Flytta periodens resultat
Åsa Molin
2018-01-16
Behöver flytta periodens resultat till eget kapital. Hur gör jag?
Ester J.
2018-01-16
Hej!

Hvordan er det dere vanligvis bokfører kontoer?

Jeg vil anta at du flytter det fra en konto til en annen konto, med et verifikat.

Men eftersom jag inte är en revisor kan jag inte bekräfta att detta är rätt sätt att göra det. Och innan du gör några ändringar bör du kontakta en auktoriserad revisor.

Mvh
Ester
Åsa Molin
2018-01-17
Skrivet av:Ester J.15:39 16 Jan 2018
Hej! Hvordan er det dere vanligvis bokfører kontoer? Jeg vil anta at du flytter det fra en konto til en annen konto, med et verifikat. Men eftersom jag inte är en revisor kan jag inte bekräfta att detta är rätt sätt att göra det. Och innan du g
Hej!
Det är vår revisor som vill ha in periodens resultat i det egna kapitalet.
Ester J.
2018-01-17
Hei,

Da vil jeg tro at revisoren burde vite hvordan dette skal bokföres.

Mvh
Ester
Åsa Molin
2018-01-17
Skrivet av:Ester J.14:15 17 Jan 2018
Hei, Da vil jeg tro at revisoren burde vite hvordan dette skal bokföres. Mvh Ester
Nej, han kan inte Standard ERP men talade om att det brukar läggas in "manuellt" i andra redovisningsprogram.....
Per
2018-01-19
Skrivet av:Åsa Molin14:20 17 Jan 2018
Nej, han kan inte Standard ERP men talade om att det brukar läggas in "manuellt" i andra redovisningsprogram.....
Hej Åsa.

Ni kan exportera olika rapporter ut av systemet till ex. Excel eller .TXT

Starta i den modul som ni genomför bokföringen i.
Från huvudmenyn väljer ni så "Rutiner >> Export"
varvid det skall komma upp en lista på valbara rapporter som skall gå att exportera, ni skall då även få möjlighet att välja typ av filformat.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.