Kan inte starta servern
Planta Jemtlandica
2019-04-02
Hej. Försöker att starta Standard Ekonomi för att ändra min prenumeration, men det kommer ruta: "Servern är inte igång, porten är blockerat eller inte ordentligt konfigurerat".
Hur kan jag starta servern?

Customer Code 1078491

Med vänliga hälsningar,

Galina Timermane
Planta Jemtlandica
Planta Jemtlandica
2019-04-02
Jag har gått lite närmare, och öppnat account, men kan inte prenumerera på nytt, det står att min account är stängd.
Kan ni hjälpa mig app öppna den igen? Jag vill prenumerera månadsvis.
Med vänliga hälsningar,
Galina Timermane
Customer Code 1078491
Planta Jemtlandica
Per
2019-04-03
Hej.
Tack för ditt meddelande.

Du startar servern genom att logga in på MyStandard via adressen: https://mystandard.hansaworld.com/loginpage

Ditt konto är öppnat upp nu, vänligen prova att prenumerera på nytt igen nu.
Eftersom du inte betalat fakturan så stänger systemet automatiskt ditt konto varje dag, rekommenderar därför att vi ordnar upp prenumerationerna så fort som möjligt så att vi kan kreditera dig för fakturan som är fel.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Planta Jemtlandica
2019-04-03
Hej,

Jag har prenumererat upp till året slut, men har valt att betala månadsvis. Se fram att få en faktura varje månad.

Med vänliga hälsningar,
Galina Timermane
Planta Jemtlandica
Per
2019-04-03
Hej.

Okej, tack för din uppföljning.

Då jag ska be att få kreditera din stora års-faktura, och så får du betala dem som kommer per månad.

Vänligen kontakta oss ifall du inte får fakturan tillsänd din epost inom det närmaste dygnet, så ska jag se vad som skett.

Mvh.
Per

HansaWorld Support
Per
2019-04-04
Hej igen.

Då har vi krediterat din stora faktura på 5050SEK så att du inte behöver betala den.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2019-04-04
Hej igen.

Jag ser att du blivit tilldelad en ny faktura på 4553 SEK.

Jag tror tyvärr att något har missats när du valt att prenumerera på funktionerna i Marknadsplatsen.

Vi har tidigare via mail gett dig korrekt information och vägledning till hur du skall abonnera korrekt i marknadsplatsen.

Kanske det är bäst om du låter någon göra detta åt dig, vi har goda samarbetspartners vilka kan hjälpa dig med att prenumerera rätt i marknadsplatsen. Här är två exempel:

Applitron Datasystem AB
Telephone: 031-7072590
Email: calle@appli.se

X3msoft Oy
Telephone: 09 4241 2286

Email: sales@x3msoft.com

För fler alternativ, vänligen se följande länk:
https://www.hansaworld.com/en/partners2/sweden

Alternativt att du betalar fakturan.

Mvh.
Per
HansaWorld Support

Planta Jemtlandica
2019-04-04
Hej,
Det har hänt igen. Jag har prenumererat till året slut och valt att betala månadsvis, men har fått faktura igen för hela perioden på 5050 kr istället för bara en månad.
Försöker att komma på min server att ändra igen, men min konto är blockerat. Det står "Node is not reachable". Kan ni hjälpa mig igen? Förut hade jag fått typs av er att prenumerera för flera månader och betala månadsvis, så är det inte min fel, det är någon fel i er system. Kan ni hjälpa mig? Behöver åtkomst till min bokföring så fort som möjligt.

Med vänliga hälsningar,
Galina Timermane
Planta jemtlandica
Customer Code     1078491
Planta Jemtlandica
2019-04-04
Hej,
Jag har ringt till Applitron Datasystem AB
Telephone: 031-7072590

men dem har svarat att kan inte hjälpa mig att jag ska kontakta genom forum.
Min konto är blockerat fortfarande och jobbet har stannat. Hjälp mig, snälla!

Med vänliga hälsningar,
Galina Timermane
Per
2019-04-04
Hej.

Det är en bugg som gör att du inte kommer in just nu.

Jag har bett ansvarig om att starta om noden så att du kan komma in på ditt konto.

Återkommer när detta är genomfört.

Mvh.

Per
HansaWorld Support
Per
2019-04-05
Hej igen.

Nu ska ni ha möjlighet att starta igång Standard Ekonomi igen.

Ifall du fortfarande har problem att komma in på ditt konto, vänligen sörj för att din server är uppe och går i MyStandard, innan du startar Standard Ekonomi.

Mvh.
Per

HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.