"kunde inte hitta din server"
Lena
2019-06-11
Det meddelandet får jag när jag försöker komma in i Standard Ekonomi.
Först kommer Kopplas... sen Startar... men sen långt om länge kommer kunde inte...
Problemet hände senast för 1-2 år sedan och då fick jag beskedet "vi startar om servrarna".
Nu hoppas jag ni kan fixa det lika smärtfritt.
Tack på förhand med soliga hälsningar - Lena

Per
2019-06-11
Hej Lena.

Tack för ditt meddelande.

Vänligen uppge företagsnamn och/eller kundnummer, så skall vi undersöka saken närmare.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Lena
2019-06-11
Hej igen,

sorry det glömde jag.

Kreatören i Grönt AB
Charlottenlunds allé 89
271 93 Ystad

Tack på förhand _ Lena
Per
2019-06-12
Hej.

Jag ser att du använder en äldre version Standard Ekonomi.
Vänligen uppdatera servern i molnet (MyStandard) och ladda sedan ned en ny klient, så borde det gå bättre:

1. Starta din webbläsare och navigera till: https://mystandard.hansaworld.com/loginpage
2. Logga in med ditt Standard ID + lösenord (ditt Standard ID är lena@brainspirit.se)
3. Efter du kommit in, klicka på servern som visas till vänster.
4. Klicka på "Update Version", och sedan på "Release Version 8.5 2019-04-15 -> Update"
5. Låt servern uppdateras. Detta kan ta mellan 2-15 minuter. (avbryt inte uppdateringen!)
6. Efter servern uppdaterats, klicka på "Start" för att starta upp servern.
7. Efter servern startats upp, klicka på "Connect" och sedan "Download client" för att ladda ned en ny klient.
Medans du laddar ned den nya klienten, vänligen skapa en ny, tom mapp på skrivbordet på din dator, i denna ska du så dra den nyligen nedladdade klienten.
8. Efter du dragit den nyligen nedladdade klienten till den tomma mappen, klicka på den för att installera den och starta upp.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Lena
2019-06-12
Skrivet av:Per11:09 12 Jun 2019
Hej. Jag ser att du använder en äldre version Standard Ekonomi. Vänligen uppdatera servern i molnet (MyStandard) och ladda sedan ned en ny klient, så borde det gå bättre: 1. Starta din webbläsare och navigera till: https://mystandard.hansaworld.
Hej igen,

å tack för utförligt svar, det tror jag tom jag som inte är teknisk ska klara av.

Men jag undrar över punkt 2, "+ lösenord" är det lösenordet jag brukar ange när jag tidigare har gått in på Standard Ekonomi eller är det det som jag skapade igår när jag skulle in på Forumet eller är det den sifferkoden jag fick när jag hade registrerat mig på Forumet ?

Undrar Lena
Per
2019-06-12
Hej.

Detta är samma lösenord som du använder för Standard Ekonomi.
Är det fel eller du glömt lösenordet, klicka på "Forgot Password" och uppge sedan din Standard ID (epostadressen som du registrerade) och klicka sedan på "Send"
Gå sedan in på mailen till epostadressen, så ska du kunna återställa lösenordet.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Lena
2019-06-20
Skrivet av:Per14:53 12 Jun 2019
Hej. Detta är samma lösenord som du använder för Standard Ekonomi. Är det fel eller du glömt lösenordet, klicka på "Forgot Password" och uppge sedan din Standard ID (epostadressen som du registrerade) och klicka sedan på "Send" Gå sedan in på
Hej igen

Tyvärr, jag tyckte dina instruktioner såg enkla ut, men det är väl jag som inte fick rätt på det iallafall.

När jag kom till Punkt 4 ....Update så indikerade inget på att det skedde en uppdatering men uppe på servern där det tidigare stod Not running stod nu Running

När jag kom till Punkt 7 ..."Download..." så blev resultatet "Failed to download version. Please try different country."
Hm, nu hänger jag inte med alls.

Finns möjligheten att du kan hjälpa mig via TeamViewerQuickSupport.
Eller kan du fixa det från ditt håll ?

undrar Lena

Lena
2019-06-25
Skrivet av:Lena11:04 20 Jun 2019
Hej igen Tyvärr, jag tyckte dina instruktioner såg enkla ut, men det är väl jag som inte fick rätt på det iallafall. När jag kom till Punkt 4 ....Update så indikerade inget på att det skedde en uppdatering men uppe på servern där det tidigare
Halloj !

Jag har inte fått något svar på mitt senaste, se ovan.
Jag har full förståelse för att det är semestertider men hoppas att någon kan hjälpa mig.

Tack på förhand - Lena

Stacy
2019-06-26
Hello Lena,
Jeg kan settee deg i kontakt med en av våre partnere som kan bistå via TemaViewer dersom det er ønskelig?

Mvh,
HansaWorld
Lena
2019-06-28
Skrivet av:Stacy21:35 26 Jun 2019
Hello Lena, Jeg kan settee deg i kontakt med en av våre partnere som kan bistå via TemaViewer dersom det er ønskelig? Mvh, HansaWorld
Tack tack det önskar jag verkligen.
Mig passar det på onsdag 3/7 mellan kl 10.00-12.00 eller kl 15.00 - 18.00
så återkom gärna med vad som passar er.
Jag finns på telefon 0708-385891 för jag förmodar att jag och kontakten behöver höras för att starta upp det hela.

Sen undrar jag naturligtvis om jag blir debiterad något för den hjälpen och i så fall vad?

Soliga hälsningar Lena
Lena
2019-07-01
Skrivet av:Lena11:44 28 Jun 2019
Tack tack det önskar jag verkligen. Mig passar det på onsdag 3/7 mellan kl 10.00-12.00 eller kl 15.00 - 18.00 så återkom gärna med vad som passar er. Jag finns på telefon 0708-385891 för jag förmodar att jag och kontakten behöver höras för att
Hej igen,

jag har inte fått svar på mitt senaste, se ovan.

Soliga hälsningar Lena

Stacy
2019-07-01
Hei Lena,
Beklager sen tilbakemelding. Kan du vennligst ta kontakt med vår partner Andreas fra Applitron: andreas@appli.se
Dere kan avtale tid for konsulentbistand og de vil kunne sendte deg et tilbud på konsulentbistand.

Mvh,
HansaWorld Support

Lena
2019-07-03
Skrivet av:Stacy20:09 1 Jul 2019
Hei Lena, Beklager sen tilbakemelding. Kan du vennligst ta kontakt med vår partner Andreas fra Applitron: andreas@appli.se Dere kan avtale tid for konsulentbistand og de vil kunne sendte deg et tilbud på konsulentbistand. Mvh, HansaWorld Support
Hej,
nu är det jag igen.

Jag har lagt ett mail till Andreas, men inte fått svar.

Jag har provat själv igen, enligt instruktionerna från Per.

Jag kommer så långt att jag kan se att den nya versionen är på plats och det står Running på servern.

Men när jag klickar på "Connect" och sedan "Download client" (vilket jag inte helt förstår för jag ska inte ha någon ny klient utan jag vill bara ha den nya version kopplad till dom befintliga klienter som jag registrerar på) får jag som svar "Failed to download version. Please try different country."
Vad då prova annat land ?

Vad göra nu ?
Tack på förhand och med hopp om snabbt svar då detta har dragit ut på tiden, min första kontakt med er var den 10/6
Lena
Lena
2019-07-09
Skrivet av:Lena11:09 3 Jul 2019
Hej, nu är det jag igen. Jag har lagt ett mail till Andreas, men inte fått svar. Jag har provat själv igen, enligt instruktionerna från Per. Jag kommer så långt att jag kan se att den nya versionen är på plats och det står Running på servern.
Hallå !

Finns det någon där på "andra sidan" som kan hjälpa mig?
undrar jag eftersom jag inte fått svar - Lena
Martin
2019-07-10
Hej Lena,

Har kontaktat dig. Vänligen svara när du får möjlighet.

Mvh,
Martin Arnbom
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.