Kan inte starta..
Fredrik Ros
2017-06-05
Får upp text om att anslutning är etablerad, men inget svar innan timeout. Omstart av servern föreslås. Klickar OK men inget händer. Får avsluta program i windows aktivitetshanterare.
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Edwin09:01 3 Jul 2017
Det jag gjorde var att forcera ett stopp på servern och sen starta den igen. Det kan du också göra genom MyStandard genom att klicka på Force Stop och sen Start. Anledningen till att jag använde den funktionen var att servern inte svarade på restart-kommandot som jag såg att du hade valt tidigare.

Jag ska undersöka fax-problemet vidare. Tack för att du uppmärksammade oss på det.

Mvh

Edwin
Edwin
2017-06-05
Hej Fredrik,
Jag föreslår att ni startar om servern via http://mystandard.hansaworld.com. Du får be din kollega Marie att logga in då hon är den enda som är inlagd som administratör på MyStandard i dagsläget.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Fredrik Ros
2017-06-07
Skrivet av:Edwin13:36 5 Jun 2017
Hej Fredrik, Jag föreslår att ni startar om servern via http://mystandard.hansaworld.com. Du får be din kollega Marie att logga in då hon är den enda som är inlagd som administratör på MyStandard i dagsläget. Med vänliga hälsningar Edwin Han
Enligt Avone så är det HansaWorld som driftar vår installation. Kan ni hjälpa oss med omstart av servern sfsm då vi behöver komma in i systemet.
Fredrik Ros
2017-06-07
Skrivet av:Fredrik Ros06:51 7 Jun 2017
Enligt Avone så är det HansaWorld som driftar vår installation. Kan ni hjälpa oss med omstart av servern sfsm då vi behöver komma in i systemet.
Marie jobbar dessutom inte längre hos oss. Hur lägger vi upp en ny användare med full behörighet?
Edwin
2017-06-07
Skrivet av:Fredrik Ros06:51 7 Jun 2017
Jag har startat om er server nu. Jag har dessutom lagt till ditt Standard-ID (din e-postadress) på MyStandard så du kan nu logga in där och sköta er server. Jag tog också bort Maries inloggning. Det är fortfarande hennes e-postadress som står som er primära kontaktadress i vårt system, ska jag byta den till din istället?

Med vänliga hälsningar

Edwin
Fredrik Ros
2017-06-07
Skrivet av:Edwin07:49 7 Jun 2017
Jag har startat om er server nu. Jag har dessutom lagt till ditt Standard-ID (din e-postadress) på MyStandard så du kan nu logga in där och sköta er server. Jag tog också bort Maries inloggning. Det är fortfarande hennes e-postadress som står som e
Tack. Ta bort henne och lägg upp mig som primär kontaktadress istället.
Fredrik Ros
2017-07-03
Hur långt tid skall det ta att starta om servern.

Hållit på nu i tio minuter cirka..
Fredrik Ros
2017-07-03
Vet inte om det är nån bugg ni har, men råkar man klicka i skicka fax, så låser sig hela systemet och man kommer inte in mer.

Har startat om servern två gånger nu.

Kommer fortfarande inte in.

Vad är problemet?
Edwin
2017-07-03
Skrivet av:Fredrik Ros08:14 3 Jul 2017
Vet inte om det är nån bugg ni har, men råkar man klicka i skicka fax, så låser sig hela systemet och man kommer inte in mer. Har startat om servern två gånger nu. Kommer fortfarande inte in. Vad är problemet?
Pröva nu så ska det fungera.

Gällande att systemet låser sig, kan du beskriva steg för steg hur du går till väga för att det ska ske så ska jag försöka upprepa det på vår sida för att se om det är en bugg eller vad det kan vara? Tack på förhand.

Med vänliga hälsningar

Edwin

Fredrik Ros
2017-07-03
Order > Arkiv> Skicka fax > låsning.
Edwin
2017-07-03
Skrivet av:Fredrik Ros08:40 3 Jul 2017
Order > Arkiv> Skicka fax > låsning.
Med låsning, menar du att programmet "fryser" och slutar svara eller menar du att det kraschar? Använder ni Mac eller PC? Jag lyckas själv framkalla en krasch genom att klicka på Avbryt när jag ombeds skriva in faxnumret. Det är helt klart en bugg men det kanske inte är samma problem som du har?

Mvh

Edwin
Fredrik Ros
2017-07-03
Skrivet av:Edwin08:50 3 Jul 2017
Med låsning, menar du att programmet "fryser" och slutar svara eller menar du att det kraschar? Använder ni Mac eller PC? Jag lyckas själv framkalla en krasch genom att klicka på Avbryt när jag ombeds skriva in faxnumret. Det är helt klart
Fryser.

Vi använder PC.

Vill inte minnas att jag ombeds skriva in faxnummer.

Vågar inte generera felet igen, men det är ju allvarligt om jag inte kan starta om servern om detta skulle hända igen och inte kan få er hjälp omgående.
Det här svaret är korrekt:
Edwin
2017-07-03
Skrivet av:Fredrik Ros08:52 3 Jul 2017
Fryser. Vi använder PC. Vill inte minnas att jag ombeds skriva in faxnummer. Vågar inte generera felet igen, men det är ju allvarligt om jag inte kan starta om servern om detta skulle hända igen och inte kan få er hjälp omgående.
Det jag gjorde var att forcera ett stopp på servern och sen starta den igen. Det kan du också göra genom MyStandard genom att klicka på Force Stop och sen Start. Anledningen till att jag använde den funktionen var att servern inte svarade på restart-kommandot som jag såg att du hade valt tidigare.

Jag ska undersöka fax-problemet vidare. Tack för att du uppmärksammade oss på det.

Mvh

Edwin
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.