Kan inte registrera inbetalning
RoboCare AB
2016-08-16
Standard Ekonomi - Inbetalningar
Kan ej mata in fakuranummer. Svarar "Inte samma kund" oavsett vilken kund jag väljer.

Jag har också problem med följande:
Att nå er på telefon
Att logga in på mina sidor - kan ej återskapa lösenord. Är dessutom säker på vad jag har för lösenord men det fungerar inte.
Att köpa modulerna" Layout" och "e-mail"
Kan inte ansluta till min databas från min iPad.

Vi börjar med inbetalningarna och om du har ett snabbt svar på de andra frågorna. Jag skulle verkligen vilja PRATA med någon....
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:HansaWorld12:35 16 Aug 2016
hej

var menar du men mata in fakturanummer, måste be dig att beskriva mer detaljerad vad du försöker göra och i vilken modul du gör.

Vi erbjuder tyvärr inte telefon support för Standard Ekonomi.

Kan du ge mig ditt kundnummer? ska försöka återskapa lösenord för dig.

Vad blev för fel när du försöker köpa "Layout" och "E-mail" ? Beskriv gärna mer detaljerad och vilken fel meddelende du får.

När du försöker anslutar till din databas från din iPad och misslyckas, vilken fel meddelende får du?

MVH
HW

Det här svaret är korrekt:
HansaWorld
2016-08-16
hej

var menar du men mata in fakturanummer, måste be dig att beskriva mer detaljerad vad du försöker göra och i vilken modul du gör.

Vi erbjuder tyvärr inte telefon support för Standard Ekonomi.

Kan du ge mig ditt kundnummer? ska försöka återskapa lösenord för dig.

Vad blev för fel när du försöker köpa "Layout" och "E-mail" ? Beskriv gärna mer detaljerad och vilken fel meddelende du får.

När du försöker anslutar till din databas från din iPad och misslyckas, vilken fel meddelende får du?

MVH
HW

RoboCare AB
2016-08-16
Jag skapar en ny post, klickar på fältet för fakturanummer och väljer en faktura i listan. när jag försöker spara så svarar den "Inte samma kund". Om jag tar bort hela raden så går det att spara posten men då registreras förståtts ingen inbetalning...

Vet inte mitt kundnummer men det är registrerat på mailadressen ekonomi@robocare.se.

den säger att kontot är avstängt och att jag skall kontakta er (vilket inte är lätt...)

//Mats Jansson
0708-334422
HansaWorld
2016-08-17
Hej,

Ditt konto är nu öppnat igen. Kan du prova att logga in igen? Om det inte fungerar, kan du prova att återställa lösenordet igen? Detta bör även ha åtgärdat problemen med marknadsplatsen.

Vi förutsätter att det verkligen är samma kund på faktura och inbetalning, men skulle du kunna skicka skärmavbilder på faktura och inbetalning till sverige@hansaworld.com så kan vi försöka se om något annat är fel?

Vad händer när du försöker ansluta med din iPad?

Hälsningar HansaWorld Support
RoboCare AB
2016-08-18
Har hittat en annan App ny som heter "Standard Accounts" (den ni guidade mig till i mars heter "Standard ERP") men den är inte heller konfigurerad. Vad ska jag fylla i och var? Jag har försökt komma igång med iPaden sedan mars och behöver HJÄLP!
RoboCare AB
2016-08-18
"Marknadsplatsen" verkar fingera nu.
Tack för hjälpen!
RoboCare AB
2016-08-24
Hallååååååå???? Vad händer??

Vi kanske kan försöka få igång programmet på iPaden? Det kanske fungerar att registrera betalningar på den och det räcker i så fall.

Har hittat en annan App ny som heter "Standard Accounts" (den ni guidade mig till i mars heter "Standard ERP") men den är inte heller konfigurerad. Vad ska jag fylla i och var? Jag har försökt komma igång med iPaden sedan mars och behöver HJÄLP!
HansaWorld
2016-08-24
Hej

Efter noggrann testering verkar det vara en bugg i versionen 8.2 2016-03-09 som du använder.

Jag föreslår att du uppdaterar versionen till 8.2 2016-07-12. Du använda länken https://mystandard.hansaworld.com för att uppdatera och ladda klienten ner och installera från https://standardinstall.com.

Tyvärr finns det ingen möjlighet att ansluta till servers med iPad klienten. Just nu är det bara för en användare.

Vänliga hälsningar,
HansaWorld
RoboCare AB
2016-08-24
Hej igen! Nu har jag hämtat senaste versionen av klienten "Standard Ekonomi" och installerat den på min dator. Hittade ingen instruktion för hur jag skulle göra när jag redan hade en Standard Account installerad så jag la programmet i samma mapp som alla andra Hansa-filer och döpte om .hdf-filen till "Standard Ekonomi.hdf" och det verkar fungera. När jag startar programmet så letar den efter min server och säger att den är äldre än klienten och behöver uppdateras. Jag länkas till sidan för detta och lyckas list aut var jag ska klicka sör att få fram valet att uppdatera men det är grått. Kan alltså inte uppdatera min server. Kan ni starta en uppdatering?
RoboCare AB
2016-08-26
Hej igen!!

Nu har jag lyckats lista ut hur man uppdaterar servern och genomfört den uppdateringen som ni rekommenderade. (Jag var tvungen att starta servern för att göra uppdateringsknappen aktiv...)
Nästa problem: Nu säger min klient att "You have a newer Client than the Server that handles your data. You should update your Server or contact your system administrator."
Eftersom jag har kört uppdateringen av servern så vill jag nu ha kontakt med min "System Administrator".... Vad gör vi??

Hälsningar Mats Jansson
RoboCare AB
2016-08-29
Hej igen!

Jag behöver VERKLIGEN få igång få igång min fakturering igen så snälla hjälp mig!
Problemet är kvar enligt ovan:
Servern är uppdaterad och startad men min klient säger "You have a newer Client than the Server that handles your data. You should update your Server or contact your system administrator."
Vad kan jag göra mera?
För kännedom: jag har två företag i min bokföring och det har alttid fungerat förut. Nu när jag loggar in med ekonomi@robocare.se (den enda användaren jag vet om) så visas bara användaren MultiMats och företaget MultiMats. Före helgen visades bara företaget RoboCare AB och användaren tror jag var Mats. Vet inte om det spelar någon roll för det har sett rätt ut när jag har varit inne i ekonomiprogrammet men ni bör veta om det...

Hur gör jag en korrekt uppdatering av min Klient i Macdatorn när jag redan har en äldre "Standard Account" installerad?

//Mats Jansson
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.