Client och Server är ej Kompatibla
Fredrik Ros
2017-04-12
Hur skall jag göra?
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Edwin12:19 12 Apr 2017
Då beror det på att er server och klienten (programmet) som ni försöker ansluta med inte är på samma version. Är det en ny installation ni försöker ansluta med? Er server i molnet är på version 8.3 2017-01-08. Är klienten på en senare version föreslår jag att ni loggar in på http://mystandard.hansaworld.com och uppdaterar er server till den senaste versionen så att ni ligger på samma. Då ska det fungera.

Mvh

Edwin
Edwin
2017-04-12
Hej Fredrik,

Vilket företag gäller det och använder ni Standard ERP eller Standard Ekonomi (Accounts)?

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Fredrik Ros
2017-04-12
Skrivet av:Edwin11:32 12 Apr 2017
Hej Fredrik, Vilket företag gäller det och använder ni Standard ERP eller Standard Ekonomi (Accounts)? Med vänliga hälsningar Edwin HansaWorld Support
Hej,

Primare AB.

Standard ERP.

/Fredrik
Det här svaret är korrekt:
Edwin
2017-04-12
Skrivet av:Fredrik Ros11:43 12 Apr 2017
Hej, Primare AB. Standard ERP. /Fredrik
Då beror det på att er server och klienten (programmet) som ni försöker ansluta med inte är på samma version. Är det en ny installation ni försöker ansluta med? Er server i molnet är på version 8.3 2017-01-08. Är klienten på en senare version föreslår jag att ni loggar in på http://mystandard.hansaworld.com och uppdaterar er server till den senaste versionen så att ni ligger på samma. Då ska det fungera.

Mvh

Edwin
Fredrik Ros
2017-04-12
Skrivet av:Edwin12:19 12 Apr 2017
Då beror det på att er server och klienten (programmet) som ni försöker ansluta med inte är på samma version. Är det en ny installation ni försöker ansluta med? Er server i molnet är på version 8.3 2017-01-08. Är klienten på en senare version
Jag ser ingen sådan möjlighet när jag loggar in där.
Hur går jag tillväga, eller måste den användaren ha någon särskild behörighet?
Jag är nyanställd här med en ny dator.
Edwin
2017-04-12
Skrivet av:Fredrik Ros12:24 12 Apr 2017
Jag ser ingen sådan möjlighet när jag loggar in där. Hur går jag tillväga, eller måste den användaren ha någon särskild behörighet? Jag är nyanställd här med en ny dator.
Då behöver den som är administratör logga in på MyStandard och ge dig åtkomst till er server. Administratören går då in i Manage Users och lägger till ditt Standard-ID (epost) där och väljer vilken åtkomst du ska ha.

Mvh

Edwin
Fredrik Ros
2017-04-12
Nu har administratören uppdaterat till 8.3, men min version anses fortfarande vara nyare.
Edwin
2017-04-12
Skrivet av:Fredrik Ros14:16 12 Apr 2017
Nu har administratören uppdaterat till 8.3, men min version anses fortfarande vara nyare.
Om du går in i programmet och klickar på Om Standard ERP, vad har du för version då? Det räcker inte att båda är på 8.3 utan datumen måste också stämma, t.ex. Standard ERP 8.3 från 2017-03-27.

Mvh

Edwin
Fredrik Ros
2017-04-13
Skrivet av:Edwin14:59 12 Apr 2017
Om du går in i programmet och klickar på Om Standard ERP, vad har du för version då? Det räcker inte att båda är på 8.3 utan datumen måste också stämma, t.ex. Standard ERP 8.3 från 2017-03-27. Mvh Edwin
Jag kan ju inte göra det, men antar du menar att administratören skall göra det?
Edwin
2017-04-13
Skrivet av:Fredrik Ros06:43 13 Apr 2017
Jag kan ju inte göra det, men antar du menar att administratören skall göra det?
Kolla vad ni har för version på servern genom att logga in på MyStandard. Den klient du ansluter med måste vara på samma version (inklusive datum). Det enklaste sättet för er att installera programmet på en ny dator är att logga in på MyStandard på datorn i fråga. Klicka sen på Connect och ladda ned en ny klient. Med den kan du sedan ansluta direkt till ert företag.

Mvh

Edwin
Fredrik Ros
2017-04-13
Skrivet av:Edwin08:53 13 Apr 2017
Kolla vad ni har för version på servern genom att logga in på MyStandard. Den klient du ansluter med måste vara på samma version (inklusive datum). Det enklaste sättet för er att installera programmet på en ny dator är att logga in på MyStandard
Vi har 8.3 2017-03-07.
Edwin
2017-04-13
Skrivet av:Fredrik Ros08:59 13 Apr 2017
Vi har 8.3 2017-03-07.
Då måste ni antingen uppdatera servern till den senate versionen (2017-03-27) och ladda ned en ny klient från www.standardinstall.com till din nya dator. Det andra alternativet är att logga in på MyStandard och använda Connect-funktionen som jag beskrev tidigare.

Mvh

Edwin
Fredrik Ros
2017-04-19
Skrivet av:Edwin10:45 13 Apr 2017
Då måste ni antingen uppdatera servern till den senate versionen (2017-03-27) och ladda ned en ny klient från www.standardinstall.com till din nya dator. Det andra alternativet är att logga in på MyStandard och använda Connect-funktionen som jag bes
Vi kommer inte vidare.

Vi måste lösa detta idag.

Hur kan ni bistå?

Kan nån ringa oss och vägleda?
Edwin
2017-04-19
Skrivet av:Fredrik Ros08:00 19 Apr 2017
Vi kommer inte vidare. Vi måste lösa detta idag. Hur kan ni bistå? Kan nån ringa oss och vägleda?
Hej,

Då får jag föreslå att ni hör av er till en av våra servicepartners så att ni kan få skräddarsydd support över telefon och eventuellt via fjärrstyrning. Deras kontaktuppgifter kan ni finna på följande länk:
http://www.hansaworld.com/sv/partners/sweden

Med vänliga hälsningar

Edwin

Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.