Uppdatera programmet.
2020-04-01
This answer was correct
Created byJacob Sandelin16:14 1 May 2020
Hej Patrik,

Db-cache: I det här fältet kan du lista hur mycket RAM du vill avsätta för cache när du gör importprocessen. Fönstret anger också hur mycket RAM som finns tillgängligt, och du kan inte ange ett högre belopp än det belopp som anges här. Så du kan välja exempelvis 70 % av vad som finns tillgängligt.


Vad gäller version så är ambitionen att uppdatera till den senast tillgängliga.


Detsamma gäller dator och min rekommendation är att hålla ditt operativsystem uppdaterat till senaste versionen även här.

PDFn som jag bifogade har steg för steg instruktioner för hur du uppdaterar.

Vänliga hälsningar,
HansaWorld
2020-04-01
Hallå. Fått påminnelse om att programmet skall uppdateras med 2 års intervall. Mitt är från maj 2018 så det är dags. Hur göra ?
Jacob Sandelin
2020-04-01
Hej,

Du kan följa dessa steg för att uppdatera programmet. Jag har även bifogat en guide med bilder.

Logga in på MyStandard och välj din server

OBS! Börja med att göra en säkerhetskopia.


Uppdatera versionen

Använd det här alternativet om du vill uppdatera din server till den senaste versionen eller testversionen.


När det här alternativet är valt kommer fönstret först att visa det automatiskt detekterade landet. Detta är viktigt eftersom servern inte uppdateras till landets version om inget annat anges. Om det automatiskt detekterade landet inte är det du behöver, kan du välja "Ändra" -knappen och välja land från rullgardinsmenyn.


Db-cache: I det här fältet kan du lista hur mycket RAM du vill avsätta för cache när du gör importprocessen. Fönstret anger också hur mycket RAM som finns tillgängligt.


Ladda upp Halcust och Halpatch (valfritt): Du kan välja "bläddra" för att välja din uppdaterade Halcust- och Halpatch-mapp som ska användas med uppdateringen. Detta kommer att ersätta de gamla halskust- eller halpatchmapparna.

Under det här alternativet kommer fönstret att visa vilken version och testversion som finns tillgänglig. Du kan välja vilken version du vill uppdatera till.

Vänliga hälsningar,

HansaWorld
Please log in to view the files
2020-04-02
Created byJacob Sandelin11:55 1 Apr 2020
Hej, Du kan följa dessa steg för att uppdatera programmet. Jag har även bifogat en guide med bilder. Logga in på MyStandard och välj din server OBS! Börja med att göra en säkerhetskopia. Uppdatera versionen Använd det här alternativet om
Tack.
Vad är normal nivå på cache ?
Aldrig använt Halcust vad jag vet, ok att hoppa ?
Något att tänka på när man väljer version ?
Något krav på dator mm för nya versionen ?
Patrik
This answer was correct
Jacob Sandelin
2020-05-01
Hej Patrik,

Db-cache: I det här fältet kan du lista hur mycket RAM du vill avsätta för cache när du gör importprocessen. Fönstret anger också hur mycket RAM som finns tillgängligt, och du kan inte ange ett högre belopp än det belopp som anges här. Så du kan välja exempelvis 70 % av vad som finns tillgängligt.


Vad gäller version så är ambitionen att uppdatera till den senast tillgängliga.


Detsamma gäller dator och min rekommendation är att hålla ditt operativsystem uppdaterat till senaste versionen även här.

PDFn som jag bifogade har steg för steg instruktioner för hur du uppdaterar.

Vänliga hälsningar,
HansaWorld
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Latest Posts
I have a new advertising system, Table advertisement android terminal running android 11. I have be...
06:38 25 Apr 2024
Piotr Teteruk
Hi Agnieszka, ok, will try to it remove one more time and will Łęt you know if it works. Thank ...
16:14 21 Apr 2024
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.