Problem efter uppgradering server
Margareta Thomte
2017-10-26
Hej,
vår IT-ansvarige uppgraderade server igår och det fungerade inte riktigt då kontakten till servern tappades. Nu när jag skall logga in på morgonen får jag meddelandet "Incorrect user name or password" vilket inte stämmer, båda är riktiga. Strax därefter tappar jag kontakten med servern.

IT-ansvarig är inte på plats idag. Vad kan jag göra?

Mvh

Margareta Thomte, Göteborgs Psykoterapi Institut AB.
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Kevin H14:15 27 Okt 2017
Hei,

Dere kan prøve å opprette postkasser for brukerne som får feilmeldingen om at de mangler postkasse.
Modul System >> Register >> Personer >> Marker brukeren du skal lage postkasse til >> Skapa >> Skapa Brevlåda

Mvh

Kevin
HansaWorld Support
Margareta Thomte
2017-10-26
Efter uppdateringen av servern kom ingen in igen - samma felmeddelande som jag får.
Kevin H
2017-10-26
Hei,

Kan du prøve å logge inn med din Standard ID (epost) + passord og se om det fungerer?

Mvh

Kevin

HansaWorld Support
Margareta Thomte
2017-10-26
Skrivet av:Kevin H13:45 26 Okt 2017
Hei, Kan du prøve å logge inn med din Standard ID (epost) + passord og se om det fungerer? Mvh Kevin HansaWorld Support
Nu har jag lämnat kontoret eftersom jag inte kan jobba utan ERP-system. Kan jag be någon annan att logga på med sin e-post + passord eller är det bara för mig som administratör detta kommer att fungera?

Tar mig 30 minuter att åka tillbaka igen och jag vill vara säker på att detta kan fungera.
Andreas Styrnell
2017-10-26
Hej,

Du kan be vilken användare som helst att testa logga in med Standard ID (epost) samt det lösenord som standardID är kopplat till(det du angav när du validerade din epost adress). O någon behöver återställa lösenordet kan det göras här, https://standard-id.hansaworld.com/reset-password

med vänlig hälsning

Andreas Styrnell
Applitron Datasystem AB
031-7072590
andreas@appli.se
www.appli.se
Kevin H
2017-10-26
Hei,

Du kan be en annen prøve dette også, dersom oppdateringen var til versjon 8.4 så skal du kunne logge inn med Standard ID + passord

Mvh

Kevin
HansaWorld Support
Margareta Thomte
2017-10-26
Skrivet av:Kevin H14:10 26 Okt 2017
Hei, Du kan be en annen prøve dette også, dersom oppdateringen var til versjon 8.4 så skal du kunne logge inn med Standard ID + passord Mvh Kevin HansaWorld Support
Hej, Nu är jag tillbaka. Har försökt logga in 2 ggr med min användare - bytt passord två gånger. Får felmeddelandet "Felaktigt namn eller lösenord". 2 kollegor har loggat in med standard ID + passord och det fungerar för dem.

Är det så vi måste logga in i fortsättningen eller kan vi återgå till våra gamla inlogg? Det är betydligt mer att skriva.

Mvh

Margareta
Margareta Thomte
2017-10-26
Skrivet av:Margareta Thomte14:57 26 Okt 2017
Hej, Nu är jag tillbaka. Har försökt logga in 2 ggr med min användare - bytt passord två gånger. Får felmeddelandet "Felaktigt namn eller lösenord". 2 kollegor har loggat in med standard ID + passord och det fungerar för dem. Är det så vi mås
De två som loggat in har dock fått ett felmeddelande att de saknar mailbox och hindrar andra från att logga in. Vid tryck på OK har de kommit in. Beror detta på att vi har tre samtidiga användare?

Mvh
Margareta
Margareta Thomte
2017-10-27
De två som lyckats logga in är också de som var senast inloggade innan uppdateringen.
Alla övriga användare får felmeddelande om felaktiga inloggningsuppgifter.

Mvh
Margareta
Det här svaret är korrekt:
Kevin H
2017-10-27
Hei,

Dere kan prøve å opprette postkasser for brukerne som får feilmeldingen om at de mangler postkasse.
Modul System >> Register >> Personer >> Marker brukeren du skal lage postkasse til >> Skapa >> Skapa Brevlåda

Mvh

Kevin
HansaWorld Support
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.