MassageNu Skapad 23-02-2018


Ifall du inte ges möjlighet att starta upp Standard Ekonomi efter att du har laddat ner det från MyStandard, vänligen finn fram filen "hansa.log" så ska vi se vilket företag som klienten prövar att koppla sig upp emot.
För att finna hansa.log -filen, gör följande:
1. Gå till mappen där du har installerad Standard Ekonomi (För Windows, kolla exempelvis i "Programfiler x86" )
2. Öppna mappen, här ska du finna filen hansa.log
3. Kopiera filen och klistra in den på ditt skrivbord.
4. Svara på detta meddelande och klicka på "Choose Files" längst ned i vänstra hörnet, och ladda upp filen.


Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Latest Posts
I need direction, materials and any relevant information that can get me started in learning HAL....
10:45 25 Mar 2024
Bom dia Venho por este meio solicitar resolução para um problema que estamos a nos deparar com o Ha...
10:43 15 Mar 2024
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.