kan ej lägga upp utbetalningsserie vid nytt år
Pär-Magnus Almquist
2016-12-13
det går bra att lägga upp nummerserier för verifikat, fakturor och inbetalningar, men det finns inget alternativ för att lägga upp nummerserie för utbetalningar under inställningar i modulen leverantör.

Gäller när jag nu ska lägga upp nytt räkenskapsår från 1 juli
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:HansaWorld09:39 4 Jul 2016
Hej ,

Det går lika bra att lägga up nummerserier för utbetalningar under inställningar i modulen leverantör som du har gjort för fakturor , det ska finnas under Inställningar >> Nummerserier- Utbetalning heter den . Det är viktigt att du har tillgång till Nummerserier- Utbetalning , kolla gärna med någon som har full tillgång till systemet .

Finns mer information om Nummerserier- Utbetalning på http://www.hansamanuals.com/main/mailnumber___58710/theconf___526/manuals/version___81/swedish/hwconvindex.htm?shortcode=HW0202SETTINGS_Number_Series_Payments

Vänliga Hälsningar
HansaWorld
Pär-Magnus Almquist
2016-07-04
det går även bra att lägga upp nummerserie för lev.fakturor för det nya året

Min fråga avser Standard ERP
HansaWorld
2016-07-04
Hej ,

Det går lika bra att lägga up nummerserier för utbetalningar under inställningar i modulen leverantör som du har gjort för fakturor , det ska finnas under Inställningar >> Nummerserier- Utbetalning heter den . Det är viktigt att du har tillgång till Nummerserier- Utbetalning , kolla gärna med någon som har full tillgång till systemet .

Finns mer information om Nummerserier- Utbetalning på http://www.hansamanuals.com/main/mailnumber___58710/theconf___526/manuals/version___81/swedish/hwconvindex.htm?shortcode=HW0202SETTINGS_Number_Series_Payments

Vänliga Hälsningar
HansaWorld
Pär-Magnus Almquist
2016-07-04
hej, jag har full tillgång till systemet sedan 1998.
Anledningen att jag kontaktar Er är just det faktum att det inte finns nummerserier för utbetalningar under inställningar i modulen leverantör - som du hänvisar till. Det har det gjort sedan 1998 och jag har inte begränsat mina egna behörigheter.

Vänligen presentera också vem jag talar med.
HansaWorld
2016-07-04
Hej ,

Vad har du för kund nr ? Och vilken version använder du ? det kan du hitta i Standard ERP ups i menyn >> Om Standard ERP .

Har du haft nummerserier i leverantör modul >> Inställningar >> Nummerserier- Utbetalning tidigare ?
Som vi har uppfattat det går bra för dig med andra moduler typ Fakturering >> system >> Inställningar >> Nummerserier- inbetalning , stämmer det ?

Vänliga Hälsningar
HansaWorld
Pär-Magnus Almquist
2016-07-04
kundnr 4656328
Standard ERP 8.1 2016-04-14
build 81310882

Vi har alltid haft nummerserier i modul leverantör - inställningar.

Ja det stämmer att går bra att lägga upp alla andra serier för det nya räkenskapsåret inklusive lev.fakturor.
HansaWorld
2016-07-04
Skrivet av:HansaWorld13:15 4 Jul 2016
Hej , Vad har du för kund nr ? Och vilken version använder du ? det kan du hitta i Standard ERP ups i menyn >> Om Standard ERP . Har du haft nummerserier i leverantör modul >> Inställningar >> Nummerserier- Utbetalning tidigare
Du kan ta en skärmbild på hela inställningar fönster från Leverantör modul, och skicka gärna till supportsweden@hansaworld.com .

Vänliga Hälsningar
HansaWorld
Pär-Magnus Almquist
2016-07-04
Vi kan inte betala våra leverantörer innan detta är ordnat. Snälla svara snabbt så vi kan sända till banken med stopptid kl.18
Pär-Magnus Almquist
2016-07-04
problemet är löst enligt följande:

När man trycker på ikonen "inställningar" i lev.modulen, då kommer det ju upp en listning av tillgängliga alternativ. Scrollar man sig nedåt i listan för att komma till "Nummerserier - utbetalningar" så stoppar scrollningen vid "nummerserier - lev.fakturor. Det går inte att scrolla längre ned i listan - Det är stopp.

Om man då istället tar tag i scrollningsfönstrets nederkant och gör det högre då kommer det sista alternativet med i listan dvs "nummerserier - utbetalningar"
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.