Försäljningskonto saknas
2022-06-23
To stop receiving notifications on forum posts unmark the star icon macOS
Hej!

Jag försöker godkänna en kundfaktura men får felmeddelande om att försäljningskonto saknas och att jag ska kontrollera inställningen "Kontering (kund)". Jag har testat att fylla i kontonummer i alla möjliga rutor och flikar i denna inställning men får fortfarande samma felmeddelande, kan ni hjälpa mig?

MVH
Matilda
HansaWorld support Nordics
2022-06-24
Hei.

Kan du legge opp et skjermbilde av hvordan "kontering(kund)" ser ut hos deg?

Mvh
2022-06-24
Skrivet av:HansaWorld support Nordics11:04 24 Jun 2022
Hei. Kan du legge opp et skjermbilde av hvordan "kontering(kund)" ser ut hos deg? Mvh
Hej! Se fem bifogade filer för de fem flikarna i inställningen Kontering (kund). Detta är prints från hur det såg ut när problemet uppstod. Jag har testat att fylla i lämpliga kontonummer i de olika rutorna i alla fem flikar, men samma felmeddelande kvarstår när jag försöker godkänna fakturan. Jag kunde godkänna en annan faktura tidigare samma dag, och jag kunde godkänna fakturor i vårt andra företag som jag också sköter i samma program.

MVH
Matilda
Please log in to view the files
2022-06-29
Hej!

Problemet kvarstår fortfarande och det är allvarligt då det handlar om stora summor pengar som vi nu ligger efter med i faktureringen och behöver få in. Vore tacksam om ni kan hjälpa mig snarast möjligt!

MVH

Matilda
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.