execl vikter
Eva Sundberg
2019-01-04
Eva Sundberg
2019-01-04
Hej

Hur gör jag om jag behöver få ut vikterna på våra produkter i ett excel format.

//Eva
Per
2019-01-08
Hej Eva.

Tack för ditt meddelande.

Vänligen prova med Intrastat S/L.

Du går till: Modul-Fakturering >> Dokumentmaler >> Intrastat fakturering.

För mer information om Intrastat, vänligen läs manualen:
http://www.hansamanuals.com/main/mailnumber___58944/theconf___521/manuals/version___80/langcode___PL/hwconvindex.htm?shortcode=HW0201DOCS_Intrastat_SL

Lista över intrastat:
http://www.hansamanuals.com/main/mailnumber___59843/theconf___592/version___81/langcode___PL/hwconvindex.htm?shortcode=HW0106ITEM_Entering_Warehouse_Card

Läs vad som står under "Weight, Net Weight"

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Eva Sundberg
2019-01-28
Skrivet av:Per14:04 8 Jan 2019
Hej Eva. Tack för ditt meddelande. Vänligen prova med Intrastat S/L. Du går till: Modul-Fakturering >> Dokumentmaler >> Intrastat fakturering. För mer information om Intrastat, vänligen läs manualen: http://www.hansamanuals.com/main/mailnumber_
Hej Per

Vi behöver en mer utförlig beskrivning på detta, för vi kan inte.

//Eva
Per
2019-01-29
Hej igen.

Beklagar det tidigare meddelandet, detta var inte rätt ställe att söka på.

Ni finner intrastat genom att gå till: Modul-Fakturering >> Rutiner >> Exporter

Men dessa ska tydligen endast visa artiklar som blivit sålda/inköpta, inte vad som finns på lager.

Jag har undersökt ifall vi har en rapport som tar ut artiklar efter vikt (och som går att lägga in i excel) men tyvärr så finns inte detta.
Det är dock möjligt för en konsult att skapa detta genom HAL (Hansa Application Language) men då måste ni som kund först prenumerera på HAL genom marknadsplatsen.
Ifall jag kan få erat kundnummer och/eller företagsnamn så kan jag undersöka ifall ni redan prenumererar på HAL.

Jag har nu skapat ett önskemål till våra utvecklare om att lägga till en rapport i Standard ERP som tar ut artiklar efter vikt.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Eva Sundberg
2019-01-31
Skrivet av:Per13:24 29 Jan 2019
Hej igen. Beklagar det tidigare meddelandet, detta var inte rätt ställe att söka på. Ni finner intrastat genom att gå till: Modul-Fakturering >> Rutiner >> Exporter Men dessa ska tydligen endast visa artiklar som blivit sålda/inköpta, inte vad
Hej

Vi heter Skottens Plast AB med kund nr 4612377

Toppen bra

Eva
Per
2019-02-01
Hej.

Jag har tittat igenom erat kontrakt men kan tyvärr inte finna att ni prenumererar på HAL, så detta måste ni i sådana fall först ordna, och sedan ta kontakt med någon av våra samarbetspartners för att komma överens om kostnad för implementering av rapport.
Rekommenderar att ni kontaktar någon av våra samarbetspartners så att ni kan uppdatera erat kontrakt med HAL, ifall ni önskar detta:
https://www.hansaworld.com/en/partners2/sweden

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Eva Sundberg
2019-02-01
Skrivet av:Per10:24 1 Feb 2019
Hej. Jag har tittat igenom erat kontrakt men kan tyvärr inte finna att ni prenumererar på HAL, så detta måste ni i sådana fall först ordna, och sedan ta kontakt med någon av våra samarbetspartners för att komma överens om kostnad för implement
Hej Per

Då hoppas vi på att denna funktion kommer att finnas inom kort hos HANSA

//Eva
Per
2019-02-01
Ønske er sendt slik at vi kan få denne funksjonen till Standard ERP.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.