Ny global användare
Jessica S Price
2019-01-10
Hej,
jag är idag upplagd som global användare, men jag slutar på MiLgårdarna den 18/1. Min ersättare ska bli global användare istället för mig.
Hur ersätter jag mig med henne?

En relaterad fråga: min ersättare har börjat jobba hos oss redan igår, så vi kommer gå parallellt till jag slutar. Hon kommer ta över min dator när jag slutar, men under tiden vi går parallellt kommer hon vara inloggad som en egen användare på min dator.
Hon skulle behöva komma åt Standard ERP på sin användare för att löra sig programmet. Alla andra program följde med när vi la upp henne som användare, men inte Standard ERP. Går det att skicka en länk så vi kan installera Standard ERP på hennes användare. Hon skulle logga in med min inloggning till jag slutar.

MVH
Jessica Price
Per
2019-01-11
Hej Jessica.

Tack för ditt meddelande.

Ni skapar en ny användare som är global, denna användaren ska ha samma tillgångar som din användare.
Ni kan först se vilka tillgångar din användare har genom att gå till Modul-System >> Register >> Personer.
Klicka på din användare och se under åtkomstgrupp vilken grupp din användare tillhör.

För att skapa ny global användare, vänligen följ det som står i vår manual om globala användare:
http://www.hansamanuals.com/main/mailnumber___58573/theconf___581/manuals/version___71/english/hwconvindex.htm?shortcode=HW0104PERSONS_User_Accounts_Global

Kom ihåg att ni även tar bort din användare och brevlådan till denna användare, efter att du lämnat ditt uppdrag.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Jessica S Price
2019-01-14
Created byPer11:33 11 Jan 2019
Hej Jessica. Tack för ditt meddelande. Ni skapar en ny användare som är global, denna användaren ska ha samma tillgångar som din användare. Ni kan först se vilka tillgångar din användare har genom att gå till Modul-System >> Register >> Person
Hej,
det svarar på fråga 1, tack!
Men som jag skrev har vi lagt upp Anna, den nya som en egen användare på min dator, men Standard ERP går inte att öppna där. Så även efter att vi bytat henne till Global Användare så finns inte Standard ERP i hennes användarprofil på datorn.
Per
2019-01-14
Hej igen.

Har ni installerad Cloud Node (vilket alla Standard ERP-kunder ska göra) så ska ni kunna logga in på datorn med din ersättares datoranvändare, gå till https://mystandard.hansaworld.com/loginpage och logga in med Standard ID + lösenord och sedan ladda ned en ny Standard ERP-klient till din kollegas datoranvändare.

Vad har ni för företagsnamn och kundnummer, så att jag kan se ifall ni finns i MyStandard?

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Latest Posts
HC
Bom dia, vimos por este meio, uma vez mais solicitar uma solução urgentemente para o facto de não...
10:26 13 Jun 2025
Boa tarde, Estamos há um dia sem faturar, agradecemos resolução urgente do problema. O program...
19:44 5 Jun 2025
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.