Rapporter/urval datum
Marie Sjögren
2018-06-13
hej,
vi har nu låst 2017 i bokföringen men får fortfarande upp 2017-01-01:2017-12-31 som standard i rapporter och urval. Hur ändrar vi så vi får innevarande år?
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Per15:19 18 Mar 2019
Hej.

Precis, 2018 måste låsas för att få tillgång till 2019.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2018-06-14
Hej Marie.

Tack för ditt meddelande.

Har ni definierat rapportperioder korrekt?

Vänligen se ifall ni har satt upp dessa riktigt genom att gå till:
Modul-System >> Inställningar >> Perioder

Bifogat är en exempelbild på hur rapportperioder kan sättas upp i systemet.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Marie Sjögren
2019-03-05
hej,
jag har samma problem igen men kan inte se den bifogade bilden.
Jag har lagt upp en ny period för 2019 men får inte det som förvalt i våra rapporter. Den lägger sig som perioden med högst nr medan 2018 hade 1.

Tacksam om ni vill ge en ny instruktion,

tack
Marie
Per
2019-03-05
Hej.

Har ni låst period 2018 innan ni skapade 2019? Vänligen sörj för att ni verkligen låst perioden 2018.

För att se den bifogade filen, vänligen ladda ned och ändra namnet på filen eftersom den innehåller två apostrofer i namnet ( ' ) som måste tas bort för att ni skall kunna läsa filen.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Marie Sjögren
2019-03-18
Jag kan inte låsa 2018 eftersom jag kanske behöver göra ytterligare justeringar.
Kan jag inte få 2019 som förvalt förrän jag låst 2018?
mvh
Marie
Det här svaret är korrekt:
Per
2019-03-18
Hej.

Precis, 2018 måste låsas för att få tillgång till 2019.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Marie Sjögren
2019-05-09
hej igen,
jag har nu låst 2018 men får fortfarande inte upp 2019 som förvald period.
Den har fått nr 21 i min lista medan 2018 har nr 1. Hur ändrar jag så att 219 blir förvald period?
mvh
Marie
Per
2019-05-15
Hej.

Det mesta pekar på att det är något fel i inställningarna i perioden.

Jag vet att jag tidigare sände er en exempelbild på hur ni skulle sätta upp perioder i Standar ERP, men nu vill jag gärna se hur ni satt upp det, för att vara säker på att det inte är rapportperioden som gör att detta inte fungerar för er.

Vänligen navigera till: Modul-System >> Inställningar >> Perioder

Ta en skärmbild när ni befinner er i detta fönster, och sänd bilden här över forumet. (klicka på "Choose Files)

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Marie Sjögren
2019-05-21
Skrivet av:Per14:40 15 Maj 2019
Hej. Det mesta pekar på att det är något fel i inställningarna i perioden. Jag vet att jag tidigare sände er en exempelbild på hur ni skulle sätta upp perioder i Standar ERP, men nu vill jag gärna se hur ni satt upp det, för att vara säker på
hej,
ja perioden sattes ju upp före 2018 var stängt men jag gjorde detsamma i fjol, se bifogad print screen.
mvh
Maire
Files are pending for approval
Stacy
2019-05-21
Hello,
Can you please send attachments as .pdf format instead of .doc?

Kindly,
HansaWorld Support
Marie Sjögren
2019-08-19
hej igen,
vi får fortfarande förvalt 2018 för rapporter, vore trevligt att få ändrat det innan året tar slut, se bifogad pdf
Files are pending for approval
Magnus Mørk
2019-08-20
Hei.

Jeg kan ikke se skjermbildet da oppløsningen er for lav.

Men hvis du har 2018 for forvalgt i rapporter må du:

Modul-System >> Inställningar >> Perioder, deretter legger du perioden du ønsker som forvalgt ØVERTS i denne innstillingen.

Du kan lage nye linjer ved å markere øverste linje og trykke enter-tasten.

Mvh,
Magnus Mørk
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.