Begrensat läge Akut
Åsa Klahr
2017-02-16
Hej,
Avtal 200008454
Är i begränsat läge efter omstart av min dator.
När jag hämtar ny databasnyckel så står det att nyckeln är hämtad korrekt.
Sitter med revisorer här som behöver få ut rapporter, hoppas på snar hjälp.

Hälsningar Åsa
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Edwin12:36 17 Feb 2017
Hej igen Åsa,

Om ni begär en ny internetdatabasnyckel nu så ska ni få en som fungerar. Men ni kommer att behöva uppdatera ert system till den senaste versionen (8.3) annars kommer problemet att uppstå igen efter mars månad. Det finns vissa problem med den version ni använder och för att ni inte ska hamna i begränsat läge igen måste ni uppdatera.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Edwin
2017-02-16
Hej Åsa,

I vårt system kan jag se att ni ska ha fått en databasnyckel. Har du prövat att starta om programmet efter att du fått meddelandet om att nyckeln är hämtad korrekt?

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Åsa Klahr
2017-02-16
Hej,

Vi har startat om flera gånger, har haft detta problem tidigare och efter många turer lyckats
få det att fungera.

Hälsningar Åsa
Edwin
2017-02-16
Skrivet av:Åsa Klahr12:08 16 Feb 2017
Hej, Vi har startat om flera gånger, har haft detta problem tidigare och efter många turer lyckats få det att fungera. Hälsningar Åsa
Skönt att höra att det fungerar nu. Skriv gärna här igen om det strular igen.

Mvh

Edwin
Åsa Klahr
2017-02-16
Skrivet av:Edwin12:26 16 Feb 2017
Skönt att höra att det fungerar nu. Skriv gärna här igen om det strular igen. Mvh Edwin
Hej igen,

OBS! Det fungerar inte, tror du läste lite för fort,
vi har haft detta problem tidigare och fått hjälp ifrån er

så jag hoppas ni kan lösa detta nu.

Hälsningar Åsa
Edwin
2017-02-16
Skrivet av:Åsa Klahr13:51 16 Feb 2017
Hej igen, OBS! Det fungerar inte, tror du läste lite för fort, vi har haft detta problem tidigare och fått hjälp ifrån er så jag hoppas ni kan lösa detta nu. Hälsningar Åsa
Okej, då är jag med. Vi skulle behöva ta en titt på er företagsinformationsrapport för att se vad som kan ha gått snett. Om du går in i modul System -> Rapporter -> Företagsinformation så kan du köra den. Välj att du vill ha den som en pdf och när du kört rapporten mejlar du in den till mig på sweden@hansaworld.com.

Tack på förhand.

Mvh

Edwin
Det här svaret är korrekt:
Edwin
2017-02-17
Hej igen Åsa,

Om ni begär en ny internetdatabasnyckel nu så ska ni få en som fungerar. Men ni kommer att behöva uppdatera ert system till den senaste versionen (8.3) annars kommer problemet att uppstå igen efter mars månad. Det finns vissa problem med den version ni använder och för att ni inte ska hamna i begränsat läge igen måste ni uppdatera.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Åsa Klahr
2017-02-18
Skrivet av:Edwin12:36 17 Feb 2017
Hej igen Åsa, Om ni begär en ny internetdatabasnyckel nu så ska ni få en som fungerar. Men ni kommer att behöva uppdatera ert system till den senaste versionen (8.3) annars kommer problemet att uppstå igen efter mars månad. Det finns vissa problem
Tack för hjälpen, nu fungerar det.

Hälsningar Åsa
Åsa Klahr
2017-02-21
Skrivet av:Åsa Klahr11:01 18 Feb 2017
Tack för hjälpen, nu fungerar det. Hälsningar Åsa
Hej,

När vi försöker uppgradera Standard ERP till den senaste versionen så får vi bara:
No products eligible for upgrade found

Hälsningar Åsa
Edwin
2017-02-21
Skrivet av:Åsa Klahr07:03 21 Feb 2017
Hej, När vi försöker uppgradera Standard ERP till den senaste versionen så får vi bara: No products eligible for upgrade found Hälsningar Åsa
Hej Åsa,

Försöker ni använda uppdateringsfunktionen som finns i själva programmet som man finner genom att klicka på Om Standard ERP uppe i det vänstra hörnet? Den funktionen fungerar inte riktigt som den ska tyvärr. För att hitta den senaste versionen kan ni gå in på www.standardinstall.com. Där finns 8.3 för både server och klient.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Åsa Klahr
2017-02-21
Skrivet av:Edwin09:28 21 Feb 2017
Hej Åsa, Försöker ni använda uppdateringsfunktionen som finns i själva programmet som man finner genom att klicka på Om Standard ERP uppe i det vänstra hörnet? Den funktionen fungerar inte riktigt som den ska tyvärr. För att hitta den senaste v
Hej,

Vi har laddat ner filen "standarderp.exe" från http://standardinstall.com/main
När vi kör det programmet (som administratör) så får vi felmeddelandet:
"No products eligible for upgrade found"

Hälsningar Åsa
Edwin
2017-02-21
Skrivet av:Åsa Klahr13:45 21 Feb 2017
Hej, Vi har laddat ner filen "standarderp.exe" från http://standardinstall.com/main När vi kör det programmet (som administratör) så får vi felmeddelandet: "No products eligible for upgrade found" Hälsningar Åsa
Hej,

När får ni det meddelandet?

Mvh

Edwin
Åsa Klahr
2017-02-21
Skrivet av:Edwin14:50 21 Feb 2017
Hej, När får ni det meddelandet? Mvh Edwin
När vi dubbelklickar på "standarderp.exe" och väljer "Upgrade an existing installation" så får vi felmeddelandet.

Hälsningar Åsa
Edwin
2017-02-21
Skrivet av:Åsa Klahr14:58 21 Feb 2017
När vi dubbelklickar på "standarderp.exe" och väljer "Upgrade an existing installation" så får vi felmeddelandet. Hälsningar Åsa
Gör i så fall en nyinstallation av programmet och importera sen in er databastextbackup i den. Glöm inte heller att ta kopior av er Attach-mapp och eventuella logotyper ni har sparade i er nuvarande installation.

Mvh

Edwin
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.