Internetdatanyckel
Jessica S Price
2018-07-04
Hej,
jag kan inte förnya internetdatanyckeln. Får följande felmeddelande: HAL-filer hittade, databasnyckel saknas, Ring din supportavdelning.

MVH
Jessica Price
MiLgårdarna
This answer was correct
Created byJessica S Price09:53 10 July 2018
Hej,
ursäkta att jag inte återkommit. Det är löst med hjälp av Avone IT.

MVH Jessica
Per
2018-07-05
Hej.

Har ni möjligtvis HAL eller HALCUST installerat på eran server? (eller har haft)

(Jag har provat att söka efter detta men får inte upp eran server på MyStandard, troligtvis har ni inte valt att installera Cloud Node)

Eftersom jag inte får tillgång till eran server så måste jag be er att leta i rotmappen till eran server efter HAL eller HALCUST för att säkerställa vad det är för något ni använder kopplad till detta.

Det verkar nämligen som att ni använder HAL, men saknar licens för detta. Jag kan inte se i erat kontrakt heller att ni har använt HAL, eller använder HAL idag.
Vi måste dock försäkra oss om vad ni har på eran server först, innan vi tillsammans kan bestämma om vi skall A: Ta bort HAL, eller B: Lägga till licens så att ni kan använda HAL.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Jessica S Price
2018-07-05
Created byPer11:03 5 July 2018
Hej. Har ni möjligtvis HAL eller HALCUST installerat på eran server? (eller har haft) (Jag har provat att söka efter detta men får inte upp eran server på MyStandard, troligtvis har ni inte valt att installera Cloud Node) Eftersom jag inte får ti
Hej,
vi har Cloude Node installerat via Avone IT.
Jag vet inte vad HAL är för något.

Jag kan komma åt vår "My Standard" sida. Ska jag testa och starta om servern?

MVH Jessica
Per
2018-07-05
Hej.

Vänligen gör detta:

1. Ta skärmbild av när ni är i MyStandard, vill vill gärna se vilket namn eran server har i MyStandard.
2. Öppna "File Manager" och ta en skärmbild när ni befinner er i den, så att vi kan se vad ni har inuti filmappen till servern. Ifall ni måste scrolla ned för att se allt, vänligen ta fler skärmbilder så att ni får med allt.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This answer was correct
Jessica S Price
2018-07-10
Created byPer13:26 5 July 2018
Hej. Vänligen gör detta: 1. Ta skärmbild av när ni är i MyStandard, vill vill gärna se vilket namn eran server har i MyStandard. 2. Öppna "File Manager" och ta en skärmbild när ni befinner er i den, så att vi kan se vad ni har inuti filmappen
Hej,
ursäkta att jag inte återkommit. Det är löst med hjälp av Avone IT.

MVH Jessica
Per
2018-07-10
Hej.

Okej, så bra.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Latest Posts
HC
Bom dia, vimos por este meio, uma vez mais solicitar uma solução urgentemente para o facto de não...
10:26 13 Jun 2025
Boa tarde, Estamos há um dia sem faturar, agradecemos resolução urgente do problema. O program...
19:44 5 Jun 2025
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.