Gammal mjukvara
Marie Sjögren
2016-12-13
Vi kör med "standard ERP 8.1 2016-04-14". Men kan endast hitta "Standard ERP 2016-10-10" på er sida som då inte fungerar. Kan vi få den gammla mjukvaran på något sätt? Eller hur skall man göra för att addera en ny dator till ett gammalt system?
Edwin
2016-11-22
Hej Marie,

Om ni inte vill uppdatera ert system på alla era datorer kan du logga in på https://mystandard.hansaworld.com/ på den nya datorn. Därifrån kan du klicka på Connect för att ladda ned en klient med inställningar som överensstämmer med er servers inställningar, dvs 8.1 2016-04-14.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Marie Sjögren
2016-11-23
Skrivet av:Edwin13:47 22 Nov 2016
Hej Marie, Om ni inte vill uppdatera ert system på alla era datorer kan du logga in på https://mystandard.hansaworld.com/ på den nya datorn. Därifrån kan du klicka på Connect för att ladda ned en klient med inställningar som överensstämmer med
Connect syns men är "grå" och går inte att klicka?
Edwin
2016-11-23
Skrivet av:Marie Sjögren08:16 23 Nov 2016
Connect syns men är "grå" och går inte att klicka?
Då är förmodligen inte er server igång. Klicka på Start och ladda sen om sidan så bör Connect vara klickbar.

Mvh

Edwin
Marie Sjögren
2016-11-23
Skrivet av:Edwin08:32 23 Nov 2016
Då är förmodligen inte er server igång. Klicka på Start och ladda sen om sidan så bör Connect vara klickbar. Mvh Edwin
Jag har satt på servern. Trycker på download client ny tab öppnas där det står:
"Failed to Download version, please try different country"
Det ända stället där jag hittar land bredvid "terms of use" längst ned men samma meddelande kommer upp även när ja testat ett antal olika.
Edwin
2016-11-23
Skrivet av:Marie Sjögren10:37 23 Nov 2016
Jag har satt på servern. Trycker på download client ny tab öppnas där det står: "Failed to Download version, please try different country" Det ända stället där jag hittar land bredvid "terms of use" längst ned men samma meddel
Det låter märkligt. Jag har inte hört talas om problemet tidigare och det sker inte när jag försöker göra samma sak från min egen dator. Jag ska ta upp det med våra utvecklare direkt.

Är det samma operativsystem på den nya datorn ni vill använda som på övriga? I så fall kan ni, för att komma runt problemet medan vi undersöker det, kopiera en mapp med hela programmet från en dator och lägga den på t.ex en USB-sticka och dra över den till den nya datorn. Har ni exempelvis OSx på den nya datorn måste kopian komma från en annan Mac (och inte Windows t.ex) som sagt.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Edwin
2016-11-23
Hej igen Marie,

Kan du skriva vilket företagsnamn ni har och ert kundnummer?

Mvh

Edwin
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.