Ta bort slask
Klas Göran
2019-01-09
Jag har gjort en felregistrering av en leverantörsfaktura, som blev inlagd två gånger. Försökte boka bort den, men ställde till det. Nu är den borta ur bokföringen, men ligger fortfarande kvar när jag kör ut reskontran. Kan man "radera" bort detta? Revisorn har godkänt att vi plockar bort den, då det bokföringsmässigt stämmer. Han vill inte ha kvar slasket över till nästa redovisningsår.
Per
2019-01-09
Hei Klas.

Tack för ditt meddelande.

Så du klarade av att ta bort det från bokföringen? Var den godkänd?
Det ska egentligen inte gå att ta bort fakturor som är godkända, men ifall du fått bort den från bokföringen så prova med att radera posten genom att gå in på själva fakturan, klicka på "Post" längst upp till vänster och vidare "Radera", alternativt att du trycker Shift+CMD+D ifall du använder Mac.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.