Standard ERP
Sweboat Service AB
2016-12-12
Hej,

Mitt program svarar inte trots att det står att servern är igång.
Ann-Cathrine Svensson
Sweboat
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Jani Venho20:16 13 Okt 2016
Hej,

Standard ERP avtalet ger automatiskt rätt att alltid använda den senaste versionen, alltså ingen uppdatering gällande avtalet behövs.

Mvh
Jani Venho /HansaWorld
HansaWorld
2016-10-12
Hej Ann-Cathrine,
får du någon felmeddelande när du startar programmet?

Om du behöver teknisk hjälp kan du också prata med en av våra service partners i Sverige.

http://www.hansaworld.com/partners2/sweden

MvH, HansaWorld Support
Sweboat Service AB
2016-10-12
Nej, det startar bara inte. Det började när det blev en uppdatering av Window 10. Det enda som kommer upp är var programmet ligger C:\Pogram(x86)\HansaWorld\standardERP
HansaWorld
2016-10-12
Hej igen,

versionen du använder är förmodligen inte kompatibel med Windows 10. Vänligen uppdaterar servern och klienten till vår nyaste versionen.
Du kan uppdaterar servern på vår sida mystandard.hansaworld.com. Loggar in där och trycker på Update-knappen.
Sedan måste du också uppdaterar programmet själv. Du kan ladda ner den nyaste versionen på vår sida standardinstall.com

Om du behöver hjälp med uppdateringen, vänligen kontakta en av våra service partner.

MvH, HansaWorld Support
Sweboat Service AB
2016-10-12
Hej igen,

Knappen Update är grå och går inte att klicka på. Det ser också ut som det är vårt gamla licensavtal som ligger där och inte det nya som gäller f o m maj i år.

Med vänlig hälsning
Ann-Cathrine

Sweboat Service AB
2016-10-13
Skrivet av:Sweboat Service AB11:46 12 Okt 2016
Hej igen, Knappen Update är grå och går inte att klicka på. Det ser också ut som det är vårt gamla licensavtal som ligger där och inte det nya som gäller f o m maj i år. Med vänlig hälsning Ann-Cathrine
Hej,

Har ni uppdaterat vårt avtal på "my standard" så jag kan uppdatera mitt program?
Med vänlig hälsning
Ann-Cathrine
Det här svaret är korrekt:
Jani Venho
2016-10-13
Hej,

Standard ERP avtalet ger automatiskt rätt att alltid använda den senaste versionen, alltså ingen uppdatering gällande avtalet behövs.

Mvh
Jani Venho /HansaWorld
Sweboat Service AB
2016-10-17
Skrivet av:Jani Venho20:16 13 Okt 2016
Hej, Standard ERP avtalet ger automatiskt rätt att alltid använda den senaste versionen, alltså ingen uppdatering gällande avtalet behövs. Mvh Jani Venho /HansaWorld
Hej,

När jag försöker ladda ner den senaste versionen så kommer denna text upp "No products eligible for upgrade found"
så hur gör jag nu?

Med vänlig hälsning
Ann-Cathrine
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.