Uppdatera Standard ERP på Linux Server
Emanuel Foglander
2018-06-12
Hej!

Jag arbetar på företaget Alfa Quality Moving AB. Vi har en Hansa Standard ERP server installerat på en Linux server och behöver nu uppdatera Standard ERP. Jag skulle behöva hjälp med två saker:

1. dels få vägledning om vart jag kan hitta dokumentation eller en instruktion på hur man uppdaterar Standard ERP i en Linux miljö.

2. samt få information om vart jag kan ladda ner filerna för en nyare version av Hansa Standard ERP.

Information om vår Hansa installation:

Typ: Standard ERP
Version: 8.2 2016-12-18
Servern är installerad med cloud node.

Vi har tidigare uppdaterat Standard ERP flertalet gånger och då fått hjälp via en leverantör men om jag har fått rätt info så har de ej längre avtal med HansaWorld. Jag har även mailat till sweden@hansaworld.com men har ännu inte fått något svar.

Tack på förhand!
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Per11:42 12 Jun 2018
Hej Emauel.

Tack för ditt meddelande.

1. Jag har sökt efter ditt företag i molnet (MyStandard) och fann där endast "Alfa Quality Moving Denmark A/S"
Är denna korrekt? (se bifogad bildfil "Alfa Quality")

Ifall detta är eran server, då skall ni uppdatera servern direkt genom MyStandard:
1. Gå till mystandard.hansaworld.com och logga in med Standard ID + lösenord
2. Gå till Update Version, välj "Choose Country", DB Cache(rekommenderas starkt ifall ni har stor databas), samt Release Version 8.4 2018-05-14 och klicka på "Update"

2. Som sagt, uppdatera kan ni göra direkt via MyStandard.

Ifall ni åter vill ta hjälp av en partner, så finns dessa tillgängliga för Sverige:
http://www.hansaworld.com/en/partners2/sweden

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Det här svaret är korrekt:
Per
2018-06-12
Hej Emauel.

Tack för ditt meddelande.

1. Jag har sökt efter ditt företag i molnet (MyStandard) och fann där endast "Alfa Quality Moving Denmark A/S"
Är denna korrekt? (se bifogad bildfil "Alfa Quality")

Ifall detta är eran server, då skall ni uppdatera servern direkt genom MyStandard:
1. Gå till mystandard.hansaworld.com och logga in med Standard ID + lösenord
2. Gå till Update Version, välj "Choose Country", DB Cache(rekommenderas starkt ifall ni har stor databas), samt Release Version 8.4 2018-05-14 och klicka på "Update"

2. Som sagt, uppdatera kan ni göra direkt via MyStandard.

Ifall ni åter vill ta hjälp av en partner, så finns dessa tillgängliga för Sverige:
http://www.hansaworld.com/en/partners2/sweden

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Emanuel Foglander
2018-06-19
Skrivet av:Per11:42 12 Jun 2018
Hej Emauel. Tack för ditt meddelande. 1. Jag har sökt efter ditt företag i molnet (MyStandard) och fann där endast "Alfa Quality Moving Denmark A/S" Är denna korrekt? (se bifogad bildfil "Alfa Quality") Ifall detta är eran server, då skall ni up
Hej Per!

Ja, Alfa Quality Moving Denmark A/S stämmer. Vi kommer få hjälp av vår tidigare partner så det är löst.

Men tack för ditt svar!
Per
2018-06-20
Hej.

Okej, bra att det löser sig från er sida.

Låser därmed tråden.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.