Valuta
Yvonne Rydén
2017-09-25
Hej,
Vid senaste uppdateringen av programmet tvingades jag att använda valuta vid registrering av projekt. Vi har våra kunder i Sverige och har aldrig tidigare använt oss av annan valuta. Det har ställt till det med problem för våra gamla projekt som löper över åren. Eftersom programmet kräver valuta så la jag upp basvalutan på SEK, värde 1. Det blev helt fel, ändrade till värde 100 efter ett tag. Nu får jag inte försäljningen och kundreskontran rätt. Har rättat momsrapporterna med att beräkna manuellt. Fakturajournalen ser helt OK ut men konto 3011 stämmer inte. En faktura på 12 510,00 bokfördes då 125,10. Problemet fortsätter vid inbetalningen. Inbetalningen går igenom normalt men när man tittar på verifikatet så blir inbetalningen 156,38 (samma faktura som ovan men inkl momsen). 156,38 bokförs på konto 1510 och resterande belopp på 3960 Valutavinster på fordringar och skulder av rörelsekaraktär.

Hur skall jag göra för att rätta till detta på ett enkelt och betryggande sätt?

MVH
Yvonne Rydén
INSTRA Installationskonsult AB
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Edwin10:52 27 Sep 2017
Hej Yvonne,

I ett sånt här fall rekommenderar vi att ni kontaktar en av våra partners som kan hjälpa er med just era inställningar för att se vad det är som kan ha gått fel. Du kan hitta deras kontaktinformation på följande länk:
http://www.hansaworld.com/sv/partners/sweden

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld
Files are pending for approval
Det här svaret är korrekt:
Edwin
2017-09-27
Hej Yvonne,

I ett sånt här fall rekommenderar vi att ni kontaktar en av våra partners som kan hjälpa er med just era inställningar för att se vad det är som kan ha gått fel. Du kan hitta deras kontaktinformation på följande länk:
http://www.hansaworld.com/sv/partners/sweden

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.