Kan ej starta ERP
Göran
2016-12-12
Får följande meddelade då vi försöker starta Hansa
"Standard ERP / Not enough free disk space to safely continue" / ok
"The limit is 5 MB, currently there is -1750968 free, add the parameter...... etc"

Disken är ny och det finns 2,36 TB ledig disk
Övriga program o filer p disken kan köras.
Hansa kan köras om jag löägger den på
Göran
2016-11-16
... forts...Hansa kan köras om jag lägger den på min PC HD.

Med vänlig hälsning
Göran Tysk
0733149900
Edwin
2016-11-16
Hej Göran,

Är det en extern hårddisk du försöker starta programmet från?

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Göran
2016-11-16
Yep, en enkel extern 3T Seagate Expansion Desktop Drive, USB ansluten disk.
Den disk vi kört på fram tills nu har varit samma men lite äldre bara 2T Seagate USB
// Göran
Edwin
2016-11-16
Created byGöran09:43 16 Nov 2016
Yep, en enkel extern 3T Seagate Expansion Desktop Drive, USB ansluten disk. Den disk vi kört på fram tills nu har varit samma men lite äldre bara 2T Seagate USB // Göran
Vi brukar rekommendera kunder att inte köra programmet från en extern hårddisk eftersom det inte är optimerat för det. Oväntade fel kan skapas vilket det låter som att ni har råkat ut för. Jag föreslår därför att ni lägger installationen på datorns interna hårddisk.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Göran
2016-11-16
Vi vill ha och behöver den som en backup-option. Hur kan vi göra för att det ska funka?
/ Göran
Edwin
2016-11-16
Created byGöran10:01 16 Nov 2016
Vi vill ha och behöver den som en backup-option. Hur kan vi göra för att det ska funka? / Göran
Hur menar du att ni behöver den som en backup-option?

Mvh

Edwin
HansaWorld Support
Göran
2016-11-16
Att vi behöver kunna köra Hansa från annan plats än lokal PC hårddisk.
/ Göran
Edwin
2016-11-16
Created byGöran11:25 16 Nov 2016
Att vi behöver kunna köra Hansa från annan plats än lokal PC hårddisk. / Göran
Vi rekommenderar som sagt inte sådana lösningar och kan därför inte ge support angående vad som måste göras för att det ska fungera. Jag kan istället föreslå att ni hör av er till någon av våra partners som kan ge er skräddarsydd support för specifika ärenden som detta.
Du kan hitta deras kontaktinformation här:
http://www.hansaworld.com/partners2/sweden

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Latest Posts
HC
Bom dia, vimos por este meio, uma vez mais solicitar uma solução urgentemente para o facto de não...
10:26 13 Jun 2025
Boa tarde, Estamos há um dia sem faturar, agradecemos resolução urgente do problema. O program...
19:44 5 Jun 2025
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.