Nej, problemet är inte löst alls.
För att repetera - vår databas ökar enormt i omfång utan att jag ens lägger in nya transaktioner, den har gått upp från ca 400 MB till flera GB, nästan 9 GB häromdagen och till slut blir den så tung att Hansa inte går att öppna. Jag har tagit tillbaka backup-filer och börjat om, men problemet upprepas och fortsätter.
Lösningen med filen parameters.txt fungerar alltså inte vilket jag meddelat i mail, när jag döpt om pparamters.txt till parameters.txt och försöker öppna Hansa går programmet inte att öppna – jag kan alltså inte vänta i några minuter innan jag stänger Hansa vilket jag instruerades att göra- eftersom Hansa inte ens öppnas . Och Hansa-databasen fortsätter att växa okontrollerat…
Vi börjar bli desperata -det här känns faktiskt ganska hopplöst, vårt bokslut närmar sig och vi har ett ekonomisystem som inte fungerar. Vi har stora problem att sköta lagstadgad löpande bokföring, registrera fakturor och hålla koll på betalningar för att inte tala om rapportering till skattemyndigheten. Det är snart två månader sedan vi kontaktade er om detta och problemet kvarstår. Vi har kört Hansa i nästan 30 år och det har fungerat perfekt fram till nu. Hur tänker ni att vi ska lösa detta?
Hälsningar
Mia
Det här svaret är korrekt:Skrivet av:Bror-Erik23:41 6 Mar 2023
Hejsan,
vi håller på att korrigera detta problem som bäst som mäjligt
mvh, Bror-Erik