couuld not download/updating
Jonas Henriksson
2021-03-01
Whats the problem?

Could not download http://169.51.66.66:1085/install/hob/sufin.hob

updating
This answer was correct
Created byHansa10:36 2 Mar 2021
Hejsan,

hansa har flyttat servrar och detta har lätt till lite problem.

Vad ni kan göra är att gå in till eran installationsmapp av hansa. Gå in till eran "hob" mapp och ta bort filerna serverip.dat och clientfiles.dat (deletera dessa helt och hållet). Sedan deleterar du också HANSA.HDB från installationsmappen av hansa och öppnar hansa åter. Efter det trycker du på "koppla till server" (eller liknande) och skriver in i fältet ip = 34.240.65.81 oh port 1305 och koppla dig upp
h. Bror-Erik
This answer was correct
Hansa
2021-03-02
Hejsan,

hansa har flyttat servrar och detta har lätt till lite problem.

Vad ni kan göra är att gå in till eran installationsmapp av hansa. Gå in till eran "hob" mapp och ta bort filerna serverip.dat och clientfiles.dat (deletera dessa helt och hållet). Sedan deleterar du också HANSA.HDB från installationsmappen av hansa och öppnar hansa åter. Efter det trycker du på "koppla till server" (eller liknande) och skriver in i fältet ip = 34.240.65.81 oh port 1305 och koppla dig upp
h. Bror-Erik
Jonas Henriksson
2021-03-02
Created byHansa10:36 2 Mar 2021
Hejsan, hansa har flyttat servrar och detta har lätt till lite problem. Vad ni kan göra är att gå in till eran installationsmapp av hansa. Gå in till eran "hob" mapp och ta bort filerna serverip.dat och clientfiles.dat (deletera dessa helt och hål
Hej!
Jag får det inte att fungera går ej att komma så lång att jag kan koppla till server, när jag öppnar står det bara serveradress not found, can´t download necessary files.


h. Jonas
Back to the list
Latest Posts
I need direction, materials and any relevant information that can get me started in learning HAL....
10:45 25 Mar 2024
Bom dia Venho por este meio solicitar resolução para um problema que estamos a nos deparar com o Ha...
10:43 15 Mar 2024
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.