går inte att öpnnad Hansa efter omstart
Jasmine
2016-12-14
Hej,

Jag har Hansa standard ERP.
Jag kan inte öppna programmet när jag har startat om server.
Det kommer felmeddelande: Fel eller ej tillåtna HAL eller HOB filer i klient hob/datadef.hob, hob/startlib.hob, hob/server.hob/clent.hob, hob/common.hob, hob/serverloc.hob...
Hur ska jag göra?
HansaWorld
2016-07-22
Hej Jasmine,

är servern i molnet? Skulle du kunna ge oss ditt företagsnamn och kundnummer? Då kan vi ta en titt på problemet.

MvH, HansaWorld Support
Jasmine
2016-07-25
Hej,

Företagsnamn: Brommavik hotel AB
Kundnummer: 4656165

Mvh
Jasmine
HansaWorld
2016-07-25
Hej Jasmine,

Använder ni er av halcust i er Standard ERP installation? Halcust är anpassningar som är gjorda speciellt för ert system. Om ni har det ber jag er eller er administratör att döpa om halcust mappen och halcust filen på klienten. Döp den t.ex. till halcust_250716, men döp inte om filen på servern, bara på klienten!
Efter du har döpt om halcusten kan du starta om programmet och prova om det funkar.

Om det inte skulle fungera eller om du inte har halcust, ber jag dig att tala med någon av våra partners i Sverige. De kan hjälper med mer detaljerade problem och tekniska lösningar.

http://www.hansaworld.com/partners2/sweden

MvH, HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.