Skriptfel Marketplace
Sofia Rydell
2018-10-10
Hej,
jag får skriptfel när jag försöker gå in på Marketplace. (kan inte lägga någon order)
Vad innebär det?
Feltext: "ms_labels har inte definierats"

Se bifogad print.
Per
2018-10-10
Hej Sofia.

Tack för ditt meddelande.

Vänligen uppge företagsnamn och kundnummer.

Vänligen uppge även vilken version av Standard ERP det är du använder dig utav.
Du kan finna vilken version du använder genom att starta upp Standard ERP, när du befinner dig i huvudmenyn, klicka längst upp till vänster på "Standard ERP" och sedan vidare till "Om Standard ERP..." Här ska du kunna läsa av vilken version du använder.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Sofia Rydell
2018-10-10
Hej,

Systeminstallation i Varberg AB, 4657320

Version Standard ERP 8.3

Per
2018-10-11
Hej.

Detta felet är vanligt vid äldre versioner av Standard ERP, och jag ser att ni använder 8.3 vilken är minst 1-2 år gammalt.

Vänligen uppdatera server och sedan klient till senaste version 8.4 2018-05-31.

Jag ser att ni har server i molnet (MyStandard) men endast vår partner Applitron har aksess till den. Rekommenderar att ni kontaktar Applitron så att de kan hjälpa er uppdatera servern, alternativt så kan vi ge er aksess till den så att ni gör detta själv.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Sofia Rydell
2018-10-12
Hej, okej tack för svar.
Tyvärr har jag just nu inte någon möjlighet att uppdatera.

Jag behöver beställa ett nytt bolag, "Additional Company Level 3". Hur går jag tillväga?
Per
2018-10-12
Hej.

För att lägga till ett extra företag så måste du gå in på marknadsplatsen.

Du har möjlighet att nå marknadsplatsen både via MyStandard och Standard ERP, men eftersom du varken har tillgång till endera så rekommenderar jag att du kontaktar Applitron så att de kan hjälpa dig.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Latest Posts
HC
Bom dia, vimos por este meio, uma vez mais solicitar uma solução urgentemente para o facto de não...
10:26 13 Jun 2025
Boa tarde, Estamos há um dia sem faturar, agradecemos resolução urgente do problema. O program...
19:44 5 Jun 2025
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.