Hansa Startar inte
Matts
2019-07-11
Hej,

Vi har jätteproblem att starta programmet efter vi stängt ner det
Händer ingenting vare sig vi klickar på programmet under programmenyn eller när vi klickar på genvägen på skrivbordet

Nu har vi försökt sedan i morse och det startar inte

Det gäller företag
M&J Matsalar AB
Org nr 556528-5284

MVH

Jeanette
Martin
2019-07-12
Hej Jeanette,

Det du behöver göra är att uppdatera Standard ERP. Ni har version 8.1 och börjar bli till åren med dagens operativsystem.

För att ladda ner den nya versionen:

1. Gå till:www.standardinstall.com
2. Välj operativsystem
3. Land (Sverige)
4. Produkt:Standard ERP

5. Version:Current Version

6. Ladda ner Standard ERP (har ni server ladda ner Standard ERP Server också men ser inte ut som ni har det)
7. Installera nya Standard ERP.
8. Starta upp programmet och välj Återställ från backup
9. Välj fil manuellt, gå till dit skrivbord och välj en backup som är så ny som möjligt.
10. Välj importera

11. Detta tar en liten stund och efter vart kommer inloggningsrutan fram. Logga in och se så allt stämmer med den gamla versionen innan ni börjar köra denna version live.

12. Om systemet är i begränsat läge, vänligen gå till Modul>>System>>Inställningar>>Internetdatabasnyckel>>Hämta databasnyckel

Om ni önskar hjälp från partner att göra uppdateringen - vänligen kontakta:

Applitron Datasystem AB
Telephone: 031-7072590
Email: calle@appli.se

X3msoft Oy - svensk support
Telephone: +358 9 4241 2286

Email: sales@x3msoft.com

Mvh,

Martin Arnbom
Matts
2019-07-12
Skrivet av:Martin15:02 12 Jul 2019
Hej Jeanette, Det du behöver göra är att uppdatera Standard ERP. Ni har version 8.1 och börjar bli till åren med dagens operativsystem. För att ladda ner den nya versionen: 1. Gå till:www.standardinstall.com 2. Välj operativsystem 3. Land (Sver
Hej,

Nu när det är uppdaterat kan jag inte öppna programmet, det har försvunnit den ikon jag brukar öppna Standard ERP med

//Jeanette
Martin
2019-07-15
Skrivet av:Matts15:42 12 Jul 2019
Hej, Nu när det är uppdaterat kan jag inte öppna programmet, det har försvunnit den ikon jag brukar öppna Standard ERP med //Jeanette
Hej Jeanette,

Har du möjlighet att gå in på MyStandard, välj connect, och ladda ner en ny klient.

Det borde ordna problemet.

Mvh,
Martin Arnbom
Anna Johansson
2019-09-12
Skrivet av:Martin20:30 15 Jul 2019
Hej Jeanette, Har du möjlighet att gå in på MyStandard, välj connect, och ladda ner en ny klient. Det borde ordna problemet. Mvh, Martin Arnbom
Om inte ens detta funkar hur ska man gå tillväga då?
Martin
2019-10-07
Hej Jeanette,

Kan du beskriva vad som inte fungerar?

Mvh,
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.