Nytt verifikat
Påskalyckans vänner
2017-03-01
Hej!

Skall göra en del bokföring gällande 2016. Kan inte lägga in nytt verifikat. Säger att det redan finns ett verifikat. Har inte bokfört något under 2016.
Edwin
2017-03-01
Hej,

Om du går in i modul Redovisning -> register -> Transaktioner, kan du se något verifikat där för 2016?

När är det du får felmeddelandet och vad är det exakt som står?

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Påskalyckans vänner
2017-03-01
Skrivet av:Edwin13:11 1 Mar 2017
Hej, Om du går in i modul Redovisning -> register -> Transaktioner, kan du se något verifikat där för 2016? När är det du får felmeddelandet och vad är det exakt som står? Med vänliga hälsningar Edwin HansaWorld Support
Hej Edwin!

När jag vill spara verifikatet så kommer felmeddalnde "redan registrerad".
Jag har inga verifierat registrerade för 2016. Jag går in under redovisning - register - transaktioner.

Dock kan jag se att det finns en notering om att senaste bokföring har gjorts 05-06-16.

Detta stämmer med ett annat företag som jag också bokför. Månteatern Ek För.
Edwin
2017-03-01
Skrivet av:Påskalyckans vänner13:32 1 Mar 2017
Hej Edwin! När jag vill spara verifikatet så kommer felmeddalnde "redan registrerad". Jag har inga verifierat registrerade för 2016. Jag går in under redovisning - register - transaktioner. Dock kan jag se att det finns en notering om
Var ser du en notering om att det finns en bokföring från 05-06-16? Sen undrar jag också vilken version av Standard Ekonomi det är ni använder.

Mvh

Edwin

Påskalyckans vänner
2017-03-01
Skrivet av:Edwin14:06 1 Mar 2017
Var ser du en notering om att det finns en bokföring från 05-06-16? Sen undrar jag också vilken version av Standard Ekonomi det är ni använder. Mvh Edwin
Hej igen!

Nu hittade jag orginaltråden. Ok, skall försöka förklara. Detta hade varit så mycket enklare om vi kunde haft ett samtal via telefon. Frågor följfrågor osv.

Jag är i modulen redovisning

Inställningar - Jag kan inte lägga till ett nytt räkenskapsår. Har jag sagt tidigare. Det är alltså 2016 jag vill lägga till. När jag försöker göra detta kommer felmeddelande upp som säger följande; "Transaktioner med senare datum finns redan"

Om jag går till resultaträkning kan jag välja i rullgardin 2016 som år. Går vidare, får upp en tom resultaträkning. Där uppe till vänster står det last reg date 16-06-05.

Version 8.2 2016-07-12

Jag har också en annan organisation som heter Månteatern. Denna har jag slutat att använda och gått över till FortKnox eftersom jag aldrig fick någon ordning på denna. Där bokförde jag fram till juni 2016.

Edwin
2017-03-01
Skrivet av:Påskalyckans vänner15:37 1 Mar 2017
Hej igen! Nu hittade jag orginaltråden. Ok, skall försöka förklara. Detta hade varit så mycket enklare om vi kunde haft ett samtal via telefon. Frågor följfrågor osv. Jag är i modulen redovisning Inställningar - Jag kan inte lägga till ett
Hej,

Vad får du för resultat om du går in i redovisning -> rapporter -> huvudbok och kör den rapporten för 2016?

Mvh

Edwin
Påskalyckans vänner
2017-03-01
Skrivet av:Edwin16:00 1 Mar 2017
Hej, Vad får du för resultat om du går in i redovisning -> rapporter -> huvudbok och kör den rapporten för 2016? Mvh Edwin
Tomt. Uppe till vänster står det last reg date 16-06-05
Påskalyckans vänner
2017-03-02
Skrivet av:Påskalyckans vänner16:19 1 Mar 2017
Tomt. Uppe till vänster står det last reg date 16-06-05
Påskalyckans vänner
2017-03-02
Hej Edvin!

Hur går det? Jag kan inte lägga upp ett nytt räkenskapsår. Felmeddelande "Transaktioner med senare datum finns redan"
Men det finns ju inga transaktioner för 2016.
Vad gör jag?

Anders

Edwin
2017-03-02
Skrivet av:Påskalyckans vänner10:49 2 Mar 2017
Hej Edvin! Hur går det? Jag kan inte lägga upp ett nytt räkenskapsår. Felmeddelande "Transaktioner med senare datum finns redan" Men det finns ju inga transaktioner för 2016. Vad gör jag? Anders
Hej Anders,

Jag har skickat ett mejl till dig så var vänlig ta en titt på din inbox på mejlen anders at manteatern.se

Mvh

Edwin
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.