Hur exporterar jag min bokföring som sie. eller se-filer?
User 1
2020-01-31
User 1
2020-01-31
Hej!

Jag undrar hur jag exporter min bokföring bakåt i tiden som sie. eller se-filer (med så väl verifikat, balansräkning etcetera)?

Vänligen Erik
Simone M.
2020-02-05
Hej,
exporten du letar efter är i:
Redovisning -> Rutiner -> Export

Vänliga hälsningar,
HansaWorld Support
User 1
2020-02-07
Skrivet av:Simone M.12:37 5 Feb 2020
Hej, exporten du letar efter är i: Redovisning -> Rutiner -> Export Vänliga hälsningar, HansaWorld Support
Hej!

Det har jag redan provat men enligt min kommande operatör saknas verifikaten, endast balanserna följer med. Bifogar en fil för att du ska se hur den ser ut.

Vänligen Erik
Files are pending for approval
User 1
2020-02-20
User 1
2020-02-20
Här kom filen, verkar inte ha laddats upp förut.
User 1
2020-02-20
Skrivet av:User 115:01 20 Feb 2020
Här kom filen, verkar inte ha laddats upp förut.
Fast jag ser inte att den här laddats, har du fått filen?
Simone M.
2020-02-21
Hej,
Om du vill ha antingen alla transaktionsrader också kan du använda funktionen i:
Modul: Integration >> Rutiner: Export >> Transaktionsregister

Vänliga hälsningar,

HansaWorld Support
User 1
2020-02-22
Skrivet av:Simone M.14:42 21 Feb 2020
Hej, Om du vill ha antingen alla transaktionsrader också kan du använda funktionen i: Modul: Integration >> Rutiner: Export >> Transaktionsregister Vänliga hälsningar, HansaWorld Support
Hej!

Jag hittar ingen modul som heter "Integration" utan väljer istället modulen Redovisning->Export->Export av SIE-filer->Typ 4 (Export av transaktioner). Det är en sådan fil jag har skickat till dig. Alternativen är - Typ 2 (Export av periodiseringar) och Typ 1 (Årsbokslut). Är det möjligtvis Typ 1 jag ska välja istället för Typ 4? Jag redovisar med årsbokslut.

Dessutom - när jag går igenom samtliga alternativ i dialogrutan för "Export av SIE-filer" ser jag att i rutan för "SRU-format" är alternativet "Enligt bokföringslagen" i kryssat men kanske är det alternativ två "Enligt årsbokslagen" som är korrekt?

Eller måste jag prenumera på "Integrerad bokföring" för att få rätt modul? Räcker det inte att prenumerar på Nummerserier som förut? Och i så fall - ingår Nummerserier i Integrerad bokföring?

Vänligen Erik
User 1
2020-03-02
Hur går det med min fråga?
User 1
2020-03-04
User 1
2020-03-13
User 1
2020-03-15
Kan ni svara på min fråga?
Jacob Sandelin
2020-05-05
Hej,

Du är på rätt ställe så du kan exportera båda och se vilken som är den du vill ha.

Vänliga hälsningar,
HansaWorld Support
Richard Saunders
2020-06-10
Hej,

Vänligen meddela oss om du fortfarande upplever problemet?

Vänliga hälsningar
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.