PDF utskrift
Annica Wolf
2018-08-30
Hej

När jag skriver ut mina fakturor ser de ut på ett sätt.
Jag kan skriva ut dem på skrivare och via PDF-skrivare.
MEN om jag försöker skriva ut dem genom att klicka på PDF inne i Hansa ser de annorlunda ut. Varför?
Bifogar exempel.

// Annica
Janssondata
2018-08-30
Hej Annica,
Jag kan inte se dina exempel, men om det rör sig om textfälten och dess typsnitt, så finns det separata inställningar för för dessa för de PDF som genereras av Hansa.
Du hittar dessa under modul System/Inställningar/Stilar.

Var det något hjälp eller rör din fråga något annat i layouten?

Bästa hälsningar

Lennie Jansson
Janssondata
Annica Wolf
2018-08-31
Skrivet av:Janssondata20:21 30 Aug 2018
Hej Annica, Jag kan inte se dina exempel, men om det rör sig om textfälten och dess typsnitt, så finns det separata inställningar för för dessa för de PDF som genereras av Hansa. Du hittar dessa under modul System/Inställningar/Stilar. Var det n
Hej

Konstigt att du inte kunde se bilderna, det var vanliga skärmklipp.
Det är textfältens typsnitt som inte stämmer överens och att vår logga inte kommer med.
Var inne och kikade lite bland stilar och försökte ändra något av fälten men inget hände på fakturan när jag provade att skriva ut den på nytt.

Det verkar oxå finnas väldigt få typsnitt att välja på under PDF. Inte ens arial fanns med.

Mvh
Annica

Janssondata
2018-08-31
Skrivet av:Annica Wolf10:18 31 Aug 2018
Hej Konstigt att du inte kunde se bilderna, det var vanliga skärmklipp. Det är textfältens typsnitt som inte stämmer överens och att vår logga inte kommer med. Var inne och kikade lite bland stilar och försökte ändra något av fälten men inget
Hej,
Skärmklippen har fastnat på vägen och är inte tillgängliga att se på min sida tyvärr.

Typsnitten som är tillgängliga i Standard ERP är de som finns installerade och tillgängliga i datorsystemet.
Dock finns det krav på vilket format typsnitten har för att det skall fungera.
Likaså logotype skall finnas på servern om din installation inte är en-användare.

Du får gärna maila mig dins skärmbilder så kanske jag kan se vad som felar.

lennie@janssondata.se

Bästa hälsningar

Lennie

Janssondata
Annica Wolf
2018-09-03
Skrivet av:Janssondata15:39 31 Aug 2018
Hej, Skärmklippen har fastnat på vägen och är inte tillgängliga att se på min sida tyvärr. Typsnitten som är tillgängliga i Standard ERP är de som finns installerade och tillgängliga i datorsystemet. Dock finns det krav på vilket format typs
Skickade ett mail.

// Annica
Ester J.
2018-09-05
Markerer denne forum posten som løst og lukket.

Mvh
Ester
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.