fel på ingående balans
Pär-Magnus Almquist
2017-01-09
jag tar ett kontoutdrag på ett konto tom ett datum då utgående balans är noll.

Om jag sedan tar ett kontoutdrag på kontot från nästkommande datum då transaktion skett, säg med beloppet x, så är inte ingående balans noll utan x.

Tacksam för svar hur det kommer sig. Har använt detta sedan 1998 och aldrig sett något liknande
Pär-Magnus Almquist
2017-01-10
förut kunde man ringa till er vid problem. Den här varianten är ok också, men det fungerar inte om man inte får svar utan bara blir lämnad åt sitt öde.

Vi kan inte ha detta system kvar om det är omöjligt att få hjälp, eller om ni väljer ut vad ni tycker ni ska svara på och inte. Jag har nu väntat i ett dygn och vill sända kontoutdrag som verifierar det jag skriver. Vi gör bokslut just nu och ni försinkar vårt arbete genom att inte svara.

Pär-Magnus Almquist
2017-01-10
jag har nu fått ett automatmail från er där det står att vi kommer få en e-mail notifiering OM VI FÅR SVAR. Vad är det för typ av support? Support ingår ju i avtalet med er och så får man mail där det står "vi återkommer om om vi känner för det"
Edwin
2017-01-11
Hej Pär-Magnus,

Jag beklagar att du inte har fått svar än. På grund av sjukdom har vi varit underbemannade de senaste dagarna men i vanliga fall strävar vi alltid efter att svara inom 24 timmar. Vill ni ha support utöver den som erbjuds i kontraktet (telefonsupport och hjälp på detaljnivå t.ex) rekommenderar vi att ni tecknar ett supportavtal med en av våra servicepartners. Kontaktinformation finner du på nedanstående länk:
http://www.hansaworld.com/partners2/sweden

Kan du beskriva vilka steg du tar när du tar ett kontoutdrag och vad du får för resultat och vad du förväntar dig att få ut av rapporten? Vi behöver kunna återskapa problemet för att kunna avgöra var det eventuella felet ligger.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.