Dröjsmålsräntan på fakturan
Camilla Westin
2017-10-04
Hej,

jag undrar var man ändrar dröjsmålsräntan på kundfakturan? Har varit in I dokumentmallen och där pekar fältet vidare typ "räntesats%" vart är det den hänvisar?

MVH

Camilla
This answer was correct
Created byEdwin10:35 6 Oct 2017
Hej Camilla,

I och med att alla användare kan ha olika dokumentmallar så kan inte jag svara på hur just er fakturamall är uppbyggd. Jag föreslår därför att ni kontaktar en av våra partners som kan titta närmare på just era inställningar och hjälpa er ställa in systemet precis som ni vill ha det.

Ni kan hitta deras kontaktuppgifter här:
http://www.hansaworld.com/sv/partners/sweden

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld
This answer was correct
Edwin
2017-10-06
Hej Camilla,

I och med att alla användare kan ha olika dokumentmallar så kan inte jag svara på hur just er fakturamall är uppbyggd. Jag föreslår därför att ni kontaktar en av våra partners som kan titta närmare på just era inställningar och hjälpa er ställa in systemet precis som ni vill ha det.

Ni kan hitta deras kontaktuppgifter här:
http://www.hansaworld.com/sv/partners/sweden

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld
Camilla Westin
2017-10-11
Created byEdwin10:35 6 Oct 2017
Hej Camilla, I och med att alla användare kan ha olika dokumentmallar så kan inte jag svara på hur just er fakturamall är uppbyggd. Jag föreslår därför att ni kontaktar en av våra partners som kan titta närmare på just era inställningar och h
Hej,

tack för svar men det later krångligt och dyrt att behöva köra det den vägen för en sån liten ändring. Var hittade jag dokumentmallarna nu igen? Jag tänkte försöka skriva over hänvisningen och bara skriva räntesatsen direkt på mallen istället.

MVH

Camilla
Edwin
2017-10-12
Created byCamilla Westin 12:00 11 Oct 2017
Hej, tack för svar men det later krångligt och dyrt att behöva köra det den vägen för en sån liten ändring. Var hittade jag dokumentmallarna nu igen? Jag tänkte försöka skriva over hänvisningen och bara skriva räntesatsen direkt på mallen
Hej,

Du kan klicka på ikonen Dokument på huvudmenyn. Markera sen det dokument du vill ändra, t.ex. fakturor, och klicka på operationsmenyn (kugghjulet). Väl sen definera dokument. Markera sen mallen i den nya rutan och tryck på CMD + Shift + V så öppnas mallen upp och du kan göra ändringar.

Mvh

Edwin
Camilla Westin
2017-10-13
Created byEdwin21:35 12 Oct 2017
Hej, Du kan klicka på ikonen Dokument på huvudmenyn. Markera sen det dokument du vill ändra, t.ex. fakturor, och klicka på operationsmenyn (kugghjulet). Väl sen definera dokument. Markera sen mallen i den nya rutan och tryck på CMD + Shift + V så
Jag ser att det ligger en mall där men jag kan inte öppna den? Om ni hade haft en telefonsupport hade såna här problem kunnat lösas betydligt enklare.
Edwin
2017-10-16
Created byCamilla Westin 06:15 13 Oct 2017
Jag ser att det ligger en mall där men jag kan inte öppna den? Om ni hade haft en telefonsupport hade såna här problem kunnat lösas betydligt enklare.
Vid vilket steg fastnar du? Telefonsupport finns genom våra partners.

Mvh

Edwin
Lennie
2017-10-18
Created byCamilla Westin 06:15 13 Oct 2017
Hej Camilla,
Ändra räntesats gör du i modul Fakturering, Inställningar, Ränta
Då ändras beräkningen samt fältet på dokumentmallen.

Mvh
Lennie Jansson
Camilla Westin
2017-10-24
Created byLennie15:43 18 Oct 2017
Hej Camilla, Ändra räntesats gör du i modul Fakturering, Inställningar, Ränta Då ändras beräkningen samt fältet på dokumentmallen. Mvh Lennie Jansson
Hej, jag har redan ändrat där men tyvärr följer det inte med på fakturan?
Vad mer kan jag göra?
Leave Comment
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Back to the list
Latest Posts
HC
Bom dia, vimos por este meio, uma vez mais solicitar uma solução urgentemente para o facto de não...
10:26 13 Jun 2025
Boa tarde, Estamos há um dia sem faturar, agradecemos resolução urgente do problema. O program...
19:44 5 Jun 2025
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.