Ny användare
Annica Wolf
2018-08-24
Hej

Jag försöker skapa en ny användare men det går sådär.
Jag kopierade min företrädares användare och ändrade till mina uppgifter och tänkte att det skulle räcka.

Dock när jag försöker logga in säger den att jag saknar brevlåda.
Med lite luskande hittade jag brevlådor i System, avancerat / inställningar.
Försöker göra samma sak där och kopiera min företrädares användare men då ser den endast ut att öppna ett mail. Försöker också att klicka på ny och skapa en ny den vägen men då händer det inget. Kan det vara så att med min företrädares användare har vi fyllt vår kvot och därför kan vi inte skapa någon ny?

Eller är det något annat man ska göra?
Hur får jag det att fungera?

Sedan såg jag nu att "olicensierad" blivit ibockad i min användare.
Vad beror det på? Samma som ovan? Att vi har fyllt vår kvot och jag måste ta bort min företrädare innan jag kan bli licensierad.

Mvh
Annica
Ester J.
2018-08-27
Hei,

I modul system >> Registre >> Personer >> Velg person som nettopp har blitt laget.

Marker denne personen og trykk "lag". I lag menyen velger du Lag postkasse.

Du vil da få opp et nytt vindu, her velger du postkasse nivå: Nivå 3.

Deretter kan du lagre.

Nå skal det gå å logge inn for denne brukeren.

Mvh
Ester
Annica Wolf
2018-08-27
Skrivet av:Ester J.00:31 27 Aug 2018
Hei, I modul system >> Registre >> Personer >> Velg person som nettopp har blitt laget. Marker denne personen og trykk "lag". I lag menyen velger du Lag postkasse. Du vil da få opp et nytt vindu, her velger du postkasse nivå: Nivå 3. Deretter kan
Hej Ester,

Jag har bara lagt upp mig som Global användare då alla våra användare verkar ligga så.
Går jag in på Personer ser jag inte en enda inlagd där.

// Annica
Ester J.
2018-08-29
Ah,

Om du velger på listen over personer, der du lagde denne personen, i Global användare listen.

Marker denne personen og trykk "lag". I lag menyen velger du Lag postkasse.

Du vil da få opp et nytt vindu, her velger du postkasse nivå: Nivå 3.

Deretter kan du lagre.

Nå skal det gå å logge inn for denne brukeren.

Mvh
Ester
Annica Wolf
2018-08-30
Skrivet av:Ester J.23:44 29 Aug 2018
Ah, Om du velger på listen over personer, der du lagde denne personen, i Global användare listen. Marker denne personen og trykk "lag". I lag menyen velger du Lag postkasse. Du vil da få opp et nytt vindu, her velger du postkasse nivå: Nivå 3.
Tack, det fungerade, nu har jag en fungerande brevlåda i alla fall.

Dock är jag fortfarande olicensierad så jag kan inte logga in.

Jag försökte gå in på en annan användare som just nu inte används och kryssa i så den blir olicensierad för att öppna upp en plats. Dock kan jag inte bocka ur krysset. Hur gör man för att fixa det?

Jag vill inte ta bort användaren helt, vad händer om man gör det?

Mvh
Annica
Files are pending for approval
Ester J.
2018-09-03
Hej,

Testa at plocka upp en ny databasnyckel først.

i system >> innstillinger >> Databasnyckle >> trykk på den nedeste knappen, hvor det står hent ny enabler eller noe lignende.

Mvh
Ester
Annica Wolf
2018-09-07
Skrivet av:Ester J.10:00 3 Sep 2018
Hej, Testa at plocka upp en ny databasnyckel først. i system >> innstillinger >> Databasnyckle >> trykk på den nedeste knappen, hvor det står hent ny enabler eller noe lignende. Mvh Ester
Det finns ingen Databasnyckel under System.

// Annica
Ester J.
2018-09-07
Hej,

Det kan også hete Internett Databasnyckel i innstillinger.

Mvh

Ester
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.