Begränsat läge
2018-06-13
Mitt program startar i begränsat läge trots att det hämtar databasnyckel på ett korrekt sätt i uppstarten. Ref kund Panetrik AB.
Per
2018-06-13
Hej.

Tack för ditt meddelande.

Du nämner att programmet hämtar databasnyckel i uppstarten.
Vänligen prova att hämta databasnyckel manuellt i ERP genom att gå till:
Modul-System >> Inställningar >> Internett databasnyckel >> Hämta databasnyckel

Mvh.
Per
HansaWorld Support
2018-06-13
Created byPer11:37 13 Jun 2018
Hej. Tack för ditt meddelande. Du nämner att programmet hämtar databasnyckel i uppstarten. Vänligen prova att hämta databasnyckel manuellt i ERP genom att gå till: Modul-System >> Inställningar >> Internett databasnyckel >> Hämta databasnyckel
Samma kommentar. Databasnyckel har mottagits på ett korrekt sätt. Ingen skillnad. Fortfarande ¨begränsad¨ .
Per
2018-06-14
Hej och tack för ditt meddelande.

Jag har eskalerat denna saken vidare till vår 2.linje-support så att de kan se på saken vidare.

Återkommer när jag har fått svar därifrån.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2018-06-14
Hej igen.

Vänligen prova med att starta om servern i serverportalen MyStandard, och sedan hämta ny databasnyckel:

1. Gå till mystandard.hansaworld.com och logga in med Standard ID (epost) + lösenord
2. Välj Restart/Omstart, sörj för att servern startar om.
3. Starta ERP, Modul-System >> Inställningar >> Internett databasnyckel >> Hämta databasnyckel

Mvh.
Per
HansaWorld Support
2018-06-15
Hej igen.
Har loggat in på mystandard men där finner jag Companies, Mitt konto, More och Log out.
Ingenstans under dessa ser jag att jag kan omstarta !
Har haft Hansa i 25 år och de få gånger jag haft problem tidigare år har de varit fixade i Er telefonsupport inom några minuter nu har jag hållit på i en vecka, en del saker var bättre förr ! mitt nr är 070-314 35 00 Patrik
Per
2018-06-18
Hej.

Du finner Restart/Omstart i "Companies".
När du är i "Companies" har du på vänstersidan de servrar som är kopplade till ditt Standard ID (troligtvis har du endast en)

Klicka på denna. Nu har du på höger sida meny för servern med olika inställningar du kan göra, exempelvis Starta, Starta om, Stoppa, Uppdatera server etc.
Här finner du Restart/Omstart.

När du startat om servern, starta ERP och gå till:
Modul-System >> Inställningar >> Internett databasnyckel >> Hämta databasnyckel

Mvh.
Per
HansaWorld Support
2018-06-18
Spännade detta då tecten till vänster säger ¨There were no server found¨
Börjar bli lite stressad nu, du har ingen möjlighet att lösa detta från din dator ?
Per
2018-06-18
Hej.
Då är du på en lokalt installerad version av ERP, och din server är din egen maskin.
Prova att starta om maskinen.

Jag ser på din customer status report att du faktiskt har fått databasnyckel, vänligen prova att skriva ut något från systemet, ifall du får det till så är du inte i restricted mode.

Ifall du är det så skall vi undersöka om vi inte kan ge dig en databasnyckel manuellt istället.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
2018-06-19
Har gjort omstart både tidigare och även nu för extra kontroll men ingen förändring utan fortfarande samma meddelande ¨begränsat läge¨ .
Hoppas Ni kan sätta fart på undersökningen och tillsända mig datbasnyckel manuellt eller annan åtgärd under dagen. Behöver skriva ut rapporter.

Patrik
Per
2018-06-19
Hej igen.

Jag har pratat med mina kolleger och de har sett på din installation.
Du sitter idag med en ERP-version 8.1, den nya versionen är 8.4, så detta måste uppdateras.

Så här går du tillväga för att uppdatera till nyaste versionen:

1. Starta upp ERP. Gå till Modul-System >> Rutiner >> Eksporter >> Database tekstbackup
2. Välj valfri namn och destination, rekommenderar att du lägger den på skrivbordet.
3. Gå till http://www.standardinstall.com/main och välj korrekt Plattform, Land, och Produkt (Standard ERP) Ladda ner Standard ERP 2018-05-14
4. Har du Mac och redan har en Standard ERP i mappen "Applications" skapa då en ny tom mapp på skrivbordet där du placerar din nya Standard ERP.
5. Starta upp denna Standard ERP, gå till Modul-System >> Rutiner >> Importer >> Manuelt filsøk
Finn fram databas textbackupen du innan lagrade. När denna är uppladdad så skall du nu ha nyare version av Standard ERP.

När detta är gjort, repetera processen med att hämta ny internetdatabasnyckel.
Ifall du lyckas med detta, men problemet med att du är kvar i begränsat läge fortfarande existerar,
vänligen sänd control code och control string som uppenbarar sig när du ber om ny internetdatabasnyckel, till epost norway@hansaworld.com
Detta får inte sändas via forumet.

Mvh.
Per

HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Latest Posts
HC
Bom dia, vimos por este meio, uma vez mais solicitar uma solução urgentemente para o facto de não...
10:26 13 Jun 2025
Boa tarde, Estamos há um dia sem faturar, agradecemos resolução urgente do problema. O program...
19:44 5 Jun 2025
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.