Saknar betalda moduler.
Sollentuna Markis Center AB
2020-12-22
Hej,

vill egentligen bara få svar på hur vi skall gå vidare. . . . .

Jag köpte 6 st moduler den 4/12 Fick faktura 400640 på detta som betalades den 14/12.
Dessa moduler har aldrig kommit in på vårt konto och har heller aldrig kunnat brukas.
Detta kan ni lätt kolla genom att gå in på vårt konto och se att dessa moduler saknas.
Kan ni vara så vänliga att installera dessa på vårt konto med kundnr: 1075166. för vi
kan inte arbeta utan dessa. Kanske ni har en bättre lösning, men hör av er så snart som möjligt!

När detta är klart kan vi gå in och köpa de övriga modulerna som vi behöver.

Tacksam om någon tar tag i detta eftersom vi behöver jobba i programmet under denna
och nästa vecka.

Om nu någonting skulle vara oklart finns jag på mobilen. Mvh/hasse säkrast 0735-191991.
HansaWorld support Nordics
2020-12-23
Hei.

Har tatt dette videre til lisensavdelingen, alt ser fint ut fra vår side så vidt jeg kan se.

Mvh

2021-01-04
Hei.

Snakket med lisensavdelingen nå og forstår som du har kjøpt nye moduler fra 01/01, fungerer disse?

Mvh
2021-01-08
Skrivet av:HansaWorld support Nordics12:40 4 Jan 2021
Hei. Snakket med lisensavdelingen nå og forstår som du har kjøpt nye moduler fra 01/01, fungerer disse? Mvh
Hej, "DETTA BLOGGINLÄGG MÅSTE HANTERAS ORDENTLIGT, SNYGGT OCH SMÄRTFRITT UNDER FRE FÖRMIDDAG"

jag har inte köpt några nya moduler, för det fungerar ju inte på förra fakturan.

Jag fick ju inte in några moduler som jag beställde. Om jag går in på Market place
och köper om modulerna så kan jag se dessa på active, men när jag går in i systemet så finns de inte där.Eftersom vi måste ha tillgång till alla de moduler som vi beställer för att kunna hantera hela programmet. Min förhoppning har hela tiden vairt, att Ni skulle lägga in modulerna i vårt program och sedan skickat oss en kreditnota för den månaden vi inte kunnat arbeta i programmet Har någon varit inne i programmet och med egna ögon kunnat konstatera var felet ligger. Annars hade vi inte behöva vänta så här länge. När Ni lägger in modulerna som står på fakt: 400647 så vill jag att ni även lägger till 2 st exstra användare till systemet.

Detta måste fixas i morgon bitti för att vi skall försöka hinna köra hela helgen,

Om Ni inte lyckas med detta eller problem uppstår finns jag på 0735-191991/hasse Good Luck!

BÅTTOM * BRÅTTOM * BRÅTTOM * BRÅTTOM * BÅTTOM * BRÅTTOM * BRÅTTOM * BRÅTTOM * BRÅTTOM
2021-01-12
Hei.

Jeg kan ikke legge inn modulene for deg, det skal skje av seg selv når du kjøper de.

Kan du legge opp et skjermbilde av hovedmenyen samt hvordan markedsplassen din ser ut?

Videre kan du ikke har ekstra brukere i Standard Økonomi, jeg vil anbefale deg og bytte til Standard ERP som er et produkt som passer deg langt bedre. Forstod som du har vært i samtaler med Jan om dette alt?

Mvh
2021-01-22
Hej Magnus,

Har talat med Janne igen och vi har konstaterat att det enklaste och snabbaste sättet, att för stunden komma vidare är att ni öppnar upp vårt kund nr 1075166 så får vi köpa om de moduler och inställningar vi måste ha nu! Då ser vi om modulerna kommer in i programmet och då kan jag skicka nya skärmdumpar.

Har bifogat skärmdumpar på hur det ser ut idag ifrån systemet samt ifrån marknadsplatsen och på aktiva prenumerationer och där kan man se att det enda som ligger där är åtkomstgrupper som är inlagda igår och gäller t.om. 31/1 -21.

Ingen ifrån oss har lagt in den prenumerationen??
Vi kommer inte in på vårt konto för att beställa fler moduler! Kontot är låst!!!!

Jag utgår ifrån att åtkomstgrupper skall ligga under system och inställningar eller
Är det en hel modul. Ja du ser ju själv på skärmdumparna hur det ser ut.

Mycket tacksam om ni kan öppna upp vårt konto så fort som möjligt så att vi kanske kan
se om det fungerar och med lite tur kanske kan arbeta i helgen!!!

Mvh/hasse
Files are pending for approval
2021-01-25
Hei Hasse.

Kontoene er nå låst opp.

Ser videre på utfordringene nå. Men først, kommer du inn i markedsplassen slik det står nå? Etter jeg åpnet den igjen?

Mvh
2021-01-26
Skrivet av:HansaWorld support Nordics12:43 25 Jan 2021
Hei Hasse. Kontoene er nå låst opp. Ser videre på utfordringene nå. Men først, kommer du inn i markedsplassen slik det står nå? Etter jeg åpnet den igjen? Mvh
Mycken Tack Magnus,

har laddat ner några moduler och det ser ut som om de kommit in i programmet också.
Nu håller vi tummarna att det fortsätter och fungera.

Kan du radera company 1. som jag la upp av misstag är du bussig eller kan jag göra det själv på MyStandard?

Hälsningar Hasse
2021-01-26
Hei.

Bra det fungerte.

Jeg finner ikke ditt "company 1", har du en kundekode på dette firmaet?

Du kan nok ikke slette det fra mystandard.

Mvh
2021-02-02
Skrivet av:HansaWorld support Nordics12:41 26 Jan 2021
Hei. Bra det fungerte. Jeg finner ikke ditt "company 1", har du en kundekode på dette firmaet? Du kan nok ikke slette det fra mystandard. Mvh
Hej Magnus,

Här kommer några frågor med olika prioritet.

Detta har hösta prioritet:

Nu harv vi laddat ner de moduler register och inställningar vi för stunden behövde och
det verkar att ha fungerat bra, ända tills före helgen! Då försvann det ifrån vårt program
Igen. Om man går in på handelsplatsen och tittar under aktiva prenumerationer
skall det finnas prenumeration på språk, dokumentmallar, användare samt integrerad bokföring, men dessa moduler finns inte längre kvar i programmet. Ej heller registret: dokument och stilar. Skickar med ett par skärmdumpar så hoppas jag du förstår vad jag menar.
Går ej att bifoga med denna skrivelse så dumparna kommer med nästa sändning!

Bolaget som du kan radera heter Company 1 och har nr: 1254181. Detta har bara skapats av misstag, men ej använts. ”Sorry”

Skulle även ändra lösenord, men det går inte. Har fått mail där det står: Your password reset session has expired. Please request new password reset email to continue och det har jag nu gjort 7-8 ggr utan resultat. Så nu kan jag inte logga in över huvud taget!!
______________________________________________________________________________________________________________________________________________

Dessa frågor har lägre prioritet:

Ytterligare en fråga? När vi begär in produktuppdateringar och nya priser på produkter
ifrån våra leverantörer måste väl vi kunna kräva ett visst format på filerna för att priser och övrig produktinformation skall kunna importeras till vår databas utan att vi skall behöva sitta och lägga in tusentals priser manuellt så fort en leverantör gör prisjusteringar.

Ytterligare en fråga när det gäller åtkomstgrupper, prislistor och nummerseriere: Behöver man prenumerera på dessa moduler hela tiden eller räcker det att man prenumererar de månader man vill göra ändringar i programmet eller måste man prenumerera på dessa hela tiden man nyttjar dessa för att annars fungerar de inte som det var tänkt.

Lite smått och gott att bita i för en kämpe som du!

Mvh/hasse
2021-02-02
Skrivet av:Sollentuna Markis Center AB20:02 2 Feb 2021
Hej Magnus, Här kommer några frågor med olika prioritet. Detta har hösta prioritet: Nu harv vi laddat ner de moduler register och inställningar vi för stunden behövde och det verkar att ha fungerat bra, ända tills före helgen! Då försvann de
Det går tydligen inte att bifoga några filer idag så då vet jag inte hur de skall skickas till dig för att du skall förstå vad jag menar??
2021-02-02
Här kommer sista skärmdumpen ang nytt lösenord??
2021-02-02
Här kommerinfo när det gäller nytt lösenord: Får detta svar varje gång??

Mvh/hasse
Magnus Mørk
2021-02-03
Hei

1. Kan du prøve modulene igjen nå? Skal være åpnet igjen.

2. Kan du prøve resette passord fra denne linken?

https://standard-id.hansaworld.com/reset-password

3. Vi støtter ikke artikkel import i Standard Økonomi. Dette kan tilpasses i vårt produkt, Standard ERP. Jeg forstod på Jan dere har pratet om dette alt? Ville absolutt anbefalt dere å ta en titt på Standard ERP da jeg mener dette er et produkt som vil passe dere langt bedre.

4. Funksjonalitet som prislister og nummerseriers må abonneres på om man ønsker bruke funksjonaliteten.

Håper dette svarer på spørsmålene dine.

Mvh
2021-02-05
Hej Magnus,

Nu fungerar ingenting längre!! Inga moduler och inga inställningar och varför ser det ut så när man går in på huvudsidan. Se bilaga - datorn öppnar inte upp sidan ordentligt!

Mycket tacksam för hjälp med modulerna fortast möjligt.

Mvh//hasse
2021-02-05
Skrivet av:Sollentuna Markis Center AB11:06 5 Feb 2021
Hej Magnus, Nu fungerar ingenting längre!! Inga moduler och inga inställningar och varför ser det ut så när man går in på huvudsidan. Se bilaga - datorn öppnar inte upp sidan ordentligt! Mycket tacksam för hjälp med modulerna fortast möjligt.
PS. Måste kunna arbeta med Hansan i helgen!!

Trevlig helg!
DS.
2021-02-05
Skrivet av:Sollentuna Markis Center AB11:09 5 Feb 2021
PS. Måste kunna arbeta med Hansan i helgen!! Trevlig helg! DS.
Hej igen Magnus,

här kommer ett litet förtydligande av vad jag menar: Modulerna finns på marknadsplatsen under
aktiva prenumerationer men saknas helt i programmet. Kan ej heller boka om dem då de inte finns kvar under rekommentationer. Behöver göra en hel del ändringar på dokumentmallarna för att kunna skicka fakturor. Behöver även språkmodulen då alla våra dokumentmallar är numrerade med språk. Skickar me 2 st skärmdumpar.

Mvh//hasse
2021-02-08
Hej.

Kan du prøve igjen nå?

Mvh
2021-02-08
Skrivet av:HansaWorld support Nordics10:53 8 Feb 2021
Hej. Kan du prøve igjen nå? Mvh
Nu fungerar modulerna igen!!!

Varför stänger ni ner dom. Nu kunde vi inte jobba på hela helgen tack vare att ni släckt ner
modulerna. Det här ställer till problem hela tiden, då vi aldrig vet och tydligen inte ni själva heller när ni stänger ner. Vi ligger fruktansvärt mycket efter med Hansan tack vare att den inte fungerar som den ska. Kan vi få ett besked på varför det hela tiden blir så här???

Tack Magnus, för att du startade upp Hansan igen!!!!

Mvh/hasse
2021-02-08
Hei.

Har tatt det videre internt for å se på det. Jeg vet ikke hvorfor det skjer, men har bedt development avdelingen se på det, ettersom det skjer igjen og igjen.

Mvh
2021-02-08
Skrivet av:HansaWorld support Nordics17:04 8 Feb 2021
Hei. Har tatt det videre internt for å se på det. Jeg vet ikke hvorfor det skjer, men har bedt development avdelingen se på det, ettersom det skjer igjen og igjen. Mvh
Vi håller tummarna för att en lösning är nära förestående!

Mvh/hasse
2021-02-09
Hej igen Magnus!

Nu är våra moduler borta igen och vi kan inte köra Hansa!!!

Tittar du på detta fortast möjligt vore jag tacksam!

Mvh//hasse
2021-02-10
Hei. Åpnet igjen nå. Setter på en reminder til megselv for å sjekke dette jevnlig til dette er fikset.

Send gjerne en melding her også.

Mvh
2021-02-10
Skrivet av:HansaWorld support Nordics11:52 10 Feb 2021
Hei. Åpnet igjen nå. Setter på en reminder til megselv for å sjekke dette jevnlig til dette er fikset. Send gjerne en melding her også. Mvh
Tack!!

Nu fungerar det igen!! 👍👍

Mycken tack!
Nu är jag glad igen ....😊

//hasse
2021-02-12
Hei.

Da har jeg åpnet igjen for deg i dag.

Mvh
2021-02-14
Hej igen Magnus!!!

Nu är modulerna borta igen och vi kan inte jobba i "Hansan" igen!!

Fixar du det fortast möjligt är jag tacksam ....

//hasse

2021-02-15
Magnus! Magnus!! Magnus!!!

Måste få igång våra moduler igen!!

Jag blir alldeles "kallsvettig" när vi inte kan arbeta i programmet!!!

Vad är det som hela tiden stänger ner våra moduler??

Ett försök att få igång modulerna igen, fortast möjligt skulle uppskattas!!

/hasse
2021-02-16
Beklager at jeg ikke svarte fortere, de er oppe igjen nå.

2021-02-16
Hei.

Det ser ut som du har åpne fakturaer hos oss, ber regnskapsører sende de over igjen.

Virker som det er disse ubetalte fakturaene som gjør at det stenges slik. Kan du betale de så fort som mulig så ser vi om problemet fortsetter?

Mvh
2021-02-17
Undersöker detta och kommer tillbaka fortast möjligt!

//hasse
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.