Allt är på finska
Gonzalo Morrison
2018-09-28
Hej,

Jag startade mitt Standard Accounts och alla menyer är på finska. What to do?

//g
Per
2018-10-01
Hej Gonzalo.

Tack för ditt meddelande.

Var detta första gången du startade Standard Accounts, eller har du redan använt detta en stund?

Vet du om du har tillgång till MyStandard?

Har du möjlighet att uppge företagsnamn och kundnummer?
Du finner kundnumret genom att klicka på portfölj-ikonen (Marknadsplats heter den på svenska) som du kan finna när du befinner dig i huvudmenyn i Standard Ekonomi.
Det ska öppnas ett nytt fönster efter att du klickat på ikonen.

Gå till "Kontodetaljer" där skall du kunna se ditt kundnummer.

Mvh.
Per

HansaWorld Support
Gonzalo Morrison
2018-10-01
Skrivet av:Per11:23 1 Okt 2018
Hej Gonzalo. Tack för ditt meddelande. Var detta första gången du startade Standard Accounts, eller har du redan använt detta en stund? Vet du om du har tillgång till MyStandard? Har du möjlighet att uppge företagsnamn och kundnummer? Du finner
Hej,

Jag har kört Standard Account hela en längre tid. Senast jag hade igång den var för ca 3 veckor. Då fungerade utmärkt.

Du råkar inte veta hur Kontodetlajer heter på finska? Som jag skrev tidigare, allt är på finska så det är lite svårt att navigera.

Hittade en gammal faktura och där står det att mitt kundnummer är: 4661021. Företaget heter Morrison Reklambyrå.

mvh

//g
Per
2018-10-01
Hej.

Söker jag efter Morrison Reklambyrå finner jag två konton i kunddatabasen:

(Stängd) 1084715 Morrison Reklambyrå skapad 04-09-2016 senast kontot hade en prenumeration på en funktion var 30-09-2016
(Ej stängd) 1169245 Morrison Reklambyrå skapad 29-03-2018 här finner jag inga prenumerationer på några funktion.
Jag finner även dessa två konton i MyStandad (molnet) Det betyder att de har sina servrar i molnet.

Letar jag däremot efter kundnummer 4661021 så finner jag ingenting, detta kan bero på att klienten som företaget ligger på, installerats medans maskinen/datorn var offline, eller så kan den vara en gammal installation.

Vänligen kolla kundnumret på marknadsplatsen som vi bad om tidigare.
På finska heter kontodetaljer "Tilin tiedot" Till höger om där det står "Asiakasnumero" så ska du finna kundnummret till det företag som är kopplat till klienten du är på.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Gonzalo Morrison
2018-10-01
Hej,

Detta kundnummer finner jag: 1188479

mvh
//g
Gonzalo Morrison
2018-10-02
Skrivet av:Gonzalo Morrison14:03 1 Okt 2018
Hej, Jag har kört Standard Account hela en längre tid. Senast jag hade igång den var för ca 3 veckor. Då fungerade utmärkt. Du råkar inte veta hur Kontodetlajer heter på finska? Som jag skrev tidigare, allt är på finska så det är lite svår
Hej igen,

Jag har lyckats att lösa problemet. Tack ändå för hjälpen :)

//g

Per
2018-10-02
Hej.

Tittar jag efter 1188479 i vår kunddatabas så finner jag ett konto med namn "Yritys 1" ("Företag 1" på finska)
Jag ser att den blev registrerad så sent som den 1 Oktober 2018, det vill säga igår.
Det verkar alltså som att klienten du använder är nyskapad.

Undersök din maskin för att se ifall du kanske har en äldre klient installerad där någonstans.
Använder du MAC, ta en titt i mappen "Applications"
Använder du Windows, ta en titt i mappen "Program Files (x86)"

Ifall du inte finner någon äldre klient på din maskin, vänligen ge oss hansa.log-filen från den klient du just nu använder:
Finn mappen där Standard Accounts finns.
Använder du MAC: Högerklicka på "Standard Accounts.hdf" och välj "Open Package Content" Nu öppnas filen och du ska här finna hansa.log Kopiera denna fil och sänd den här i forumet till oss.
Använder du MAC: Leta efter mappe och klicka på den, i den skall hansa.log finnas. Kopiera denna fil och sänd den här i forumet till oss.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.