Databasnyckel
Arno Metall AB
2020-10-05
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:HansaWorld support Nordics18:37 23 Okt 2020
Hei.

Kan du prøve å hente databasenøkkel igjen nå?

Mvh
Arno Metall AB
2020-10-05
För några dagar sedan visade programmet att det var i begränsat läge- Jag gick in och klickade hämta ny databasnyckel. Allt frid o fröjd tills idag. Nu står det "Förfrågan om databasnyckel är inte godkänd. Du kan ha obetalda fakturor" Jag har 3 obetalda fakturor och 1 kredit som täcker ännu en faktura från er (jan-mars 2021) Är tacksam om ni fixar till detta snarast. Mvh.Margareta
Blocket Förvaltning AB
2020-10-05
Jag har precis samma problem, obetald faktura men kredit som täcker...
Blocket Förvaltning AB
HansaWorld support Nordics
2020-10-06
Hei.

Spør regnskapsavdelingen med en gang.

Dere hører fra meg.

Mvh
2020-10-06
Hei

Ubetalt faktura nummer: 400303>
Period: October 2020 til December 2020

Sent igjen til: info @ arnometall.se

Mvh
Arno Metall AB
2020-10-09
Skrivet av:Arno Metall AB09:17 5 Okt 2020
För några dagar sedan visade programmet att det var i begränsat läge- Jag gick in och klickade hämta ny databasnyckel. Allt frid o fröjd tills idag. Nu står det "Förfrågan om databasnyckel är inte godkänd. Du kan ha obetalda fakturor" Jag har 3
Har skrivit ett mail till fakturaavdelningen som ni hänvisade till.
Detta gjorde jag i onsdags och har ännu inte fått svar därifrån.
Lite väl lång tid att inte kunna använda programmet. Så hoppas ni löser detta idag.
2020-10-09
Hei.

Hvor er mailen sendt? Kan ikke se den.

Mvh
Arno Metall AB
2020-10-12
Skrivet av:Arno Metall AB07:28 9 Okt 2020
Har skrivit ett mail till fakturaavdelningen som ni hänvisade till. Detta gjorde jag i onsdags och har ännu inte fått svar därifrån. Lite väl lång tid att inte kunna använda programmet. Så hoppas ni löser detta idag.
Jag skickade till faktura@hansaworld.com som jag skulle göra enligt mail från er då jag fick den enligt er obetalda fakturan igen.

Arno Metall AB
fre 9 okt. 07:20 (för 3 dagar sedan)
till Invoicing

Hej!
Nu får ni till att svara och rätta till detta. Jag har stort behov att skriva ut fakturor nu.
Mvh.Margareta

Arno Metall AB
ons 7 okt. 10:05 (för 2 dagar sedan)

Svara

till faktura

Hej!
Jag har problem med att inte databasnyckeln uppdateras pga att ni säger att jag har obetalda fakturor.
Vad jag kan se så har jag inte det. Då tänker jag väldigt fel i så fall.

faktura 390993(april-juni) bet. jag 11/3 9,893:- (7,572:- mig tillgodo eftersom jag uppdaterade till nyare version när jag såg vad kostnaden blev. Så egentligen skulle jag bara bet. 2,321:-.
Vid kontakt med er ville jag få en ny faktura med rätt belopp. Men det skulle regleras på fakturorna framöver. Fick en kredit som ni skulle reglera emot.

faktura 400044 (juli-september) betalade jag "inte" eftersom jag hade tillgodo.

faktura 400303 (oktober-december) betalade jag "inte" eftersom jag hade tillgodo.

Jag anser att jag fortfarande har 2,930:- tillgodo som gått och väl täcker nästa period januari-mars 2021.

Med vänlig hälsning
Margareta Olofsson
Arno Metall

2020-10-14
Hei.

Hva er kundenummeret dette gjelder?

Mvh
Arno Metall AB
2020-10-15
Skrivet av:HansaWorld support Nordics21:16 14 Okt 2020
Hei. Hva er kundenummeret dette gjelder? Mvh

kundnummer 4650002

Har varit i Begränsat läge i över en vecka nu så det är hög tid att få det fixat idag.
Samma problem har Blocket Förvaltning AB som har skrivit till er och som jag har varit i kontakt med. Jag är inte nöjd med ert sätt att behandla oss kunder.
2020-10-15
Hei.

Dere har fått kredit nota kreditert og har fortsatt åpne fakturaer som nevnt ovenfor. Ber regnskapsfører sende igjen.

Mvh
Arno Metall AB
2020-10-15
Vad menar du med detta svaret?
Matilda Krüger
2020-10-15
Skrivet av:Arno Metall AB12:55 15 Okt 2020
Vad menar du med detta svaret?
Hej,

Ni ska nu ha tillgång till system igen.
For att vi ska undvika delta i framtiden skulle jag behöva veta hur det ser ut i er reskontra med fakturor, betalningar och kreditar så vi kan reda ut öpnna fakturor/kreditar hos oss. Kan ni skicka mig det så ska jag undersöka?

/Matilda Krüger
Matilda Krüger
2020-10-15
Skrivet av:Blocket Förvaltning AB14:39 5 Okt 2020
Jag har precis samma problem, obetald faktura men kredit som täcker... Blocket Förvaltning AB
Hej,

Ni ska nu ha tillgång till system igen.
For att vi ska undvika detta i framtiden skulle jag behöva veta hur det ser ut i er reskontra med fakturor, betalningar och kreditar så vi kan reda ut öpnna fakturor/kreditar hos oss. Kan ni skicka mig det så ska jag undersöka?

/Matilda Krüger
Arno Metall AB
2020-10-16
Tyvärr är programmet fortfarande i Begränsat läge. Tacksam för åtgärd!
Arno Metall AB
2020-10-16
Jag kom på att jag glömde gå in och förnya nyckeln. Så nu fungerar det. Stort Tack Matilda!

Jag har ju redan skickat en sammanställning till er men skickar den igen i nästa vecka.
Varför svarar inte fakturaavdelningen på mina mail och varför står det telefonnummer på fakturan som ändå inte fungerar? Hoppas få svar på detta!
Arno Metall AB
2020-10-20
Faktura 390993(april-juni) bet. jag 11/3 9,893:-

(7,572:- mig tillgodo eftersom jag uppdaterade till nyare version när jag såg vad kostnaden blev. Så egentligen skulle jag bara bet. 2,321:-.

Kreditfaktura 391200 (april-juni) 9,893:- som kommande fakturor skulle dras ifrån.

Faktura 391201(april-juni) 2,321:- betalade jag "inte" eftersom jag redan betalt den perioden.

Faktura 400044 (juli-september) 2,321:- betalade jag "inte" eftersom jag hade tillgodo.

Faktura 400303 (oktober-december) 2,321:- betalade jag "inte" eftersom jag hade tillgodo.

Kontentan av det hela 3 perioder a`2,321:- = 6,963:-

Bet. 9,893-6,963 = 2,930:-

Jag anser att jag fortfarande har 2,930:- tillgodo som gått och väl täcker nästa period januari-mars 2021. Samt att jag har 609:- tillgodo april-juni 2021.

Vill absolut inte ha samma problem vid nästa perioder.
Jag bad dessutom att få en "rätt" faktura redan från början för att det "inte" skulle bli struligt.

Två frågor jag också vill ha svar på är Varför svarar inte faktura@hansaworld.com på mail? Trots att jag blev hänvisad att maila dem. Varför finns det ett telefonnummer på fakturorna när det ändå inte går att ringa?
Tacksam för återkoppling!
Det här svaret är korrekt:
2020-10-23
Hei.

Kan du prøve å hente databasenøkkel igjen nå?

Mvh
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.