Momsrapport
Mikael Forslund Produktion AB
2020-01-22
Hej! När jag försöker att få fram momsrapporten i Standard Accounts för oktober till december 2019 så saknas det mesta i momsrapporten vad jag kan se. Vad gör jag för fel? Handlar det om tekniskt fel eller att någon "prenumeration" inte är betald eller liknande? Mikael Forslund, Mikael Forslund Produktion AB (org nr 556675-0047).

Jag ställde ovanstående fråga för precis ett år sedan också. Jag fick då ett svar att jag skulle kontrollera Rapportinställningen för momsrapporten. Jag följer de steg som skrevs då, nu, men jag kommer inte fram till Rapportinställningar... Vad jag kan se så har jag under Invoices inga fakturor som är obetalda. Jag kommer inte ihåg när jag betalade prenumerationen förra gången på Standard Account. Var vänlig kontrollera om det kan vara något sådant fel!

Om det är något jag ska åtgärda i min dator så ta det MYCKET pedagogiskt i ordning. Jag är dålig på datorer, tyvärr...
M v h Mikael Forslund
Jacob Sandelin
2020-04-15
Hej,

Din senaste faktura som vi har skickat ut var för februari (du kan gå in och kolla på mystandard.com).

Funktionen du pratar om bör inte påverkas av "prenumerationen" så därför behöver jag ställa några extra frågor.

- när rapporten körs, går det bra men halva rapporten saknas (eller något liknande)?
- vid körning visar den hela rapporten men fel siffror?

Med andra ord, kan du utveckla vad som blir fel och skicka en skärmdump.

Du kan såklart även pröva att uppdatera till senaste versionen av programmet då jag kan se att du kör på en äldre version.

Vänliga hälsningar

HansaWorld support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.