kommer inte in på servern
Engheds Markservice
2017-08-28
hej
kommer inte in på servern, får bara ett meddelande om att jag ska försöka senare

mvh elisabeth
This answer was correct
Created byEdwin15:58 30 Aug 2017
Det betyder att klienten, alltså själva programmet du använder, är på en senare version än servern. Du måste då uppdatera servern till den senaste versionen. Du kan hitta dessa på www.standardinstall.com.

Behöver du hjälp med att genomföra uppdateringen föreslår jag att du kontaktar en av våra servicepartners. Du kan hitta en lista över dessa här:
http://www.hansaworld.com/sv/partners/sweden

Mvh

Edwin
Edwin
2017-08-29
Hej Elisabeth,

Har ni prövat att starta om er server? Vilken version av Standard ERP är det ni använder?

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Engheds Markservice
2017-08-30
Created byEdwin09:57 29 Aug 2017
Hej Elisabeth, Har ni prövat att starta om er server? Vilken version av Standard ERP är det ni använder? Med vänliga hälsningar Edwin HansaWorld Support
Jag har provat att starta om servern. Får till svar - you have a newer client than the server that handels your data. You should update your server or contact your system administrator.
När jag tittar på min kontoinformation står det att jag har 2 versioner, 8.3 2017-05-05 och 8.4 2017-07-11
Har försökt att uppdatera men får det inte att funka
Mvh Elisabeth
This answer was correct
Edwin
2017-08-30
Created byEngheds Markservice07:54 30 Aug 2017
Jag har provat att starta om servern. Får till svar - you have a newer client than the server that handels your data. You should update your server or contact your system administrator. När jag tittar på min kontoinformation står det att jag har 2 ver
Det betyder att klienten, alltså själva programmet du använder, är på en senare version än servern. Du måste då uppdatera servern till den senaste versionen. Du kan hitta dessa på www.standardinstall.com.

Behöver du hjälp med att genomföra uppdateringen föreslår jag att du kontaktar en av våra servicepartners. Du kan hitta en lista över dessa här:
http://www.hansaworld.com/sv/partners/sweden

Mvh

Edwin
Leave Comment
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Back to the list
Latest Posts
HC
Bom dia, vimos por este meio, uma vez mais solicitar uma solução urgentemente para o facto de não...
10:26 13 Jun 2025
Boa tarde, Estamos há um dia sem faturar, agradecemos resolução urgente do problema. O program...
19:44 5 Jun 2025
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.