Laddar ned fel program?
Niklassons Tryckeri AB
2018-12-07
Hej

Har uppdaterat till Mac OS Mojave.
När jag startade SA så fick jag meddelandet att programmet och systemet inte var kompatibla. Uppdaterade därför appen vilket inte hjälpte. Raderade appen och laddade ned ny programvara men då laddade det ned S ERP istället som inte funkar?

Vill ha snabb hjälp med detta

Tack på förhand

Bele
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Per10:02 18 Dec 2018
Hej.

Nu ska fakturor och inbetalningar finnas tillgängligt igen.

Senaste gången ni använde programmet lyckat med en backup var 2018-12-05.
Vänligen prova koppla till servern igen med klienten.
Ifall det inte fungerar, vänligen gå in på MyStandard, starta upp servern och ladda ner en ny klient.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Det här svaret var användbart
Skrivet av:Per11:29 3 Jan 2019
Niklassons Tryckeri AB
2018-12-10
Jag har haft SA på tre dator och nu funkar det inte nånstans? Måste verkligen få detta fixat pronto!
Per
2018-12-10
Hej.

Vilken version av Standard Ekonomi var det ni använde när ni laddade ned Mojave och detta inte fungerade?
Mojave skall fungera på Standard Ekonomi versioner som är 8.2 eller nyare.

På vilket sätt laddade ni ned Standard ERP så att detta ersatte Standard Ekonomi för er i MyStandard?
Var fann ni Standard ERP?

Mvh.
Per

HansaWorld Support
Niklassons Tryckeri AB
2018-12-10
Skrivet av:Per10:50 10 Dec 2018
Hej. Vilken version av Standard Ekonomi var det ni använde när ni laddade ned Mojave och detta inte fungerade? Mojave skall fungera på Standard Ekonomi versioner som är 8.2 eller nyare. På vilket sätt laddade ni ned Standard ERP så att detta ersa
Jag gjorde som du sagt tidigare:

"Gå till sidan: https://mystandard.hansaworld.com/loginpage
Logga in med erat Standard ID + Lösenord
Klicka på "Companies"
Till vänster har ni den server som är kopplad till erat företag. Jag vill minnas att ni sa ni hade flera, jag kan endast se en server hos er i MyStandard (se bifogad bild) klicka på den.
Klicka på "Start"
När servern startats upp, klicka på "Connect" och välj att ladda ner en ny klient.
När klienten laddats ner, starta den upp och koppla er till erat företag (koppla till server) genom att ange kundnummer."

Jag tror inte jag gjorde nåt galet?
Niklassons Tryckeri AB
2018-12-10
Jag testade igen och den laddar ned ERP? Inte SA?
Per
2018-12-11
Hei igen.

Vi har lyckats tillbakaställa din server i MyStandard från Standard ERP till Standard Ekonomi.
Vänligen prova att ladda ned klient igen som beskrivet ovan, förhoppningsvis ska du nu få den som Standard Ekonomi.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Niklassons Tryckeri AB
2018-12-11
Skrivet av:Per12:57 11 Dec 2018
Hei igen. Vi har lyckats tillbakaställa din server i MyStandard från Standard ERP till Standard Ekonomi. Vänligen prova att ladda ned klient igen som beskrivet ovan, förhoppningsvis ska du nu få den som Standard Ekonomi. Mvh. Per HansaWorld Suppor
Tack Per!

Men programmet är nu åter på engelska och jag ser inte mina fakturor?

Mvh Bele
Niklassons Tryckeri AB
2018-12-11
Skrivet av:Per12:57 11 Dec 2018
Hei igen. Vi har lyckats tillbakaställa din server i MyStandard från Standard ERP till Standard Ekonomi. Vänligen prova att ladda ned klient igen som beskrivet ovan, förhoppningsvis ska du nu få den som Standard Ekonomi. Mvh. Per HansaWorld Suppor
Även inbetalningarna har försvunnit.
Per
2018-12-11
Är den på engelska så måste du ändra språket i MyStandard.
1. Logga in på MyStandard

2. Gå till "Mitt Konto" och vid "Default Language" väljer du "Svenska"
3. Logga ut och logga in på MyStandard igen.
4. Ladda ned klient.

Vad gäller fakturor och inbetalningar, är det i Standard Ekonomi du inte kan se dessa?
Är de även borta ifall du laddar ned den svenska versionen?

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Niklassons Tryckeri AB
2018-12-11
Skrivet av:Per14:42 11 Dec 2018
Är den på engelska så måste du ändra språket i MyStandard. 1. Logga in på MyStandard 2. Gå till "Mitt Konto" och vid "Default Language" väljer du "Svenska" 3. Logga ut och logga in på MyStandard igen. 4. Ladda ned klient. Vad gäller fakturor
Det är i SA engelsk jag inte ser fakturor och inbetalningar. Det har jag gjort tidigare fast det har varit engelsk version.

Mvh Bele
Per
2018-12-11
Okej, men prova med att ladda ned svensk version och se om de dyker upp där.

Mvh.

Per
HansaWorld Support
Niklassons Tryckeri AB
2018-12-11
Skrivet av:Per15:34 11 Dec 2018
Okej, men prova med att ladda ned svensk version och se om de dyker upp där. Mvh. Per HansaWorld Support
Jag var inne på "Mitt konto". I Default language stod det redan "Svenska". Jag tryckte submit och loggade ut. Loggade in igen.
Tryckte på Start. Tryckte på Connect och laddade hem ny Client. Samma fel igen?

Mvh Bele
Per
2018-12-12
Okej.

Så du får alltså inte möjlighet att ladda ned SA som svensk version, även fast du har ställt in svenskt språk i MyStandard?
Och du har inte möjlighet att se fakturor och inbetalningar?

Vi ska se vidare på detta och återkommer när vi har funnit en lösning.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Niklassons Tryckeri AB
2018-12-12
Skrivet av:Per11:53 12 Dec 2018
Okej. Så du får alltså inte möjlighet att ladda ned SA som svensk version, även fast du har ställt in svenskt språk i MyStandard? Och du har inte möjlighet att se fakturor och inbetalningar? Vi ska se vidare på detta och återkommer när vi har
Det ståmmer!

Så här ser det ut när jag ska ladda ned programmet (se bif). Jag använder Safari - kan det vara problemet?

Mvh Bele
Niklassons Tryckeri AB
2018-12-12
Skrivet av:Per11:53 12 Dec 2018
Okej. Så du får alltså inte möjlighet att ladda ned SA som svensk version, även fast du har ställt in svenskt språk i MyStandard? Och du har inte möjlighet att se fakturor och inbetalningar? Vi ska se vidare på detta och återkommer när vi har
Såg att du rekommenderar 8.4 i en annan fråga? Men jag får ju 8.5?

Mvh Bele
Per
2018-12-12
Hej.

Det ska inte spela någon roll vilken webbläsare du använder. Du ska klicka på "Download Client"
Det är möjligt vi måste ändra något på din server.
Våra kunder kan använda 8.5 men det är en testversion och jag rekommenderar därför våra kunder att använda 8.4

Vi undersöker detta vidare.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Niklassons Tryckeri AB
2018-12-12
Skrivet av:Per14:48 12 Dec 2018
Hej. Det ska inte spela någon roll vilken webbläsare du använder. Du ska klicka på "Download Client" Det är möjligt vi måste ändra något på din server. Våra kunder kan använda 8.5 men det är en testversion och jag rekommenderar därför vår
Tack Per

Jag har ingen chans att välja 8.4!

Vore tacksamt om du kunde fixa detta så snabbt som möjligt!

Mvh Bele
Niklassons Tryckeri AB
2018-12-13
Skrivet av:Per14:48 12 Dec 2018
Hej. Det ska inte spela någon roll vilken webbläsare du använder. Du ska klicka på "Download Client" Det är möjligt vi måste ändra något på din server. Våra kunder kan använda 8.5 men det är en testversion och jag rekommenderar därför vår
Hej Per

Hur går det?

Mvh Bele
Per
2018-12-13
Hej.

Det ska nu vara på svenska.

Vänligen prova att logga in på MyStandard, starta upp servern och klicka sedan på "Connect" och ladda ned klient igen.
Lägg klienten i en tom mapp på skrivbordet, installera den och starta upp.

Mvh.
Per

HansaWorld Support
Niklassons Tryckeri AB
2018-12-13
Skrivet av:Per16:21 13 Dec 2018
Hej. Det ska nu vara på svenska. Vänligen prova att logga in på MyStandard, starta upp servern och klicka sedan på "Connect" och ladda ned klient igen. Lägg klienten i en tom mapp på skrivbordet, installera den och starta upp. Mvh. Per HansaWor
Tyvärr! Exakts samma fel. Engelsk - Version 8.5 - Ser inga fakturor ??

Börjar bli jobbigt! Gör jag nåt fel?

Mvh Bele
Niklassons Tryckeri AB
2018-12-14
Hej. Det ska nu vara på svenska. Vänligen prova att logga in på MyStandard, starta upp servern och klicka sedan på "Connect" och ladda ned klient igen. Lägg klienten i en tom mapp på skrivbordet, installera den och starta upp. Mvh. Per HansaWor
När jag går in på MyStandard så står det version 8.5?
Niklassons Tryckeri AB
2018-12-14
Hur går det? Måste fakturera idag!!

Mvh Bele
Per
2018-12-14
Hej, vi har nu svarat på din epost och kommit med en förfrågan där.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2018-12-17
Hej igen.

Något har skett under uppdateringen. Vi måste använda en backup för att återställa ditt system.
Kan du vänligen ange det datum som du senast arbetade med systemet? Det vill säga vilket datum vill du att vi ska återkoppla till, så att du kan fortsätta från detta datum?

Se bifogad bild för referens på aktivitet på servern.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Niklassons Tryckeri AB
2018-12-17
Skrivet av:Per10:12 17 Dec 2018
Hej igen. Något har skett under uppdateringen. Vi måste använda en backup för att återställa ditt system. Kan du vänligen ange det datum som du senast arbetade med systemet? Det vill säga vilket datum vill du att vi ska återkoppla till, så att
Hej Per

Vi gjorde de senaste transaktionerna 5 dec. Därför vore det väl bra om ni kör det från 6 dec.

Mvh Bele
Det här svaret är korrekt:
Per
2018-12-18
Hej.

Nu ska fakturor och inbetalningar finnas tillgängligt igen.

Senaste gången ni använde programmet lyckat med en backup var 2018-12-05.
Vänligen prova koppla till servern igen med klienten.
Ifall det inte fungerar, vänligen gå in på MyStandard, starta upp servern och ladda ner en ny klient.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Niklassons Tryckeri AB
2018-12-18
Hej. Nu ska fakturor och inbetalningar finnas tillgängligt igen. Senaste gången ni använde programmet lyckat med en backup var 2018-12-05. Vänligen prova koppla till servern igen med klienten. Ifall det inte fungerar, vänligen gå in på MyStandard
Hej och Tack Per!

När jag går in på My Standard så står det fortfarande version 8.5 längst upp till vänster?
Ska det inte stå 8.4?

Mvh Bele
Niklassons Tryckeri AB
2018-12-18
Hej. Nu ska fakturor och inbetalningar finnas tillgängligt igen. Senaste gången ni använde programmet lyckat med en backup var 2018-12-05. Vänligen prova koppla till servern igen med klienten. Ifall det inte fungerar, vänligen gå in på MyStandard
Tusen tack Per!

Nu funkar förutom att det är på engelska.

Mvh Bele
Per
2018-12-18
Hej.

Så bra att det fungerar.
Du får det fortfarande på engelska?
När du är inne på hvuudmenyn på Standard Ekonomi, får du möjlighet att ändra språk genom att klicka på flaggikonen?

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Niklassons Tryckeri AB
2018-12-18
Skrivet av:Per15:07 18 Dec 2018
Hej. Så bra att det fungerar. Du får det fortfarande på engelska? När du är inne på hvuudmenyn på Standard Ekonomi, får du möjlighet att ändra språk genom att klicka på flaggikonen? Mvh. Per HansaWorld Support
Ser ingen flaggikon i Standard Accounts.

Mvh Bele
Niklassons Tryckeri AB
2018-12-20
Skrivet av:Per15:07 18 Dec 2018
Hej. Så bra att det fungerar. Du får det fortfarande på engelska? När du är inne på hvuudmenyn på Standard Ekonomi, får du möjlighet att ändra språk genom att klicka på flaggikonen? Mvh. Per HansaWorld Support
Hej

Går det att få på svenska?

Mvh Bele
Per
2018-12-21
Hej.
Jag har själv provat att ladda ned klient från din server, och logga in och då kommer det på svenska.
Laddade du verkligen ned en ny klient efter den 2018.12.18?
Ifall inte, vänligen ladda ned en ny klient och starta upp programmet, så borde det komma på svenska.

Ifall du mot förmodan fortf. får den på engelska, så laddar vi ned en klient och sänder den över till dig.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Niklassons Tryckeri AB
2018-12-21
Skrivet av:Per10:53 21 Dec 2018
Hej. Jag har själv provat att ladda ned klient från din server, och logga in och då kommer det på svenska. Laddade du verkligen ned en ny klient efter den 2018.12.18? Ifall inte, vänligen ladda ned en ny klient och starta upp programmet, så borde de
Tack Per! Tror det är lika bra du gör det eftersom flaggan inte dyker upp fast jag bara för nån minut sen laddade ned en ny client.
Fattar ingenting?

God Jul

Mvh Bele
Det här svaret var användbart
Per
2019-01-03
Hej igen.

Det verkar som att det saknas svenska HOB på din server.

Jag har sänt dig en epost som innehåller en svensk Standard Ekonomi 8.5-klient till epostadressen: info@niklassonstryckeri.se
Vänligen ladda ned denna fil (standardaccounts.dmg) till din dator, lägg den i en tom mapp på skrivbordet.

Starta upp programmet och låt det installeras. När den kör igång, välj att koppla upp mot existerande företag. Du kan söka efter ditt företag med kundnummer 1106330, om inte prova med namn, sedan kopplar du upp klienten mot företaget.

Ge oss gärna ett meddelande om hur det gick.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2019-01-03
Bekräftar att det nu ska fungera för dig (du skrev ett mail till oss)

Låser denna saken.

Har du fler problem är du välkommen att skriva en ny post här i forumet.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.