Lagervärde på artiklar
Marie Sjögren
2020-06-29
Hej,
vi får felaktiga inköpsvärden på några av våra artiklar. Jag ser att det är på lagertransaktioner som det kommer upp felaktiga inköpsvärden.
Jag kan inte se var den fångar upp dessa parametrar, vi anger inga värden i lagertransaktioner, endast antal. Alla inköpsvärden stämmer mot valutan på själva inleveranserna av artiklarna.
Kan ni se var den fångar upp det felaktiga värdet? Jag kan inte se någon skillnad på dess artiklar i artikel registret jämfört med artiklar som får rätt värde.
Bifogar artikelhistorik på två felaktiga produkter och en korrekt
fel R15, R35
rätt A35.2
Files are pending for approval
Andreas Styrnell
2020-06-29
Hej Marie,

Lite svårt att reda ut här på forumet. Det bästa är nog om du tar hjälp av en partner som får titta närmare på hur systemet är inställt att hantera detta.

Här hittar du kontaktuppgifter, https://www.hansaworld.com/en/partners2/sweden

Marie Sjögren
2020-06-29
Alltså det verkar ha hänt något när vi bytte version, jag får inte heller värden med i vår lagerlista, den är specificerad på varianter och då faller alla värden bort. Vilka parametrar är ändrade i den sista uppdateringen?
mvh

Marie
Marie Sjögren
2020-07-14
hej,
vi har fått hjälp med felaktiga priser men varför ser våra lagerlistor så annorlunda ut efter uppdateringen? När jag väljer variant på artiklarna så faller värdena bort.
HansaWorld support Nordics
2020-07-31
Hei.

Hvilken versjon er dere på?

Mvh
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.