Går ej att komma in påStandard Accounts
ABC Collection
2018-11-21
Hej, sedan 17 november kommer vi inte in på vårt Standard Accounts.
Varje gång vi försöker står det
"programmet svarar ej".

Vad ska vi göra ?
I nuläget kan vi varken lägga in order el fakturera el sköta vår bokföring.
Tacksam för svar under torsdagen.
Mvh Eva Abrahamsson ABC Collection info@abccollection.se 08-192527
Det här svaret var användbart
Skrivet av:Per14:32 12 Dec 2018
Per
2018-11-22
Hej Eva.

Tack för ditt meddelande.

Ditt kundkort hade av någon anledning blivit stängd, jag har öppnat upp den igen.
Vänligen prova att starta upp Standard Ekonomi igen.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
ABC Collection
2018-11-22
Skrivet av:Per09:05 22 Nov 2018
Hej Eva. Tack för ditt meddelande. Ditt kundkort hade av någon anledning blivit stängd, jag har öppnat upp den igen. Vänligen prova att starta upp Standard Ekonomi igen. Mvh. Per HansaWorld Support
Hej Per, har precis provat igen 22/11 kl 14.09. Fungerar fortfarande inte.
Var det precis nyligen du öppnade upp det ?
Vad ska vi göra nu ?

Tacksam för info då vi ej kan varken lägga order el fakturera.
Mvh Eva Abrahamsson ABC Collection info@abccollection.se 08-192527
Per
2018-11-22
Hej Eva.

Jag öppnade upp kundkortet imorse.

Det är något som skett med eran server i MyStandard. Jag har bett 2.linjesupporten till att ta sig en titt på den.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2018-11-22
Hej igen.

Jag har provat starta om servern ett antal gånger, ser ut som att den möjligtvis är igång igen.
Kan du vänligen bekräfta ifall ni kommit in, eller om så ej är fallet? (systemet säger iaf. att det finns aktiva användare inloggade)

Mvh.
Per
HansaWorld Support
ABC Collection
2018-11-22
Skrivet av:Per15:25 22 Nov 2018
Hej igen. Jag har provat starta om servern ett antal gånger, ser ut som att den möjligtvis är igång igen. Kan du vänligen bekräfta ifall ni kommit in, eller om så ej är fallet? (systemet säger iaf. att det finns aktiva användare inloggade) Mvh
Hej Per, tack för hjälpen. Nu fungerar det ! Toppen

Men nu undrar jag, hur gör jag en backup ?

Tacksam för info.

Mvh Eva Abrahamsson info@abccollection.se 08-192527
Per
2018-11-23
Hej igen.

Backup görs egentligen automatiskt en gång per dag i MyStandard (du kan finna backup-filerna genom att logga in på MyStandard och sedan gå till "List of Backups")

Du kan dock göra detta själv lokalt så att det sparas lokalt på din maskin:
1. Starta Standard Ekonomi
2. Gå till Modul-System >> Rutiner >> Exporter >> Kör tidsinställd säkerhetskopiering
3. Ange valfri kommentar (spelar egentligen ingen roll då namnet på fil skapas av programmet) Klicka på OK/Kör
Nu ska det skapas en backup.

Vill du finna en backup, gå till mappen där Standard Ekonomi är installerad.
Använder du Windows finner du enkelt mappen "Backups" om du letar lite.

Använder du Mac så högerklickar du på "Standard Accounts.hdf" och väljer Open Package Contents/Öppna paketinnehåll, och leta vidare så ska du finna mappen Backups.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
ABC Collection
2018-12-07
Skrivet av:Per09:55 23 Nov 2018
Hej igen. Backup görs egentligen automatiskt en gång per dag i MyStandard (du kan finna backup-filerna genom att logga in på MyStandard och sedan gå till "List of Backups") Du kan dock göra detta själv lokalt så att det sparas lokalt på din mas
Hej Per,
har kört backupen, går blixtsnabbt. Hittar ingen backupfil under "Backups".
Vad gör vi nu ?
Mvh
Eva Abrahamsson
info@abccollection.se 0708-192527
Per
2018-12-10
Hej Eva.

Har ni följt de anvisningar jag gav tidigare så ska det skapas en backup.

Använder ni Mac eller Windows? Har ni möjlighet att sända oss en printscreen/skärmdump från när ni befinner er i "Backups"?

Som sagt innan så kan ni även finna och ladda ned backups från MyStandard genom att logga in på MyStandard med erat Standard ID + lösenord, sedan klicka på "List of Backups" och sedan välja den backup ni vill ladda ned.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
ABC Collection
2018-12-12
Skrivet av:Per10:53 10 Dec 2018
Hej Eva. Har ni följt de anvisningar jag gav tidigare så ska det skapas en backup. Använder ni Mac eller Windows? Har ni möjlighet att sända oss en printscreen/skärmdump från när ni befinner er i "Backups"? Som sagt innan så kan ni även finna
Hej Per,
tack för info. Vi är nöjda med backupen från My Standards.
Är varje backup som finns under My Standards komplett för systemåterställning?

Mvh Eva Abrahamsson
info@abccollection.se 0708-192527
Det här svaret var användbart
Per
2018-12-12
Hej.

Ja, det är kompletta och innehåller allt, precis som en backup som tas direkt från programmet.

Som sagt vill ni ha dem lokalt på maskinen så kan ni enkelt gå in på Mystandard och ladda ned dem.

Låser denna tråden. Har ni några fler frågor är ni välkommen att skapa en ny tråd.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.