Periodisering
Evert Holmberg
2017-06-08
Saknar (hittar inte) funktionen för periodisering av leverantörsfakturor som fanns i HW Express. Är den borttagen i ERP?
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Edwin07:05 9 Jun 2017
Hej Evert,

Ibland fungerar inte funktionen som kollar efter uppdateringar. Det bästa sättet är om du går in på www.standardinstall.com och laddar ned den senaste versionen där. Där kan du hitta både server och klient.

Med vänliga hälsningar

Edwin

HansaWorld Support
Mikael
2017-06-08
Hejsan Evert,

Har du kollat in på Leverantörsfakturor > Skapa ny > Och klicka på flik C i fältet. Där borde fältet finnas.

Ser du det inte där?

MvH
Mikael
HansaWorld
Evert Holmberg
2017-06-08
Det var där jag letade eftersom det var så i HW Express. Något stämmer inte i ERP eftersom jag hittar den på utgående fakturor flik B. Har du något bra förslag?
Mikael
2017-06-08
Hejhej,

Vilken exakt version av Standard ERP har du aktivt just nu? Gärna med datum för versionen också (t.ex. Standard ERP 8.3 2017-05-05)

MvH
Mikael
HansaWorld
Evert Holmberg
2017-06-08
Standard ERP 8.3 2017-03-19
Mikael
2017-06-08
Hejsan,

Vi såg just nu att på just en version där så verkar det vara fel på översättningen så att den flik saknas när du ska skapa en faktura där.

Om du uppdaterar till senaste versionen av systemet så kommer du se att den är tillbaka där under flik C.

MvH
Mikael
HansaWorld
Evert Holmberg
2017-06-08
Sker inte uppdateringarna automatiskt på samma sätt som databasnycklarna?
Evert Holmberg
2017-06-08
Får svaret att det inte finns några uppdateringar tillgängliga för min version när jag söker efter uppdateringar.
Det här svaret är korrekt:
Edwin
2017-06-09
Skrivet av:Evert Holmberg15:57 8 Jun 2017
Får svaret att det inte finns några uppdateringar tillgängliga för min version när jag söker efter uppdateringar.
Hej Evert,

Ibland fungerar inte funktionen som kollar efter uppdateringar. Det bästa sättet är om du går in på www.standardinstall.com och laddar ned den senaste versionen där. Där kan du hitta både server och klient.

Med vänliga hälsningar

Edwin

HansaWorld Support
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.