Utskrift
2018-03-15
Hej,
Vårt avtal slutar den sista mars och inför det önskar vi göra en export av samtliga:

- Leverantörsfakturor
- Fakturor

Hur går vi tillväga för att spara ned som PDF (en PDF per år vore optimalt)?
Per
2018-03-15
Hej.

Tack för meddelandet.

För att exportera en rapport över leverantörsfakturor:
Modul - Leverantör >> Rapporter. Här finner ni möjlighet att exportera olika typer av rapporter.
Ta en titt på Lev.fakturajournal

För att exportera fakturor:
Modul - Fakturering >> Rapporter. Här finner ni möjlighet att exportera olika typer av rapporter.
Ta en titt på Fakturajournal

Mvh.
Per
HansaWorld Support
2018-03-15
Created byPer14:17 15 Mar 2018
Hej. Tack för meddelandet. För att exportera en rapport över leverantörsfakturor: Modul - Leverantör >> Rapporter. Här finner ni möjlighet att exportera olika typer av rapporter. Ta en titt på Lev.fakturajournal För att exportera fakturor: Mod
Hej igen,
Jag har nu tittat på Fakturajournal och ser att det går att dra ut all data. Dock skulle jag önska få ut fakturorna i deras ursprungliga format. Går det att göra en mass-print så att flera fakturor hamnar i samma PDF? Jag vet hur jag går tillväga för att spara ned dem en och en.

Mvh Maja
2018-03-19
Created byPer14:17 15 Mar 2018
Hej. Tack för meddelandet. För att exportera en rapport över leverantörsfakturor: Modul - Leverantör >> Rapporter. Här finner ni möjlighet att exportera olika typer av rapporter. Ta en titt på Lev.fakturajournal För att exportera fakturor: Mod
Hej igen,
Jag har nu tittat på Fakturajournal och ser att det går att dra ut all data. Dock skulle jag önska få ut fakturorna i deras ursprungliga format. Går det att göra en mass-print så att flera fakturor hamnar i samma PDF? Jag vet hur jag går tillväga för att spara ned dem en och en.

Mvh Maja
Per
2018-03-19
Hej Maja.

För att få samtliga PDF i en och samma fil så måste ni använda en tredjeparts programvara, exempelvis Acrobat Reader, där ni kan sammanfoga samtliga PDF till ett och samma dokument.

För att göra processen med att printa ut samtliga fakturor som PDF enklare, så kan ni göra följande:
1. Välj: modul - fakturering
2. Gå till: Dokument >> Fakturor

Här kan ni välja räckvidd på de fakturor som skall skrivas ut, vänligen välj aktuell datumperiod och de aktuella nummer som skall printas ut.
Välj vidare Pdf och under "Status" Alla så att ni får med alla.

Nu kommer varje faktura upp i sekvensföljd, och ni väljer spara, tills samtliga fakturor laddats ned.

Mvh.
Per

HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Latest Posts
HC
Bom dia, vimos por este meio, uma vez mais solicitar uma solução urgentemente para o facto de não...
10:26 13 Jun 2025
Boa tarde, Estamos há um dia sem faturar, agradecemos resolução urgente do problema. O program...
19:44 5 Jun 2025
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.