Besviken
Arno Metall AB
2017-05-24
Hej!

Varför går det inte att få någon kontakt med er?
Mailat under snart 1,5 års tid, men får ingen hjälp.
Bönat och bett att ni ska ringa mig.
Väldigt besviken Hansa användare efter uppdateringen i dec.2015.
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Edwin09:38 13 Sep 2017
Hej,

Har ni uppdaterat servern också? Båda versionerna måste upp till 8.3 för att de ska tala med varandra.

Med vänliga hälsningar

Edwin
Edwin
2017-05-24
Hej,

Jag beklagar att du inte fått de svar du har önskat. Vi sköter i dagsläget all support via det här forumet och genom våra servicepartners som kan erbjuda konsulthjälp. Om du berättar vilken e-postadress du har mejlat till kan jag försöka hitta det du har skrivit.

Har du generella tekniska frågor är du som sagt välkommen att skriva dem här i forumet. Kontaktuppgifter till våra partners kan du finna här:
http://www.hansaworld.com/sv/partners/sweden

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Arno Metall AB
2017-05-24
Skrivet av:Edwin07:28 24 Maj 2017
Hej, Jag beklagar att du inte fått de svar du har önskat. Vi sköter i dagsläget all support via det här forumet och genom våra servicepartners som kan erbjuda konsulthjälp. Om du berättar vilken e-postadress du har mejlat till kan jag försöka h
Har skrivit till sverige@hansaworld.com
Arno Metall AB
2017-05-24
Skrivet av:Edwin07:28 24 Maj 2017
Hej, Jag beklagar att du inte fått de svar du har önskat. Vi sköter i dagsläget all support via det här forumet och genom våra servicepartners som kan erbjuda konsulthjälp. Om du berättar vilken e-postadress du har mejlat till kan jag försöka h
Det är inte så lätt att förklara här på forumet, har skickat med utskrivna dokument.
Edwin
2017-05-24
Skrivet av:Arno Metall AB09:01 24 Maj 2017
Har skrivit till sverige@hansaworld.com
Skulle du kunna vidarebefordra mejlen till sweden@hansaworld.com? Det är den aktuella adressen vi har för generell kontakt med det svenska HansaWorld-kontoret.

Är det supportfrågor du har som är för svåra att förklara och undersöka via forumet låter det som att du borde ta kontakt med en av våra partners. De kan ge support via telefon och fjärrstyrning och liknande vid behov.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Arno Metall AB
2017-08-25
Skrivet av:Edwin12:24 24 Maj 2017
Skulle du kunna vidarebefordra mejlen till sweden@hansaworld.com? Det är den aktuella adressen vi har för generell kontakt med det svenska HansaWorld-kontoret. Är det supportfrågor du har som är för svåra att förklara och undersöka via forumet
Hej!

Skrev till er 24 maj och fick detta svar 30 maj.

-Vilken version av Standard ERP är det ni använder? Du kan se det genom att klicka på Standard ERP uppe i det vänstra hörnet när du har programmet igång. Klicka sen på “Om Standard ERP”. Då kommer du att få upp en ruta som visar version och datum.

Jag svarade på frågan och sedan inte hört något mer. Varför ställa en fråga om man inte tänker bry sig om svaret.
Skickade ytterligare ett mail 15 augusti. Inte hört något, men är inte förvånad.

Edwin
2017-08-28
Skrivet av:Arno Metall AB10:14 25 Aug 2017
Hej! Skrev till er 24 maj och fick detta svar 30 maj. -Vilken version av Standard ERP är det ni använder? Du kan se det genom att klicka på Standard ERP uppe i det vänstra hörnet när du har programmet igång. Klicka sen på “Om Standard ERP”.
Hej,

För support är det som sagt forumet som gäller. På så sätt har vi alla frågor samlade på en plats och då kan vi också garantera att de blir besvarade.

Jag kan se att ni är på version 8.1 vilket är en äldre version av Standard ERP. Mitt första förslag är att ni uppdaterar till 8.3 som är den senaste versionen. Den kan ni finna på www.standardinstall.com

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Arno Metall AB
2017-09-05
Skrivet av:Edwin08:23 28 Aug 2017
Hej, För support är det som sagt forumet som gäller. På så sätt har vi alla frågor samlade på en plats och då kan vi också garantera att de blir besvarade. Jag kan se att ni är på version 8.1 vilket är en äldre version av Standard ERP. Mi
Ja, jag ska göra en uppdatering. Men har väl ingen större tro på att det kommer att hjälpa mig.
Hur ska man bära sig åt för att skicka med en massa bilagor hit till forumet?
Arno Metall AB
2017-09-06
Skrivet av:Arno Metall AB06:07 5 Sep 2017
Ja, jag ska göra en uppdatering. Men har väl ingen större tro på att det kommer att hjälpa mig. Hur ska man bära sig åt för att skicka med en massa bilagor hit till forumet?
Har laddat ned den nya uppdateringen Standard ERP 2017-08-31 för windows.
När jag trycker på programikonen på skrivbordet står det Duplicate key for HTSUserActionLogVc called UUID. Vad menas? Hur göra?
Har provat att starta om datorn, men det blir samma meddelande. Har Windows 7.
Det här svaret är korrekt:
Edwin
2017-09-13
Skrivet av:Arno Metall AB06:45 6 Sep 2017
Har laddat ned den nya uppdateringen Standard ERP 2017-08-31 för windows. När jag trycker på programikonen på skrivbordet står det Duplicate key for HTSUserActionLogVc called UUID. Vad menas? Hur göra? Har provat att starta om datorn, men det blir s
Hej,

Har ni uppdaterat servern också? Båda versionerna måste upp till 8.3 för att de ska tala med varandra.

Med vänliga hälsningar

Edwin
Arno Metall AB
2017-09-19
Skrivet av:Edwin09:38 13 Sep 2017
Hej, Har ni uppdaterat servern också? Båda versionerna måste upp till 8.3 för att de ska tala med varandra. Med vänliga hälsningar Edwin
Vi har ingen server. Men problemet är nog löst nu när jag hämtade filen en gång till.
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.