kontot fungerar ej
Torsten Scholle
2017-07-20
Hej
Jag fick ett haveri i min Imac och köpte en ny dator. Den gamla fungerade fortfarande i target mode vilket gjorde att jag kunde dra över ert program. Dock fungerade inte programmet då. Jag laddade ner en ny kopia för er hemsida. När jag skulle öppna programmet fick jag varningsruta att det finns för lite hårddiskminne kvar och programmet stängde ner.
Vad ska jag göra?

Mvh Torsten Scholle
Företagsförvaltning i Kvicksund AB
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Edwin14:42 24 Jul 2017
I och med att det fungerar på de datorer vi har testat på så ligger problemet med största sannolikhet lokalt hos er. Vi kan tyvärr inte erbjuda telefonsupport men jag föreslår att du hör av dig till vår servicepartner X3MSoft som kan göra just det. Förklara problemet så kan de svara på huruvida de kan hjälpa dig och hur det skulle gå till. Deras kontaktuppgifter är:
Telefon: +358 9 4241 2286
E-post: sales@x3msoft.com

Mvh

Edwin
Edwin
2017-07-20
Hej,

Laddade du ned programmet från Standard-accounts.com? Var har du installerat ditt program? I applikationsmappen eller i en separat mapp?

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Torsten Scholle
2017-07-20
Skrivet av:Edwin11:22 20 Jul 2017
Hej, Laddade du ned programmet från Standard-accounts.com? Var har du installerat ditt program? I applikationsmappen eller i en separat mapp? Med vänliga hälsningar Edwin HansaWorld Support
Jag laddade ner på ovanstående adress. Ligger programmappen
Edwin
2017-07-21
Skrivet av:Torsten Scholle12:45 20 Jul 2017
Jag laddade ner på ovanstående adress. Ligger programmappen
Och du har plats på hårddisken?

Pröva att ladda ned och installera programmet i en separat mapp på skrivbordet. Alltså inte i program/applikationsmappen.

Mvh

Edwin
Torsten Scholle
2017-07-22
Skrivet av:Edwin16:31 21 Jul 2017
Och du har plats på hårddisken? Pröva att ladda ned och installera programmet i en separat mapp på skrivbordet. Alltså inte i program/applikationsmappen. Mvh Edwin
2,95 Tb finns kvar på hårddisken.

Har laddat ner en ny kopia och lagt den i en separat mapp på skrivbordet.
Får samma varning för lite plats på hårddisken.
Som jag sa tidigare hela operativsystem är nyinstallerat. Det finns inga gamla installationer som kan stöka till det.

Mvh Torsten
Edwin
2017-07-24
Skrivet av:Torsten Scholle06:23 22 Jul 2017
2,95 Tb finns kvar på hårddisken. Har laddat ner en ny kopia och lagt den i en separat mapp på skrivbordet. Får samma varning för lite plats på hårddisken. Som jag sa tidigare hela operativsystem är nyinstallerat. Det finns inga gamla installatio
Jag har själv prövat att ansluta till ert företag via en nyinstallation av programmet och det fungerar för mig. Jag kommer till inloggningsskärmen utan problem. Vilken version av OSX har du?

Mvh

Edwin
Torsten Scholle
2017-07-24
Skrivet av:Edwin07:33 24 Jul 2017
Jag har själv prövat att ansluta till ert företag via en nyinstallation av programmet och det fungerar för mig. Jag kommer till inloggningsskärmen utan problem. Vilken version av OSX har du? Mvh Edwin
Först var det version 10.12.5. Jag uppdaterade till 10.12.6 igår.
Ingen av versionerna fungerade.
Torsten Scholle
2017-07-24
Skrivet av:Torsten Scholle08:17 24 Jul 2017
Först var det version 10.12.5. Jag uppdaterade till 10.12.6 igår. Ingen av versionerna fungerade.
Jag fick igång programmet i min gamla dator i Target mode.
Misstänker om jag har programmet på skrivbordet att det inte fungerar eftersom då är det i apples moln.
Har lagt ert program i programmappen igen. men den säger att den hittar fel databas.

Mvh Torsten
Edwin
2017-07-24
Skrivet av:Torsten Scholle09:33 24 Jul 2017
Jag fick igång programmet i min gamla dator i Target mode. Misstänker om jag har programmet på skrivbordet att det inte fungerar eftersom då är det i apples moln. Har lagt ert program i programmappen igen. men den säger att den hittar fel databas.
Då kan det vara så att du har flera databaser som ligger i programmappen, alternativt att databasfilen (Standard Accounts.hdf) inte är på samma version som själva programmet. Kolla om du har flera Standard Accounts.hdf i mappen Bibliotek -> Application Support -> HansaWorld. I så fall kan du döpa om dessa (ta inte bort dem) och lägga in klienten du laddade ned från MyStandard i programmappen igen.

Mvh

Edwin

Torsten Scholle
2017-07-24
Skrivet av:Edwin11:55 24 Jul 2017
Då kan det vara så att du har flera databaser som ligger i programmappen, alternativt att databasfilen (Standard Accounts.hdf) inte är på samma version som själva programmet. Kolla om du har flera Standard Accounts.hdf i mappen Bibliotek -> Applic
Då är vi tillbaka på ruta ett
Den säger för lite minne

Finns det någon möjlighet att du kan ringa i så fall 070-5103788

Mvh Torsten
Det här svaret är korrekt:
Edwin
2017-07-24
Skrivet av:Torsten Scholle13:02 24 Jul 2017
Då är vi tillbaka på ruta ett Den säger för lite minne Finns det någon möjlighet att du kan ringa i så fall 070-5103788 Mvh Torsten
I och med att det fungerar på de datorer vi har testat på så ligger problemet med största sannolikhet lokalt hos er. Vi kan tyvärr inte erbjuda telefonsupport men jag föreslår att du hör av dig till vår servicepartner X3MSoft som kan göra just det. Förklara problemet så kan de svara på huruvida de kan hjälpa dig och hur det skulle gå till. Deras kontaktuppgifter är:
Telefon: +358 9 4241 2286
E-post: sales@x3msoft.com

Mvh

Edwin
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.